Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@17:02:30 GMT

پرواز عسلویه و مشهد ازسر گرفته می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۹۰۲۹

پرواز عسلویه و مشهد ازسر گرفته می شود

مدیر فرودگاه اراک با تاکید بر لزوم تقویت صنعت هوانوردی در استان مرکزی گفت: با صدور مجوز، هندلینگ پرواز عسلویه و مشهد از ابتدای اردیبهشت ماه از سر گرفته می‌شود و برای راه‌اندازی پرواز تهران نیز پیگیری لازم در حال انجام است.

رحیم حسین‌نسب با اشاره به ضرورت وجود دو عامل جهت راه‌اندازی و فعال بودن یک پرواز افزود: راه‌اندازی و فعال بودن یک پرواز نیازمند وجود تقاضا و وجود ناوگان جهت انجام تقاضاست که اگر تقاضا وجود داشته باشد راه‌اندازی پرواز حق مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر نه تنها استان مرکزی بلکه کشور با مشکل ناوگان مواجه است، اما حق مردم استان مرکزی است که به عنوان یک‌ چهلم جمعیت کشور از این ناوگان و صنعت هوانوردی استفاده کند، گفت: خوشبختانه مجموعه مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مصرانه پیگیر راه‌اندازی پروازها در فرودگاه اراک هستند.

حسین‌نسب تصریح کرد: برای راه‌اندازی پرواز تهران تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و همچنان برای راه‌اندازی مجدد آن مصر هستیم چراکه قطعا این پرواز می‌تواند تحول خوبی در صنعت استان ایجاد کند و بستری برای توسعه استان خواهد بود، حتی صنایع و جامعه پزشکی نیز از این پرواز استقبال خوبی داشتند، اما شرایط مهیا نشد.

وی با بیان اینکه ای کاش برخی از مدیران و افراد می‌دانستند که برای راه‌اندازی یک پرواز چه میزان تلاش و انرژی صرف می‌شود، بیان کرد: برای توقف پرواز تهران تنها یک بهانه کافی بود که خودمان این بهانه را ایجاد کردیم متاسفانه مجموعه استان هنوز به این باور نرسیده‌اند که باید پروازها برقرار و صنعت هوانوردی استان تقویت شود. فرودگاه مختص من به عنوان مدیر فرودگاه نیست بلکه یک ملک اجتماعی برای استان مرکزی و کشور است که خدمات اجتماعی ارائه می‌کند.

مدیر فرودگاه اراک تاکید کرد: ای کاش این تفکر در ذهن برخی از مدیران نهادینه می‌شد که صنعت هوانورری باید تقویت شود و قطعا این تقویت اثرات موثری در بخش‌های مختلف خواهد داشت. اما هنوز پرواز تهران را به صورت کامل از دست نداده‌ایم و قطعا برای راه‌اندازی مجدد آن مجدانه تلاش می‌شود.

وی در خصوص پروازهای عسلویه و مشهد که اواخر سال متوقف شد با اشاره به پیگیری شدید شخص استاندار و نمایندگان مجلس جهت راه‌اندازی مجدد این پروازها گفت: پرواز مشهد و عسلویه جزو پروازهای تکمیل و با لود بالای فرودگاه اراک بود که متاسفانه متوقف شده است.

حسین‌نسب علت توقف این دو پرواز شرکت هواپیمایی آسمان را انصراف هندلینگ در اواخر سال بیان کرد و افزود: با انصراف این هندلینگ که به توقف پروازها انجامید سازمان هواپیمایی کشور بلافاصله هندلینگ دیگری را معرفی کرد که پس از بازدید از فرودگاه موافقت همکاری خود را مکتوب اعلام کرد تنها باید مجوز فعالیت این هندلینگ توسط کمیته هوانوردی صادر شود که ظاهرا در جلسه یکی دو روز آینده این امر محقق می‌شود.

مدیر فرودگاه اراک اضافه کرد: خوشبختانه این هندلینگ توان مالی خوبی دارد و با تصویب و صدور مجوز در کمیته، طبق اعلام این هندلینگ پروازهای عسلویه و مشهد از ابتدای اردیبهشت ماه مجددا از سر گرفته می‌شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا نصیری افزود: راه اندازی آموزش‌های هوانوردی و خلبانی و تاکسی هوایی (ایرتاکسی) اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان در سال جاری است.

وی اضافه کرد: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های لازم این فرودگاه برگزاری دوره‌های آموزش هوانوردی و خلبانی از طریق مسئولان مربوطه در دست پیگیری است که با راه اندازی آنها تعداد پروازها و جایگاه فرودگاه گناباد افزایش می‌یابد.

تاکسی‌های پرنده تا یک سال دیگر در دبی مسافر می‌گیرند

فرماندار گناباد ادامه داد: به موازات برقراری دوره‌های آموزش هوانوردی، راه اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد نیز از طریق مسئولان این دانشگاه در سطوح کشوری به عنوان یک اولویت مهم در حال پیگیری است.

نصیری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و وجود تعدادی از بقاع متبرکه و مرقد برادران امام رضا (ع) در گناباد و از طرفی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت، بیان کرد: راه اندازی تاکسی هوایی در این مسیر موجب رونق بیشتر فرودگاه منطقه‌ای گناباد و منطقه خواهد شد.

او با اشاره به پتانسیل‌های اقتصادی و صنعتی و معدنی و کشاورزی گناباد تصریح کرد: می‌توان از فرصت راه اندازی فرودگاه این شهرستان برای تبدیل گناباد به عنوان بندرخشک و بارانداز کالای شرق کشور استفاده کرد که این مساله در رونق اقتصادی منطقه نقش مهمی دارد.

فرماندار گناباد تاکید کرد: افزایش تعداد پروازهای فرودگاه گناباد از یک روز به ۲ تا ۳ روز در هفته در دست بررسی است.

نصیری اظهار کرد: این مسائل در قالب یک طرح در دست تهیه و جهت بررسی بیشتر و اتخاذ راهکارهای مقتضی به وزیر راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌های کشور ارسال می‌شود.

کد خبر 848609 برچسب‌ها دبی گناباد هواپیما - فرودگاه ایران خبر مهم خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس مشهد

دیگر خبرها

  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند