Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@02:43:02 GMT

انتشار سند چشم‌انداز سازمان بنادر و دریانوردی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۰۸۵۸

انتشار سند چشم‌انداز سازمان بنادر و دریانوردی

تین‌نیوز | 

مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی از انتشار «سند چشم‌انداز» سازمان بنادر و دریانوردی پس از مشورت با نخبگان و تصویب در هیأت عامل این سازمان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی مرادی مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی درباره ویژگی‌های این سند اظهار داشت: وجود یک چشم‌انداز در سازمان به مانند وجود ستاره قطبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاره‌ای که با نشان دادن هدف آرمانی، فعالیت‌های سازمان را در هر بخشی از حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های دریایی و بندری؛ بر اساس «چشم‌انداز» منطبق و با توجه به آن منسجم و هدایت می‌کند.

مرادی با بیان این‌که از این پس اهداف و برنامه‌های سازمان با سند چشم‌انداز تنظیم و عملیات اجرایی و نتایج به دست آمده را با توجه به «سند » قابل ارزیابی، کنترل و مدیریت خواهد بود، افزود: امروزه اهمیت چشم‌انداز برای سازمان‌های بزرگ و به منظور نیل به اهداف، برنامه‌ها و ادامه فعالیت‌ها حیاتی است. 

وی خاطرنشان کزد: در دنیای مدرن امروزی بنادر هم‌مانند یک صنعت، نقشی فعال در مدیریت زنجیره عرضه دارند و به همین دلیل است که به آن‌ها بازار گفته می‌‌شود نه بارانداز . بنادر جایگاهی فراتر از یک زیرساخت یا حتی یک ابرسازه را دارند. از این رو نه تنها به عنوان حلقه‌‌ای از زنجیره حمل و نقل، بلکه به عنوان حلقه واسط تجارت داخلی و بین‌‌المللی به شمار می‌آیند. 

مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: با توجه به روند روبه تزاید سهم تجارت در تولید ناخالص ملی کشورها و نیز افزایش اهمیت حمل و نقل دریایی در مبادله تجاری بین کشورها، بنادر نیز از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار شده‌‌اند؛ به گونه‌‌ای که دسترسی به آب‌های آزاد به عنوان یک موهبت تلقی شده و نقش مهمی را در برنامه‌‌ریزی‌های منطقه‌‌ای، ملی و بین‌‌المللی ایفا می کند.

مرادی با اشاره به این‌که "ساختار بنادر نقش کلیدی در شکل‌‌دهی به جایگاه بنادر در بازار دارد"، گفت: این ساختار می‌‌تواند نقش عمده‌ای را در تعیین قیمت و کیفیت ارائه خدمات داشته باشد. در چنین شرایطی است که نخستین هدف اصلاح ساختار حاکمیتی بنادر را باید ارتقای کارایی و بهره‌‌ وری دانست. اقدامی که نتیجه آن کاهش درگیری‌‌های دولت در این بخش، کاهش محدودیت‌‌های مالی، دسترسی به منابع جایگزین سرمایه ‌‌گذاری و مقدمه ‌‌ای بر مدیریت تجاری‌‌ سازی بنادر می‌تواند باشد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی علی مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز پنجشنبه روند آزمایش سامانه موشک‌انداز چندگانه ۲۴۰ میلی متری ساخت یک واحد صنایع دفاعی تازه تاسیس در این کشور را بررسی کرده است.

این خبرگزاری، نتایج آزمایش را رضایت‌بخش ارزیابی کرد. در این گزارش جزئیات بیشتری از واحد تولیدکننده توپخانه ارائه نشده است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: گمان می‌رود کره شمالی در بحبوحه ادعا‌های آمریکا و کره جنوبی مبنی بر تامین تسلیحات جنگی برای روسیه، تولید توپخانه‌ای خود را افزایش می‌دهد. مسکو و پیونگ یانگ، این گمانه‌زنی را رد می‌کنند.

شلیک آزمایشی اولیه نشان داده است که راکت‌ها استاندارد‌های لازم را برای ویژگی‌ها و دقت پرواز دارند.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی، کیم گفت: سیستم موشک پرتاب چندگانه ۲۴۰ میلی متری، که دارای فناوری جدید است، تغییر استراتژیکی در تقویت قابلیت‌های توپخانه ارتش کره شمالی ایجاد خواهد کرد.

خبرگزاری کره شمالی، در گزارشی جداگانه نوشت: کیم از دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ که به نام پدربزرگ و بنیانگذار ایالتش نامگذاری شده است، به مناسبت سالگرد تأسیس ارتش انقلابی، پیش از تشکیل این ارتش کشور، بازدید کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد