Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@22:28:50 GMT

صلیب سرخ آلمان هم به کمک سیل زدگان آمد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۹۱۳۷

صلیب سرخ آلمان هم به کمک سیل زدگان آمد

کمک های بشردوستانه صلبیب سرخ آلمان حضور میخائیل کلور برختولد سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران به ارزش 300 هزار یورو به سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران تحویل داده شد.

این محموله امدادی شامل 40 فروند قایق نجات از سیلاب با تجهیزات کامل (پرتابل دارای کفی آلومینیومی و پارو)، 40 دستگاه موتور قایق 15 و 20 سوزوکی، 81 سوپ لباس سیلاب (پنج میل)، 80 کلاه ایمنی نجات (دارای بند تنظیم شونده)، 40 جلیقه نجات سیلاب (دارای سگک تنظیم شونده)، 45جفت بوت سیلاب (کفش ساقدار)، 28جفت نیم ‌بوت سیلاب (کفش ساق کوتاه)، هفت جفت کفش مخصوص سیلاب (نئوپرن) و 13 قلم تجهیزات فنی نجات از سیلاب (طناب، تسمه، کیف حمل، کیسه طناب قرقره ثابت و قرقره نجات) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرار است، بیشتر تجهیزات نجات در سیلاب اهدایی از سوی صلیب سرخ آلمان برای کمک به سیل زدگان کشورمان در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی استان خوزستان استفاده شود.
این محموله کمک های بشردوستانه پس از قرار گرفتن توییت سفیر آلمان در فضای مجازی و اظهار همدری وی با سیل زدگان ایرانی در دستور کار صلیب سرخ آلمان قرار گرفت و این نهاد امدادی با هماهنگی با جمعیت هلال احمر و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توانست این محموله تخصصی تجهیزات نجات در سیلاب را برای سیل زدگان ایرانی ارسال کند.
در آیین تحویل رسمی این محموله کمک های بشردوستانه مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مارک هافمن نماینده صلیب سرخ آلمان و شماری از نیروهای عملیاتی و امدادی صلیب سرخ آلمان و هلال احمر ایران حضور داشتند.
دقایقی قبل از تحویل رسمی این تجهیزات نجات در سیلاب با توجه به شرایط اضطراری پیچیده در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی استان خوزستان 20 فروند قایق نجات با تجهیزات کامل به استان خوزستان ارسال شد.
بارش شدید باران در بالادست سدهای استان خوزستان باعث افزایش قابل توجه آورد این سدها شده که بعد از این افزایش آورد دبی خروجی سدها برای کنترل سیلاب افزایش یافته است.
دبی خروجی سد کرخه از 2 هزار مترمکعب و دبی خروجی سد دز از سه هزار مترمکعب بر ثانیه فراتر رفته که این موضوع باعث آبگرفتگی زمین های کشاورزی و روستاهای حاشیه رودخانه های دز و کرخه شده است.
سلیمی اظهار داشت: من از دولت آلمان و سفیر این کشور و صلیب سرخ آلمان جهت ارسال این محموله و ارائه کمک های آموزشی سپاسگزارم. ارتباطات ما با آموزش صلیب سرخ آلمان و هلال احمر ارتباطات مستحکمی است. بخش اعظم این ارتباطات مربوط به تربیت مربیان این حوزه است و ما همچنان امیدواریم همکاری های مان با صلیب سرخ آلمان بیشتر شود.
میخائیل کلور برختولد، سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران نیز در این نشست خبری مشترک گفت: دولت و صلیب سرخ آلمان حمایتگر مردمی است که سیل را تحمل کردند.
وی با اشاره به ارسال محموله کمک های بشر دوستانه کشور آلمان به ایران اظهار داشت: سابقه همکاری خوب و طولانی صلیب سرخ آلمان و هلال احمر ایران باعث شد که این محموله به رغم مشکلات بین المللی با هماهنگی های سریع منتقل شود.
وی ادامه داد: امروز بسیار خوشحال هستم که انتقال و تحویل کمک های بشردوستانه آلمان به سیل زدگان کشور ایران امکانپذیر شد.
سفیر آلمان در ایران اضافه کرد: در تحویل سریع این محموله کمک های بشردوستانه بدون دموکراسی سعی کردیم این را نشان دهیم که آلمان در اصل از مردمی که سیل را تحمل کردند حمایت می‌کند.
وی تصریح کرد:‌ این تنها کمک بشردوستانه آلمان نیست بلکه دولت آلمان سال‌ها از پناه‌گیران افغان ساکن در ایران حمایت می‌کند و بنده از اعتماد موجود بین صلیب‌سرخ آلمان و هلال‌احمر ایران تشکر می‌کنم.
مارک هافمن، نماینده صلیب‌سرخ آلمان نیز در ادامه این نشست مشترک خبری گفت: این اقدام کمک‌رسانی از طریق توئیت سفیر آلمان آغاز شد و از این طریق امکان ارسال این تجهیزات به ایران فراهم شد.
وی ادامه داد: این اقدام به ما نشان داد که چقدر روابط ما با هلال‌احمرایران خوب و نزدیک است چرا که در این صورت در مواقع بحرانی این همکاری می‌تواند خیلی سریع پیش رود و این کمک کوچکی از سوی ما بود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی اظهار کرد: در پی وقوع سیل در ارتفاعات موسوم به شملق مفقودی این ۲ نفر گزارش شده بود که نجاتگران هلال احمر پس از حدود ۲ ساعت تلاش و جست و جو، آنان را پیدا کرده و نجات دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار افزود: مأموران این جمعیت همچنین پس از رسیدن به صحنه حادثه و مشاهده انسداد جاده روستای ساروق داورزن بر اثر سیلاب و ورود گل و لای، به ۲ خودرو که در مسیر گرفتار شده بودند، امدادرسانی کرده و آنان را از مسیر سیلاب بیرون کشیدند.

وی اظهار کرد: پس از این حادثه و به دنبال بارش‌های شدید ساعات گذشته که منجر به وقوع سیل و ورود گل و لای به منازل روستای سلیمانیه در شرق سبزوار شد، تیم‌های امدادی بلافاصله به این منطقه اعزام شده و به یاری مردم گرفتار شده در سیلاب شتافتند.

رفیعی گفت: تیم‌های امداد و نجات همچنان در حال امدادرسانی به مردم روستای سلیمانیه هستند و با توجه به گزارش‌های دریافتی حدود ۱۰ منزل مسکونی درگیر سیلاب شده‌اند.

کد خبر 6096644

دیگر خبرها

  • تاریخ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۱۴۰۳ + پیام و متن تبریک
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • کارگر شهرداری در سیلاب گرفتار شد؛ جستجو برای نجات وی ادامه دارد
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • هلال احمر، ناجی ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی‌
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی