Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بازدید از مناطق آسیب دیده از رانش زمین در شهرستان مینودشت، از جابجایی 188 خانه در روستای قلعه قافه بالا این شهرستان خبر داد.

«هادی درفشی» در حاشیه این بازدید در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برآورد اولیه ما این است که به‌دلیل مشکلات رانش زمین در روستای قلعه قافه بالا شهرستان مینودشت باید حدود نیمی از خانه‌های روستا جابه جا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درفشی در پاسخ به این سوال که امکان جابجایی کامل روستا وجود دارد یا خیر؟ گفت: در این رابطه باید بازنگری دوباره صورت گیرد تا مشخص شود چه میزان خانه در این روستا باید جابه جا شود.

وی افزود: گروهی از پژوهشگاه بنیاد مسکن کشور به منطقه اعزام شده‌اند که با بررسی‌های اولیه، زمینی در بالادست روستا برای ساخت مسکن و جابجایی خانوارها، شناسایی شده است و امیدواریم مسئله تملک آن به زودی حل شود.

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تسهیلاتی برای خانواده‌های خسارت دیده درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: از محل منابع تسهیلات سیل و حوادث، وام 40 میلیونی با کارمزد چهار درصد، وام 10 میلیونی بلاعوض و تا سقف پنج میلیون تومان وام خسارت‌های معیشتی به خانواده‌های آسیب دیده پرداخت خواهد شد.

درفشی در رابطه با خانه‌های محدوده خطر که هنوز تخلیه نشده‌اند، نیز گفت: از طریق فرمانداری و بنیاد مسکن  به خانواده‌ها هشدار داده شده است که منازلشان را به سرعت تخلیه و تخریب کنند. آب، برق و گاز باید قطع شود، چون این‌ها واقعا خطرناک است و در این باره با مردم اتمام حجت شده است. ساختمان‌های محدوده خطر دیگر هیچگونه استحکامی ندارند و ماندن در این خانه ها ممکن نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رانش زمين منطقه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی حادثه آتش سوزی در روستای امامزاده ابراهیم (ع) ناوگان امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی جهت آوار برداری واحدهای آسیب دیده مستقر شدند.

دائمی افزود: آواربرداری بلافاصله پس از مشخص شدن حدود پلاک‌های مالکین و همچنین تعیین تکلیف شرکت‌های بیمه جهت پرداخت خسارت واحدهای آسیب دیده دارای بیمه آغاز می‌شود.

کد خبر 6095352

دیگر خبرها

  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • جاری شدن سیل در روستای «قلعه صفا» فاروج
  • ارزیابی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم کامل شد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور