Web Analytics Made Easy - Statcounter

خالد جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر و سیلاب‌های به وقوع پیوسته در حریم و بستر رودخانه‌ها باعث شده تا خسارات بسیاری به محصولات زراعی، باغی و دامی استان وارد شود.

وی افزود: بر اساس برآوردهای به عمل آمده ۲۹۳ رأس دام به ارزش پنج میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال، ۸۰ قطعه طیور به ارزش ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و ۴۰ فروند کندوی زنبور عسل به ارزش ۱۸۰ میلیون ریال دچار خسارت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: همچنین در این بارندگی‌ها به سه هزار و ۴۶۶ جایگاه دام، انبار علوفه، مرغداری، ایستگاه پمپاژ و انبار لوله خسارت وارد شده که بر اساس برآوردهای اولیه این میزان خسارت ۲۹۶ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال بوده است.

جعفری به میزان خسارات وارده به حوزه زراعی در کردستان بر اثر بارندگی‌های سیل آسای اخیر اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع به شش هزار و ۴۱۸ هکتار از اراضی زراعی خسارت وارد شده که چهار هزار و ۴۱ تن محصول از بین رفته است و ۵۷ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال به این حوزه نیز خسارت وارد شده است.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین در بخش باغی نیز خسارات قابل توجهی داشته‌ایم که هزار و ۳۲۰ هکتار از باغات استان دچار خسارت شده به طوری که شش هزار و ۸۰۳ تن محصول را از بین برده که برآورد خسارت این بخش ۲۱۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: این بارندگی‌ها در حوزه کشاورزی خسارت‌های دیگری به مزارع علوفه و یونجه، قنات، چاه آب، استخر و کانال انتقال آب، تجهیزات مرغداری، ایستگاه پمپاژ و موتورخانه و پل ارتباطی بین مزارع وارد کرده که برآورد این خسارت‌ها رقمی معادل ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است.

جعفری در ادامه به شهرستان‌هایی که بیشترین خسارات را به خود اختصاص داده‌اند اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان کامیاران با ۱۲۳ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال بیشترین خسارات را بر اثر بارندگی‌ها داشته و پس از آن شهرستان‌های سنندج و بیجار با میزان ۱۱۸ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال و ۱۱۸ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال قرار دارند.

وی افزود: همچنین ۸۴ میلیارد و ۲۳ میلیون ریال به حوزه کشاورزی شهرستان قروه، ۷۸ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال به حوزه کشاورزی شهرستان مریوان و همچنین ۴۷ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال به حوزه کشاورزی شهرستان دیواندره خسارت وارد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: دهگلان نیز با ۱۶ میلیارد ریال خسارت در جایگاه بعدی قرار دارد و سروآباد با پنج میلیارد و ۷۰ میلیون ریال، سقز با چهار میلیارد و ۵۰ میلیون ریال و بانه با ۵۰۰ میلیون ریال کمترین خسارات را به خود دیده‌اند.

کد خبر 4584471

منبع: مهر

کلیدواژه: خسارات سیلاب سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی

علی چاله‌چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : طبق بررسی اولیه و گزارش مدیران شهرستانی و مراکز خدمات کشاورزی، در پی بارش‌های شدید و تگرگ روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه، خسارت ۲۵۳ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومانی به زیربخش‌های کشاورزی استان وارد آمده است.

چاله چاله افزود: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته ۳۰ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان شامل مزارع گندم، جو، کلزا و نخود در اثر بارندگی‌های شدید اخیر خسارت دیده‌اند که برآورد اولیه خسارت وارده به این اراضی حدود ۲۳۹ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در بارندگی‌های چند روز اخیر ۸۵ هکتار از باغات زیتون، انگور و گوجه سبز استان هم خسارت بیش از ۶.۲ میلیارد تومانی دیده اند.

چاله چاله با بیان اینکه دامپروری استان هم در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شده، گفت: در این بارش‌ها ۳۴ راس دام سبک و سه سر اسب تلف شده و سه واحد دامداری روستایی خسارت دیده اند که مجموع خسارت وارد شده در این بخش هم بیش از ۲.۵ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاسیسات زیربنایی بخش آب و خاک نیز در بارندگی‌های اخیر متحمل خسارت شده، گفت: خسارت این بخش هم پنج میلیارد تومان برآورده شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟