Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضاپیمای «ماون» به حداقل فاصله با مریخ رسیده تا ضمن ارتباط با مریخ نورد ناسا بتواند فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی خود درباره این سیاره را دنبال کند. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، «ماون» ، فضاپیمای ناسا، که از چهار سال قبل مأموریت خود را آغاز کرده به تدریج در حال کاهش فاصله خود با سطح مریخ است تا بتواند وظایف محوله را با دقت بیشتری انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«ماون» برای آنکه بتواند کاهش سرعت خود را به شکلی مناسب انجام دهد، وارد جو سیاره مریخ شده و این جو مانند یک ترمز برای این فضاپیما عمل کرده است و سرعت آن را به تدریج کاهش می‌دهد.

این فضاپیما در حال حاضر ارتفاع خود را از ۱۵۱ کیلومتر به ۱۳۲ کیلومتری سطح مریخ کاهش داده است. «ماون» قبلاً در مداری در حال چرخش به دور مریخ بود که فاصله آن از سطح این سیاره از ۶۰۵۰ تا ۴۵۷۰ کیلومتر در نوسان بود.

قرار است «ماون» وظیفه نقل و انتقال اطلاعات جمع آوری شده توسط مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ را نیز که سال آینده به سمت این سیاره فرستاده می‌شود، بر عهده بگیرد. در عین حال «ماون» تحقیقاتی را در مورد ساختار و ترکیبات جو سیاره مریخ انجام خواهد داد.

اگر چه «ماون» که در نوامبر سال ۲۰۱۳ به فضا پرتاب شد، مأموریت خود را به پایان رسانده، اما با توجه به عدم اتمام سوختش تا سال ۲۰۳۰ به فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ادامه استقرار شرایط پایدار در منطقه، تا اواسط وقت فردا (دوشنبه) پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای بارشی از بعد از ظهر فردا تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تأثیر قرار داده، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعد و برق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان کرمانشاه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه مذکور که در روزهای دوشنبه و سه شنبه، بارش‌هایی غالباً به صورت رگبارهای بهاری و بیشتر برای نواحی غربی و جنوبی استان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: سامانه مذکور از روز چهارشنبه تقویت شده، به تدریج سبب گسترش بارندگی به همه نقاط استان خواهد شد.

به گفته زورآوند دمای روزانه هوا که طی امروز و فردا تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ از روز سه شنبه تا پایان هفته بتدریج و بشکلی نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد.

کد خبر 6091357

دیگر خبرها

  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش ششم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش ششم) + دانلود جدول رصد
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!