Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@01:06:12 GMT

شربت گیاهی که در درمان زخم روده معجزه می کند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۰۱۰۲

شربت گیاهی که در درمان زخم روده معجزه می کند

رکنا: یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در کنترل چربی خون، همچنین رفع استرس موثر دانست.

شربت گل نیلوفر (گل نیلوفر +زنجبیل +عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، آهن، فیبر، اسیدفولیک، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، اسیدنیکوتینیک، زینجیبرن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

برای بررسی خواص شربت گل نیلوفر و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت گل نیلوفر

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت گل نیلوفر گفت: شربت گل نیلوفر طحال را تقویت کرده، اسهال را برطرف می‌کند و موجب رفع زخم روده می‌شود.

وی افزود: مصرف این شربت بی‌نظیر قند، فشار و چربی‌خون را کنترل می‌کند؛ لذا برای افراد مبتلا به این مشکلات بسیار مفید و اثربخش است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گل نیلوفر یک نوشیدنی فوق‌العاده مفید برای افرادی است که دچار اختلالات خواب هستند و از کم‌خوابی رنج می‌برند؛ زیرا بی‌خوابی را به طور چشمگیری رفع می‌کند.

عظمایی بیان کرد: تقویت بینایی، تقویت روده و هضم آسان غذا از دیگر خواص این شربت خوش طعم است.

وی اظهار کرد: از دیگر خواص شربت گل نیلوفر می‌توان به تقویت سیستم قلبی عروقی، رفع مشکلات تنفسی مخصوصا سرفه و رفع سردرد ناشی از طبع گرم اشاره کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود.

عظمایی گفت: شربت گل نیلوفر خاصیت آرامبخشی بی‌نظیری دارد و از استرس، اضطراب و افسردگی پیشگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

منع مصرف شربت گل نیلوفر

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است؛ همچنین نباید در مصرف این شربت افراط کرد، زیرا موجب اختلال در باروری می‌شود.

مقدار مصرف شربت گل نیلوفر

عظمایی اظهار کرد: از این شربت می‌توان ۴ لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.

مواد لازم شربت گل نیلوفر

-گل نیلوفر ۱۰۰ گرم

-زنجبیل ۳۰ گرم

-آب ۲ لیتر

-عسل نیم کیلو

طرز تهیه شربت گل نیلوفر

-برای تهیه این شربت ابتدا زنجبیل را نیم‌کوب می‌کنیم.

-گیاه گل نیلوفر نیم‌کوب شده و زنجبیل را درون آب می‌ریزیم.

-اجازه می‌دهیم گیاه گل نیلوفر و زنجبیل به مدت ۴-۳ ساعت درون آب بماند.

-سپس به مدت ۱۰-۵ دقیقه با حرارت ملایم می‌جوشانیم.

-هنگامی که حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد شد آن را صاف می‌کنیم.

-عسل را به شربت اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا قوام بیاید.

-شربت آماده شده را درون ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم و درون یخچال قرار می‌دهیم.

طرز تهیه یک لیوان شربت گل نیلوفر

-برای تهیه یک لیوان از این شربت ۳-۲ قاشق غذاخوری از آن را درون لیوان می‌ریزیم و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم.

نکته: برای مصرف این شربت در فصل گرم سال به جای آب جوشیده ولرم از آب خنک و چند قطره آب لیموترش استفاده می‌کنیم.

منبع: رکنا

کلیدواژه: استرس درمان طب سنتی چربی معجزه فیلم عکس سیل تلگرام مرد جوان دختر پلدختر پسر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اورژانس آذربایجان شرقی با تاکید بر خودداری از مصرف هرگونه قارچ خودرو در طبیعت، چگونگی مواجه با مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی را تشریح کرد.

اصغر جعفری روحی در گفت‌وگو با خبرنگاران  با اشاره به مهیا شدن شرایط رشد قارچ‌های خودرو در فصل بهار، اظهار کرد: ابتدای هر سال با موجی از مسمومیت‌های اتفاقی ناشی از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو و سمی روبه‌رو می‌شویم.

وی افزود: مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو و سمی تاکنون منجر به فوت، نارسایی کبد و بستری شدن بسیاری از هموطنان و به خصوص ساکنان و گردشگران در مناطق کوهستانی و مرتعی شده است.

جعفری روحی  با اشاره به لزوم اطلاع رسانی در خصوص عدم خوراکی بودن قارچ‌های خودرو، ادامه داد: مردم باید از مصرف قارچ‌های خودرو به خصوص قارچ‌های جمع آوری شده توسط افراد بومی خودداری کرده و جهت حفظ سلامتی خود و خانواده تنها قارچ‌های را که توسط مراکز مجاز و در بسته بندی‌های دارای مجوز هستند خریداری و مصرف کنند.

رئیس اورژانس استان خاطرنشان کرد: شناسایی انواع خوراکی قارچ از انواع سمی آن تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است و نباید به توصیه‌های برخی از افراد در تشخیص انواع سمی از انواع خوراکی قارچ توجه کرد.

وی با بیان اینکه مصرف قارچ‌ها توسط پرندگان و سایر جانوران اهلی و وحشی نشان‌دهنده غیر سمی بودن قارچ برای انسان نیست، اظهار کرد: برخی از روش‌ها و معیارهای سنتی مانند تغییر رنگ قاشق نقره در اثر تماس با قارچ یا وجود حشرات در اطراف قارچ و محل رویش آن، معیار علمی و صحیح برای تشخیص عدم سمی بودن قارچ در همه موارد نیست.

وی افزود: برخی از سموم موجود در قارچ‌های سمی، مقاوم به گرما بوده و فرایندهای آماده سازی غذا مانند منجمد کردن، کنسرو کردن، کباب کردن، آب پز کردن، سرخ کردن و بخارپز کردن قادر به تخریب کامل مواد سمی موجود در آن نیست.

جعفری روحی ادامه داد: در خصوص نحوه مواجهه با مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی، لازم است به هنگام بروز علائم و نشانه‌های گوارشی مانند تهوع، استفراغ و اسهال یا علایم‌ عصبی به صورت زودرس(در عرض دو ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های وحشی و خودرو) باید بیمار را هرچه سریعتر به مرکز درمانی منتقل کرد و در مواردی که علائم گوارشی یا عصبی به صورت تاخیری با فاصله بیش از شش ساعت از مصرف قارچ خودرو رخ دهد نیز نشان از سمیت بیشتر قارچ بوده که این نوع قارچ‌ها در سال‌های اخیر منجر به نارسایی حاد کبد و مرگ تعدادی از هموطنان شده است.

وی با تاکید بر اینکه انتقال سریع بعد از شروع علایم بیمار مسموم به یک مرکز درمانی و ارائه شرح حال کامل از مصرف قارچ امکان درمان موفقیت آمیز را افزایش می‌دهد، گفت: هرگونه تاخیر در مراجعه بیمار سبب افزایش احتمال شکست درمان و حتی مرگ بیمار می‌شود؛ هم‌چنین با مشاهده علائم و نشانه‌های بالینی اولیه به ویژه از نوع تاخیری در فردی با سابقه مصرف خوراکی قارچ خودرو باید هرگونه خود درمانی و درمان علامتی پرهیز کرده و بیمار را در اسرع وقت به بیمارستان منتقل کرد.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است تا نمونه باقیمانده قارچ مصرف شده توسط فرد را نیز برای شناسایی کادر پزشکی به بیمارستان برده و تحویل کادر متخصص داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • کرم معجزه
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی