Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با مهر در مورد نقش وزارت خارجه در تحقق شعار «رونق تولید» گفت: وزارت خارجه فقط دنبال دپیلماسی سیاسی است و در زمینه دیپلماسی اقتصادی اقدامی را انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت سفرای سایر کشورها در زمینه دیپلماسی اقتصادی گفت: این سفرا مانند نماینده اتاق بازرگانی عمل می‌کنند و محصولات تولیدکنندگان کشورشان را در کشور محل مأموریت خود بازاریابی می‌کنند ولی متأسفانه این اقدام در نمایندگی ایران صورت نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال وقتی یکی از هواپیماهای روسیه توسط ترکیه منهدم شد، مسکو تمایل داشت محصولات کشاورزی خود را از ایران دریافت کنند ولی آنقدر حمایت دولت ضعیف بود که نتوانست از این فرصت استفاده کند و بازار محصولات کشاورزی روسیه را برای خود جذب کند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی عراق برای ایران نیز گفت: بازار عراق را ببینید، عراق ۱۵۰ میلیارد دلار تولید نفت دارد. به غیر از خرمایی که تولید می‌کند و صادرات هم دارد، بقیه اقلام را نیاز دارند و ما می‌توانیم آنها را تولید کنیم و صادرات به عراق داشته باشیم، مخصوصاً الان که قیمت دلار بالا رفته و می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم.

عامری با بیان اینکه برخی از تولیدکنندگان که محصول آنها کیفیت خوبی ندارد به دلیل اینکه نظارتی در امر صادرات صورت نمی‌گیرد می‌توانند محصول خود را به عراق صادر کنند، اظهار داشت: این محصولات چون کیفیت ندارد، باعث می‌شود که ما بازار عراق را از دست می‌دهیم و تصور عراقی‌ها از محصولات ایرانی اینچنین باشد.

دبیر کل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه برخی از فرصت‌های ایجاد شده در بازار کشورهای همسایه برای ایران به دلیل ضعف دیپلماسی وزارت خارجه از بین رفت گفت: مردم عراق از نظر فرهنگی به ایران نزدیک هستند و در مبارزه با داعش هم ایران به آنها کمک کرده است ولی به دلیل ضعف دیپلماسی وزارت خارجه الان ترکیه و عربستان که دشمن عراق بودند، جای خالی ایران را در بازار عراق پر کردند.

وی در خصوص برخی از اقدامات وزارت خارجه که حتی مانع رونق تولید نیز هست، گفت: سیستم دیپلماسی ما وقتی می‌خواهد رابطه خود را با ترکیه گسترس دهد می‌گوید ایران به شما تسهیلات می‌دهد تا منسوجات خود را وارد کنید، خب این مسئله باعث می‌شود کل بازار منسوجاتی که در داخل تولید می‌شود را به خطر بیاندازد.

کد خبر 4584832

منبع: مهر

کلیدواژه: جواد عامری جمعیت ایثارگران وزارت امور خارجه ایران دیپلماسی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» که با حضور سران کشورها و سیاست گذاران اقتصادی کشورهای مختلف جهان در عربستان برگزار می‌شود به ریاض سفر کرده است.

کد خبر 6090596 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا