Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:05:01 GMT

کشف انبار سلاح داعش در اطراف اردوگاه الیرموک در دمشق

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۹۴۸۹

کشف انبار سلاح داعش در اطراف اردوگاه الیرموک در دمشق

تهران - ایرنا - پلیس نظامی روسیه انبار اسلحه‌ مخفی را کشف کرده که عناصر گروه تروریستی «داعش» هنگام تسلط بر مناطقی از اردوگاه «الیرموک» در حومه دمشق از آن استفاده می‌کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «روسیا الیوم»، سخنگوی پلیس نظامی روسیه در این خصوص گزارش داد: یکی از ساکنان محلی هنگام گشت زنی در ویرانه‌های اردوگاه الیرموک اطلاعاتی درباره وجود سلاح و مهمات باقی مانده از گروه تروریستی داعش در تونلی زیر در منزلی در این اردوگاه در اختیار ما قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بازرسی‌ها درباره این تونل با همکاری هیأت امنیتی سوریه انجام و مهمات زیادی در این انبار کشف شد که برای از بین بردن، آنها در اختیار مهندسان نظامی سوریه قرار گرفت.
سخنگوی پلیس نظامی روسیه همچنین گفت: پس از اطمینان یافتن درباره نبود غیرنظامیان در اطراف منطقه کشف شده، مهندسان نظامی سوریه مهمات را در همان تونلی که ذخیره شده بودند، خنثی کردند.
بر اساس این گزارش، در میان مهمات کشف شده خمپاره‌های دست ساز، مین و موشک انداز‌ها وجود داشت که عناصر داعش با ورقه‌های فلزی و لوله ساخته بودند.
شبکه تونل‌هایی که داعش در مناطق سوریه حفر کرده است در همه شهر‌های این کشور وجود دارد. عملیات از بین بردن تونل‌ها در مناطق مسکونی با استفاده از تجهیزات و در مناطق غیرمسکونی و ویران شده، با منفجر کردن تونل‌ها صورت می‌گیرد.
اردوگاه الیرموک یک منطقهٔ مسکونی فلسطینی‌نشین در حومه دمشق پایتخت سوریه است. این منطقه یک «اردوگاه آوارگان غیررسمی» است که در سال ۱۹۵۷ تأسیس شد. در آن زمان این منطقه خارج از شهر دمشق قرار داشت، اما اکنون در محدوده شهرداری این شهر و در فاصله حدود ۸ کیلومتری پایتخت سوریه است.
نیروهای ارتش سوریه در می 2018 (اردیبهشت 1397) در کل منطقه‌ای که تحت کنترل تروریست های «جبهه النصره» و داعش در اردوگاه الیرموک بود، مستقر شدند. عناصر النصره و خانواده های آن این اردوگاه را به مقصد شمال سوریه ترک کردند.
خاورم**9366**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه اليرموك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است

به گزارش خبرآنلاین حسن کاظمی قمی نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت:

تروریسم و مشخصا داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است؛ ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901306

دیگر خبرها

  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • محتویات عجیب صندوقی که از دل کشتی غرق‌شده بیرون آمد/ عکس
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است