Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:14:16 GMT

زیر آب رفتن خوزستان و فروریختن سد کرخه دروغ محض است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۰۵۵۹

زیر آب رفتن خوزستان و فروریختن سد کرخه دروغ محض است

ناصر کرمی، اقلیم‌شناس، در گفتگو با خبرنگار مهر اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر زیر آب رفتن خوزستان و فرو ریختن سد کرخه طی روزهای آینده را دروغ محض دانست و گفت: به نظر می‌رسد برخی اتاق فکر درست کرده‌اند که به نفع تفکر خاصی دروغ جعل کنند و برای این دروغ‌ها از ادبیات تخصصی و روزنامه‌نگاران حرفه‌ای بهره می‌گیرند تا علیه مخالفان پروژه‌های خاصی خبر تنظیم کنند و منافع مدافعان این پروژه‌ها را تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این خبرها هم در خدمت این است که ما به این پروژه‌ها نیاز داریم و باید به ساخت بیشتر آن‌ها اقدام کنیم.

کرمی افزود: مثلاً چندی پیش از دکتر کردوانی خبر جعل کرده بودند که وارد ترسالی خیلی شدید شده‌ایم و هر سال سیل خواهد آمد. یا مثلاً از از دکتر اردکانیان جعل کرده بودند که دوره ۳۰ ساله ترسالی آغاز شد و مواردی از این دست.

وی تاکید کرد: در آخرین محصول این گروه، یک آدمی که اصلاً مشخص نیست وجود داشته باشد مثلاً با خبرگزاری مهر گفتگو کرده و خبر از زیر آب رفتن خوزستان داده است. در حالی که اصلاً در خبرگزاری مهر چنین خبری وجود ندارد و آن فرد هم اگر اصلاً وجود داشته باشد حتماً اعلام خواهد کرد که من کجا چنین چیزی گفته‌ام.

این اقلیم‌شناس در پاسخ به اینکه آیا اساساً فرد یادشده که از او به عنوان اقلیم‌شناس برتر کشور نام برده‌اند را می‌شناسد یا نه گفت: اقلیم‌شناسان سرشناس ایران چهار پنج نفر هستند که همه‌شان را من می‌شناسم و اسم چنین کسی را من نشنیده‌ام. اصلاً مشخص نیست کجا تعیین می‌کند که چه کسی اقلیم‌شناس برتر کشور است!

کرمی در خصوص ادعاهای مطرح شده در این خبر نیز تصریح کرد: حرفی که گفته شده کاملاً مزخرف است و هیچ آدم علمی چنین حرفی نمی‌زند. کل این ماجرا از اساس دروغ است.

وی تأکید کرد: طی چهار پنج روز آینده مشکل سیل برطرف می‌شود. اصلاً مشکل سیل در چهار پنج روز آینده مساله جانی در ایران نخواهد داشت و چنین چیزی بسیار بعید است.

کرمی افزود: هیچ جایی نه قرار است غرق شود و نه نابود شود و نه سدی شکسته شود. مشکل الان این است که مردم هنگام هشدار سیل جا به جا نمی‌شوند. اگر جا به جا شوند دست کم خسارت جانی ایجاد نمی‌شود، به جز مزارعی که به زیر آب می‌رود و آن مزارع هم به هر حال دچار یک خسارت مالی با عدد و رقم مشخصی می‌شود که دولت باید آن خسارت اقتصادی را پوشش بدهد.

کد خبر 4584321

منبع: مهر

کلیدواژه: سدسازی سیل سیل خوزستان شایعه سد کرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسینی، کارشناس و فعال حوزه شترداری در گفتگویی اختصاصی درباره ظرفیت پرورش شتر در کشور گفت: در ایران ۹۰ میلیون هکتار اراضی داریم که در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارند اراضی بیابانی و بسیاری از روستا‌های مناطق شرقی و نسبتا مرکزی ایران که در مناطقی قرار گرفتند که فضای بیابانی، ­خشک و نیمه خشک در آنها غالب است، رسته اکثر روستاییان هم در این مناطق رسته دامداری است و در اینها در حوزه دامی بیابانی ­که اخیرا رونق و مورد توجه قرار گرفته رسته مزیت دار پرورش شتر است.
وی افزود: زنجیره ارزش همان رسته مزیت دار که در آن مناطق می‌شود به عنوان یک شغل با درآمد کافی و پایدار به آن توجه کرد که با وضع آب و هوایی آنجا هم سازگار است بحث پرورش شتر است که چند سالی است این موضوع خیلی مورد توجه قرار گرفته که اگر قرار­باشد ما حوزه اشتغال روستایی و عشایری این مناطق را تقویت کنیم با این وضعیت آبی کشور و تغییر اقلیم که صورت گرفته ناچاریم برویم به شمت پرورش شتر ولی یکسری گلوگاه‌ها و محدودیت‌ها دارد که باید رفع بشود.
حسینی درباره جمعیت شتر در کشور اضافه کرد: ما در ایران در اوایل قرن ۱۳ در اوایل دهه ۱۳۰۰ تا ۱۳۱۰ حدودا یک میلیون نفر شتر در کشور داشتیم که موضوع صرفا استفاده از گوشت و شیر آن نبود عمدتا در جابجایی‌ها و انتقال مسافر به خصوص بحث انتقال عشایر و وسایل آنها بود­که کم کم با یکجانشینی، ­استفاده بیشتر­از اراضی و سیاست‌های شهرنشینی، یک میلیون نفر جمعیت شتر رفته رفته رسیده به ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار نفر شتر که جمعیت حال حاضر آن کشور است، اما از لحاظ­اقلیمی کشور ما این ظرفیت را دارد که این جمعیت شتر افزایش پیدا کند.
این کارشناس حوزه شترداری در مورد مزیت‌های پرورش شتر تصریح کرد: دام شتر در مقایسه با گاو‌های وارداتی که در ایران الان پرورش پیدا می‌کنند مثل گاو هولشتاین و گوسفند‌های وارداتی و به نسبت حتی بقیه دام‌های پرورشی، شتر چیز‌های را مصرف می‌کند که برای ما، ارزش افزوده و تولید گوشت و شیر می‌کند که آن دام‌ها نمی‌توانند، شتر با طی مسافت زیاد از گونه‌های خارشتر، ­اشنان و­سرخ گز گونه‌های مرتعی بیابان‌ها و اراضی ما استفاده می‌کند که اگر اینها تقویت بشوند علوفه و مرتع کاری بشود از همین ظرفیت علوفه‌های مرتعی ما می‌تواند تولید گوشت و شیر کند که این مهمترین مزیت شتر است که دام‌های دیگر امکان استفاده از این گونه‌های مرتعی و بیابانی را ندارند.
حسینی درباره پرورش شتر در دیگر کشور‌ها گفت: در دنیا شاید بگویم قوی‌ترین کشور‌هایی که در حوزه شترداری حالت صنعتی را تکمیل کردند و زنجیره ارزش شتر را ­کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس هستند اول امارات و­بعد قطر، ­عربستان و کویت است، بیشتر امارات و عربستان خوب کار کردند به خاطر اینکه در بحث‌های فرهنگی مصرف گوشت شتر و زنجیره کامل کار کردند صرفا روی مصرف گوشت کار نکردند، آمدند روی شیر و مزه‌های متفاوت آن کار کردند و فرآوری‌های مختلف از جمله پنیر، ­شیرخشک و بستی شیر شتر با طعم‌های مختلف و مسابقات شترسواری را دارند و سرمایه گذاری می‌کنند.
وی در پایان گفت: در ایران فعلا تمرکز زنجیره ارزش شتر صرفا روی گوشت است پرورش سنتی و صنعتی شتر بیشتر روی گوشت شتر است علت آن هم نبود بازار‌های هدف و کارگاه‌های فرآوری شیر و پشم شتر بوده است، چون این زنجیره ارزش شتر در گلوگاه‌ها سرمایه گذاری مناسب نشده و به بخش خصوصی برای مشارکت و­سرمایه گذاری، ­تسهیلات لازم داده نشده الان تا آن قسمت پرورش و قسمت مرتع در کشور کار می‌شود ولی مابقی که بحث فرآوری و به بازاررسانی است به نسبت کشور‌های عربی ضعیف‌تر هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه
  • دستگیری ماشین قاچاق سوخت در کرخه خوزستان