Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@20:08:24 GMT

کسب آمادگی لازم برای ورود به ماه میهمانی خدا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۰۰۹۵

کسب آمادگی لازم برای ورود به ماه میهمانی خدا

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلیمن سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 19 فروردین در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز ضمن تبریک حلول ماه شعبان، گفت: در ماه شعبان باید آمادگی لازم را برای ورود به ماه میهمانی خدا کسب کنیم چرا که داشتن آمادگی معنوی از الزامات حضور در ماه میهمانی خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه آفرینش هستی بر اساس احسان شکل گرفته است، بیان کرد: آفرینش این نظام هستی بر مبنای رحمت، جود و احسان است که تماماً از ویژگی‌های خداوند متعال هستند. انسان به عنوان خلیفه الله نام گرفته است و بدین جهت باید صفات خداوند را در خود پیاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به آیه «أحسِن کما أحسن الله إلیک» خاطرنشان کرد: خداوند فرمان احسان به دیگران را در موارد مختلفی صادر کرده است. معنا، مفهوم و مشتقات احسان در حدود ۲۰۰ بار در قرآن کریم به کار رفته است که این موضوع خود دلیلی در ارزشمند بودن مقوله احسان می‌باشد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه واژه احسان در موارد گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: این واژه و مشتقاتش مفاهیم مختلفی دارد، از واژه حُسن گرفته شده و به معنای زیبایی می‌باشد.
وی با تأکید بر لزوم بررسی و بحث روی آیات قرآن در خصوص احسان، اظهار کرد: در نظام آفرینش و موجودات این دنیا از احسان سخن به میان آمده است. هر آفریده‌ای در جهان هستی، هدفمند خلق شده و به دنبال اهداف والا است که این همان نظام اَحسن و احسان در نظام آفرینش می‌باشد که بر پایه‌ی بهترین‌ها بنا شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز ماه شعبان آمادگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت‌های ووشوی استان قم

با برگزاری رقابت‌های ووشوی استان قم در بخش ساندا  امیرعلی یونسی، امیرعباس صفری، ابوالفضل صالحی، علی اصغر بهاری، محمدکسری قمری، احسان ملکی و محمد طا‌ها قهرمانی در رده سنی نونهالان و در اوزان مختلف بر سکوی نخست ایستادند.

در رده نوجوانان محمدمهدی مغانلو، محمدمهدی همایی پور، امیرعباس صفایی پور، مهدی و ماهان شکوری، معین وفایی و امیرمحمد اکبری مقدم، مازیار کثیرلو و محمد مهدی رضایی قهرمان شدند.

در رده جوانان ابوالفضل سائلی، مانی حیدری، امیرحسین جهانشاهلو، حسن خدایاری، علی بیات، ابوالفضل نصرتی، کسری پارزج آباد، شروین علیجانی و احسان باقری عناوین نخست را از آن خود کردند.

در رده  بزرگسالان هم مهدی اکبری مقدم، مهدی امیرآبادی و مجید موحد نسب به عنوان قهرمانی رسیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • پایان رقابت‌های ووشوی استان قم
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • حاج‌صفی یک فصل دیگر در یونان؟
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز