Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@10:52:22 GMT

پاسخ مثبت فدراسیون بسکتبال به سه دعوت‎نامه اروپایی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۸۵۷۶

پاسخ مثبت فدراسیون بسکتبال به سه دعوت‎نامه اروپایی

فدراسیون بسکتبال که آماده‎سازی تیم ملی بسکتبال را در برنامه دارد به سه دعوتنامه ارسالی از کشورهای اروپایی پاسخ مثبت داده اگرچه هنوز مصوبه شورای برون مرزی را نگرفته است.

به گزارش ورزش سه و به نقل از مهر، روسیه و یونان که همچون ایران مجوز حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال را گرفته اند همراه با پرتغال، کشورهای اروپایی هستند که تیم ملی بسکتبال ایران را به حضور در تورنمنت‌های خود دعوت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تورنمنت‌های بین المللی پیش بینی شده توسط مدیران بسکتبال این کشورها، در فاصله‌های زمانی کوتاه نسبت به یکدیگر برگزار می‌شوند. پرتغالی‌ها طی روزهای ۴ تا ۶ مردادماه (۲۶ تا ۲۸ جولای) برگزار کننده تورنمنت خود هستند. تورنمنت روسیه ۱۱ تا ۱۳ مردادماه (۲ تا ۴ آگوست) برگزار می‌شود و یونان هم از ۱۷ تا ۲۱ مردادماه (۸ تا ۱۲ آگوست) میزبان یک تورنمنت بین المللی خواهد بود.

 

فدراسیون بسکتبال که در برنامه ریزی برای آماده سازی تیم ملی، پیگیرِ برگزاری هر چه بیشتر دیدارهای تدارکاتی است، به هر سه دعوت نامه پاسخ مثبت داده همانطور که برای حضور در تورنمنت پیک چین اعلام آمادگی شده است. این تورنمنت اول تا پنجم شهریورماه برگزار می‌شود.

 

البته قطعی شدن اعزام تیم ملی بسکتبال به این تورنمنت‌ها منوط به مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش است. این شورا طی هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد. قرار است بررسی برنامه‌های تیم ملی بسکتبال نیز در نشست پیش رو انجام شود.

 

اردن هم از جمله کشورهای حاضر در جام جهانی است که پیش از این رویداد میزبان یک تورنمنت بین المللی است. قرار است این تورنمنت با حضور تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی برگزار شود. از تیم ملی بسکتبال ایران هم برای شرکت در این تورنمنت دعوت شده اما هنوز کادر فنی و فدراسیون در رابطه با آن تصمیم گیری نهایی نداشته اند.

 

جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال طی روزهای ۹ تا ۲۴ شهریورماه با حضور ۳۲ تیم در چین برگزار می‌شود.

 

بر اساس قرعه کشی انجام شده برای جام جهانی، تیم ملی بسکتبال در گروه C با تیم‌های اسپانیا، پوتوریکو و تونس برگزار می‌شود. گوانگژو میزبان دیدارهای این گروه است.

      بسکتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال

نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال برای معرفی گزینه‌های احتمالی برای سرمربیگری تیم ملی ایران با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون برگزار شد و در کنار دو گزینه داخلی، دو مربی خارجی نیز مورد تأیید نهایی قرار گرفتند.

فدراسیون بسکتبال از اعلام نام مربیان ایرانی به دلیل حساسیت هفته‌های باقیمانده از لیگ برتر، خودداری کرد ولی مارکو راموندینیو 43 ساله از ایتالیا و رادووان تریفونوویچ 54 ساله از اسلوانی دو گزینه خارجی هستند.

رادووان تریفونوویچ ملقب به «رادو» در سال 1973 در شهر لیوبلیانا کشور اسلوونی که در آن زمان قسمتی از یوگسلاوی سابق بود به دنیا آمد. او از سال 1993 تا 2007 (20 تا 34 سالگی) به عنوان بازیکن فعال بود و از 35 سالگی وارد دنیای مربیگری شد. رادو از سال 2015 تا 2017 مربی تیم ملی اسلوونی و دستیار «ایگور کوکوشکوف» بود.

پس از اینکه اسلوونی در سال 2017 به مدال طلای یوروبسکت رسید به مدت 3 سال تا 2020 سرمربی تیم ملی کشورش شد و بعد از آن به کشور ترکیه رفت تا دستیار سرمربی لیتوانیایی تیم فنرباغچه شود. فنرباغچه در سال 2022 قهرمان ترکیه شد.

گزینه دوم هدایت تیم ملی در نوع خود، مورد جالبی است. مارکو راموندینیو متولد سال 1982 در ایتالیا و مربیگری را از سن 18 سالگی آغاز کرده و در واقع به صورت حرفه‌ای بسکتبال بازی نکرده است. او پس از چندین سال فعالیت در کادر فنی تیم‌های باشگاهی به تیم‌های زیر 16 و زیر 18 سال ایتالیا راه پیدا کرد و در نهایت سرمربی تیم بسکتبال زیر 16 سال ایتالیا در المپیک تابستانی نوجوانان (سال 2015) شد. او همچنین سابقه هدایت تیم جوانان (تیم ملی B) ایتالیا را نیز در کارنامه خود دارد. او در فصل 23-2022 با تیم تورتونا که آن را از لیگ دسته 3 ایتالیا به سری A رساند به عنوان مربی سال سری A انتخاب شد.

دیگر خبرها

  • گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد
  • گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • دعوت از گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • محمدعلی گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • اصولی: از فردا به فکر جام جهانی هستیم
  • وعده رئیس کمیته فوتسال برای تمدید قرارداد شمسایی
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد