Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز اصناف و بازرگانان از برنامه ریزی برای ایجاد ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در بخش اصناف در سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: این برنامه با هدف ایجاد اشتغال آسان و ارزان پیگیری می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، پیمان زندی از برنامه ریزی برای ایجاد ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در بخش اصناف در سال ۱۳۹۸ خبر داد و اظهار کرد: این برنامه با هدف ایجاد اشتغال آسان و ارزان پیگیری می‌شود و بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۱۳۹۷ نیز نزدیک به ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در بخش اصناف ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان این حوزه از اقتصاد را حوزه‌ای مهم و تاثیرگذار خواند و گفت: باید توجه داشت که بافت مدیریتی در برخی تشکل‌های صنفی سنتی است و تلاش می‌شود با سیاستگذاری لازم در مدیریت این تشکل‌ها، آن‌ها را به سوی برنامه محور بودن سوق داد.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۱۳۹۸، ساماندهی خدمات پس از فروش در حوزه تولید و خدمات فنی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: با توجه به گسترش علم و تکنولوژی تولید و خدمات فنی، این بخش مهم اقتصادی کشور نیازمند آموزش و آشنایی با تکنولوژی روز دنیا را دارند لذا تلاش شده با همکاری اتاق اصناف و انعقاد تفاهم نامه‌های مرتبط با موضوع، با آموزش و پرورش، دانگاه فنی و حرفه‌ای وزارت علوم و دانشگاه‌های علمی و کاربردی این نقیصه برطرف شود.

زندی تاکید کرد: با هدف گسترش صادرات، ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات به منظور بازاریابی و تولیدات و خدمات فنی مورد توجه است چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد صنوف تولیدی توان مالی و اطلاعاتی معرفی محصولات، بازاریابی و صادرات را ندارند از این رو با تدارک برنامه‌های مذکور این مشکل حل شده و ساختار بازاریابی محصولات ایرانی در جهان تغییر خواهد کرد تا شرکت‌های خرد نیز توان راهیابی به بازار‌های جهانی را داشته باشند.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان گفت: پیگیری طرح تجهیز، نوسازی و بازسازی واحد‌های تولیدی صنفی و همچنین تامین سرمایه در گردش آن‌ها نیز خبری مهم برای فعالان صنفی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اصناف شغل اقتصاد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و تولیدات مشاغل خانگی و صنایع دستی خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت درباره شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها به تصویب رسیده است.

محمد آذرپناه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های پیش بینی شده درخصوص صادرات تولیدات دانش‌بنیان گفت: طی سال‌های گذشته بخش تعاون در استان تهران بیشتر درگیر مشکل مسکن بود. به ویژه واحدهایی که تامین زمین یا بحث انتخاباتشان دچار مشکل شده بودند و ما پیگیری مشکلات آنها را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه تولید و دانش‌بنیان برنامه‌های عملیاتی گسترده‌ای صورت گرفته که بخشی از حمایتها معطوف به حمایت‌های بازاری است و طی چند سال گذشته آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت در بحث شرکت‌های دانش بنیان به تصویب رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران درعین حال اولویت صادرات در استان را صادرات دانش بنیان ذکر کرد و گفت: درکنار آن صادرات تولیدات دیگر از جمله صنایع دستی و مشاغل خانگی را نیز در دستور کار داریم.

به گفته آذرپناه عرضه محصولات صادرات محور با رویکرد تعاونی‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های صادراتی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است و تلاش شده با اختصاص غرفه‌های مختص کالاهای ایرانی در کشورهای هدف، صادرات محصولات از طریق اتاق های تعاون و بازرگانی انجام شود و به شکل مستقیم در فروشگاه‌های زنجیره ای کشورهای مورد نظر عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • رشد اقتصادی شهرها در گرو پتانسیل کارآفرینی
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده