Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نصوری از قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تسهیل و تسریع تخصیص بودجه به فعالیت های مهدوی خبر داد و گفت: ستاد کانون های مساجد کشور در تربیت نیرو برای احداث مهدهای مهدوی همکاری می کند.

حجت الاسلام «محمدرضا نصوری» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به دیدار نوروزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» و اعضای بنیاد مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت، اظهار کرد: این دیدار عصر روز گذشته (یکشنبه، 18 فروردین ماه) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی»، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور هم در آن حضور داشت، مطالبات نهادها و فعالان مهدوی مطرح شد و وزیر ارشاد نسبت به تحقق آنها قول های مساعدی داد.

 

حجت الاسلام نصوری اضافه کرد: با توجه به حذف بودجه مستقل نهادها و دستگاه های فرهنگی مذهبی از اسل گذشته و تمرکز این بودجه ها ذیل نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد مهدی موعو(عج) و مرکز تخصصی مهدویت برآورد بودجه ای را برای فعالیت ها و اهداف مدنظر تهیه و به وزیر ارشاد ارائه کردند.

 

وی درباره الزامات تخصیص بودجه در حوزه مهدویت، بیان کرد: تربیت نیروی متخصص و آموزش عموم مردم از اقشار مختلف، تبلیغ و ترویج از طرقی همچون تولید محصولات فرهنگی، پژوهش و تولید محتوا و نرم افزار و انجام کارهای بر زمین مانده از محورهایی است که برای تخصیص اعتبار معرفی شده اند.

 

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه بودجه به سهولت در اختیار مراکز فرهنگی قرار نمی گیرد، گفت: اما در دیدار روز گذشته دکتر صالحی قول مساعد دادند تا روند تخصیص بودجه به فعالیت های مهدوی سرعت و سهولت بیابد.

 

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به رایزنی های گذشته مرکز تخصصی مهدویت با ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، ابراز کرد: کانون های مساجد ظرفیت توانمندی برای فرهنگسازی در حوزه مهدویت هستند، مرکز تخصصی محتوایی را برای ائمه جماعات تهیه کرده که کانون ها نیز می توانند از آن استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه مسجد ظرفیت فوق العاده ای برای تبلیغ و ترویج معارف مهدوی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مرکز تخصصی مهدویت بر تربیت نیرو به منظور احداث مهدهای کودک در شهرها و حتی روستاها، ستاد عالی کانون های مساجد در این باره قول های مساعدی برای همکاری داده است.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب کمک به سیل زدگان خسارت سیلاب سیل لرستان سیل زدگان خبرگزاری شبستان مناطق سیل زده خوزستان فعالیت های مهدوی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری