Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@09:39:10 GMT

هنر باید در خدمت تعالی انسان ها باشد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۹۱۱۳

هنر باید در خدمت تعالی انسان ها باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه هنر متعهد باید بتواند بذر تعالی را در جان انسان بکارد، گفت: هر هنری که بتواند همت ها را برانگیزد؛ تحول درونی در انسان ها ایجاد کند و انسان را از رذائل به فضائل برساند، پیروز میدان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز دوشنبه (19 فروردین ماه) در دیدار هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، با تبریک ماه شعبان و تأکید بر بهره مندی از فضائل این ماه، شعبان را ماه غفران (بخشش) و جیران (همسایه رمضان) خواند و خطاب به هنرمندان گفت: شما باید با هنر خود مردم را با این معانی آشنا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، واژه هنر متعالی مورد تأکید و توجه قرار گرفت، با اشاره به اینکه هنر باید در خدمت تعالی انسان بکارگیری شود، اظهارداشت: هنر متعهد باید بتواند بذر تعالی را در جان انسان بکارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه دو ویژگی اخلاق و همت، امام حسین علیه السلام را در رسیدن به اهداف خود موفق کرد، افزود: اگر همه انسان ها به این دو مقوله توجه نشان دهند، به تعالی کرامت و عزت می رسند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی به حدیثی از امام حسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: اگر اخلاق خوب و همت والا در جامعه دینی پیاده شود، آن جامعه به تعالی می رسد.

 

وی با بیان اینکه هر هنری که بتواند همت ها را برانگیزد و تحول درونی در انسان ها ایجاد کند و انسان را از رذائل به فضائل برساند، پیروز میدان است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به هنرمندان گفته اند: همت ها را بلند کنید و با نگاه جهانی برای صدور ارزش های دینی و انقلابی تلاش کنید و غیرت دینی را در کنار همت دینی حفظ و تقویت کنید.

 

وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی هم در ابتدای این دیدار، نقش هنرمندان را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بسیار تأثیرگذار و حائز اهمیت خواند و گفت: بحث هنر و اهمیت قائل شدن برای این مقوله راهکاری برای تمدن سازی است به ویژه اینکه هنرمندان انقلابی که شاخصه دغدغه مندی و روحیه جهادی دارند، می توانند نقش مهمی در تحقق آرمان های انقلاب و اسلام ایفا کنند.

 

این نشست با شعر خوانی تعدادی از شاعران هنرمند در وصف ائمه اطهار علیهم السلام همراه بود.

 

     

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل کمک به سیل زدگان سیل لرستان بارندگی و سیلاب مناطق سیل زده سیل زدگان خوزستان خسارت سیلاب خبرگزاری شبستان هنرمندان انقلابی هفته هنر انقلاب اسلامی هنر متعهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است

محمد صادق صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با قدردانی از تلاش مؤثر استاندار کردستان برای زدودن موانع ارتباط بی‌واسطه با مردم استان اظهار کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی ایران قوی، وجود و پای کار بودن مردم استان در تمام جوانب زیست مومنانه است.

وی افزود: بحمدالله با شبکه سازی عملیاتی حلقه‌های میانی، پاسخگویی به مسائل مردمی در مسیر بسیار ارزشمندی از همدلی و تقویت مبانی مردمی سازی دولت در استان شکل گرفته است.

وی با قدردانی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی بر تحقق شفافیت در عملکرد به جامعه هدف خاطرنشان کرد: پویایی و میدان داری در جامعه با جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار تحقق خواهد یافت و نقش بزرگان خانواده و محلات به عنوان حلقه میانی تأثیرگذار در تحقق این معروف، انکار ناپذیر است.

صادقی بازدیدهای میدانی استاندار کردستان را مصداق خدمت بی منت جهت حل مسائل خرد و کلان در استان عنوان کرد.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی گفت: مردم کردستان همواره سرآمد در خدمت مضاعف و تکریم کرامت انسانی هستند.

کد خبر 6090083

دیگر خبرها

  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد