Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:11:19 GMT

نخستین راهپیمایی مستقل در کشور کمونیستی کوبا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۹۲۶۳

نخستین راهپیمایی مستقل در کشور کمونیستی کوبا

صدها تن از مردم کوبا به صورت صلح آمیز در هاوانا، پایتخت دست به راهپیمایی‌ای زدند که گمان می‌رود نخستین راهپیمایی مستقل دارای مجوز از سوی دولت کمونیستی این کشور باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این راهپیمایی در کوبا برای نخستین بار در دوران حکومت کمونیستی این کشور و برای پایان دادن به نقض حقوق حیوانات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مردم در این راهپیمایی با همراه آوردن حیوانات خانگی خود پلاکاردهایی را در دست داشتند و خواستار حقوق حمایت از حیوانات شده و فریاد "مرگ بر سوءاستفاده گران حیوانات" سر دادند.

به گفته تحلیلگران و شرکت کنندگان در این راهپیمایی، این اقدام دولت کوبا در صدور مجوز برای برگزاری چنین راهپیمایی‌ای در هاوانا با حضور مردم عادی می‌تواند بیانگر گسترش صبر برای کوبایی‌ها به منظور ابراز عقاید و نظراتشان و حتی اعلام درخواست‌هایی البته در چارچوب محدودیت‌ها باشد.

با وجود برگزاری چنین راهپیمایی، مقام‌های کوبا همچنان به سرکوب تلاش‌های اپوزیسیون در برگزاری راهپیمایی و بازداشت مخالفانی مبادرت می‌ورزند که به گفته این مقام‌ها، این افراد به نفع آمریکا دست به خرابکاری می‌زنند.

بئاتریس باتیستا ۲۱ ساله که برای حضور در این راهپیمایی مجوز دریافت کرده، گفت: این می‌تواند یک کوبای جدید باشد.

دیگران اما نگاهی تردیدآمیز به این راهپیمایی دارند به طوری که یکی از آنها گفته است: این راهپیمایی دولت را قادر می‌سازد تا بگوید "ببینید ما چقدر آسان‌گیر هستیم." اما آیا این واقعاً درست است؟

راهپیمایی‌های قبلی در کوبا تنها برای برگزاری مراسم انقلاب چپ گراهای کوبا به سال ۱۹۵۹ یا انتقاد از آمریکا، امور مذهبی یا راهپیمایی سالانه از سوی فعالان حقوق همجنس گرایان تحت حمایت یک سازمان دولتی بوده است.

درحالیکه برگزاری تجمعات مردمی در کوبا به شدت کنترل می‌شود اما دسترسی گسترده اخیر به اینترنت در کوبا به شهروندان این کشور اجازه داده تا بیشتر از گذشته در قلمروی مجازی حضور داشته باشند.

راهپیمایی روز یکشنبه در رسانه‌های اجتماعی و مستقل آنلاین منتشر شد.

از زمان روی کار آمدن میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا در آوریل گذشته میلادی دولت هاوانا بیش از گذشته نسبت به فعالیت‌های رسانه‌های آنلاین و فضای مجازی صبر و شکیبایی نشان داده است.

برخی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی گفته‌اند که امیدوارند راهپیمایی روز یکشنبه نشانه‌ای از این مساله باشد که مردم حالا بیش از آنکه در فضای مجازی باشند، در خیابان‌ها بیایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه

مردم یمن این هفته نیز با شعار «در کنار غزه سرافراز هستیم» به خیابان‌ها آمدند و اقدام به برپایی تظاهرات باشکوه کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شهروندان یمنی امروز جمعه در استان «صعده» واقع در شمال غربی یمن همچون هفته‌های گذشته، این هفته نیز با شعار «در کنار غزه سرافراز هستیم » اقدام به برگزاری راهپیمایی گسترده کردند.

تظاهرات باشکوه یمنی‌ها در میدان سبعین صنعاء نیز با شعار «در کنار مردم سربلند غزه هستیم» آغاز شده است.

شهروندان یمنی در راهپیمایی امروز صعده با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که فعالیت های مردمی در حمایت از غزه تا پایان تجاوزات و رفع محاصره غزه ادامه خواهد داشت.

در بیانیه امروز مردم صعده آمده است که مردم یمن در کنار مردم سرافراز غزه قرار دارند.

در این راهپیمایی تاکید کردند که عملیات جهادی مقاومت فلسطین را  گرامی میدارند و جنایات بزرگ رژیم صهیونیستی که در گورهای دسته جمعی، آشکار شد، محکوم می‌کنند.

در این راهپیمایی بر اهمیت تداوم فعالیت‌های مردمی و رسمی در حمایت از مردم فلسطین در همه سطوح تاکید کردند.

در این راهپیمایی باشکوه عملیات مستمر و موثر نیروهای مسلح در نبرد فتح موعود، جهاد مقدس و رویارویی در دریا را تبریک گفته و خواستار عملیات بیشتر شدند.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده استحمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • ویدئو| راهپیمایی باشکوه مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود
  • ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران
  • ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران