Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@16:35:52 GMT

لاکچری‌ترین شاسی بلند آلمانی را سیاحت کنید

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۱۷۱۲

ساعت24 -کاین اولین خودروی آفرود ساخت پورشه بعد از تراکتورهای سوپر و جونیور در دهه ۱۹۵۰ و همچنین اولین خودروی چهار در این شرکت است که در ظاهر یک اس‌یووی لاکچری سایز متوسط از سال ۲۰۰۲ تولید می‌شود.

از زمانی که خط تولید پورشه ۹۲۸ در سال ۱۹۹۵ تعطیل شد کاین اولین خودوری پورشه‌ است که از موتور ۸ سیلندر v  شکل استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصول در آمریکای شمالی در سال ۲۰۰۳ به بازار آمد و از سال ۲۰۰۸ موتور این خودرو از تکنولوژی تزریق مستقیم بهره‌مند است. پورشه کاین ۲۰۱۸ از نظر پلتفرم، فریم بدنه و از لحاظ وضعیت الکترونیک، اشتراکات زیادی با فولکس واگن توارگ و آئودی Q۷ دارد.

تاکنون سه نسل از کاین وارد بازار و رقابت جهانی شده است. نسل اول از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ تولید شده که وضعیت آن امروز در بازار خودرو تثبیت شده است. از نسل دوم کاین در سال ۲۰۱۰ و در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی و سال ۲۰۱۱ وارد بازار خودرو شد. این نسل شکل کلی بدنه جلوی خود را  مانند نسل اول حفظ کرد  اما تغییرات عمده‌ای در طراحی عقب این خودرو اعمال شد. البته چراغ‌های جلو و ورودی‌های هوا هم تغییر کرد اما تمرکز اصلی پورشه بر روی بازطراحی عقب این خودرو بود و نتیجه کار منجر به طراحی کاملاً جدید چراغ‌های عقب و صندوق عقب مدورتر شد.

 نسل سوم پورشه کاین در سال ۲۰۱۷ رونمایی و از سال ۲۰۱۸ وارد بازار جهانی شد. در این نسل چراغ‌های جلو و ورودی‌های هوا بزرگتر شدند و طراحی چراغ‌های عقب هم متفاوت شده است. همچنین طول خودرو در نسل سوم و نسبت به نسل دوم افزایش، ارتفاع خودرو کمی کاهش پیدا کرده و به این ترتیب حجم خودرو افزایش یافته است. به طور کلی منطق طراحی کابین کاین مطابق زبان طراحی پورشه است.

پورشه کاین از سال ۲۰۱۱ وارد بازار خودرو ایران شد و در سه نسخه ۶ سیلندر، ۸ سیلندر و ۸ سیلندر توربو عرضه شد که از لحاظ فنی، حتی ویژگی‌های ظاهری و آپشن‌ها با هم متفاوت هستند. موتور استفاده شده در مدل ۶ سلیندر ۶/۳ لیتر حجم و ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد. موتورهایی که در دو مدل ۸ سلیندر S  و توربو به کار رفته یکسان اما قدرت خروجی آنها متفاوت است. حجم این موتورها ۶/۴ لیتر بوده که در مدل S، ۴۰۰ اسب بخار و در مدل توربو ۵۰۰ اسب بخار، قدرت تولید می‌کند.

پورشه کاین از معدود شاسی‌بلندهای لوکس در بازار ایران است که البته ورود آن به کشور ممنوع شده و رقبایی از جنس تویوتا لندکروز، بی‌ام‌و ایکس ۶ و ایکس ۷ و... دارد. این خودرو در ایران با توجه به اینکه کدام مدل باشد، چقدر کارکرد دارد و چه ویژگی‌های فنی و چه آپشن‌هایی داشته باشد، بازه قیمتی گسترده‌ای از حدود ۶۰۰ میلیون تومان تا دو میلیارد تومان را در برمی‌گیرد. به طور مثال پورشه کاین مدل ۲۰۱۲، رنگ سفید داخل شتری، بدون رنگ و نقطه، ۶۵ هزار کیلومتر کارکرد، فول آپشن، کمربند و آمپر قرمز و سیستم صوتی Bose ، یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان در سایت دیوار قیمت‌گذاری شده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ‌نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.
در این جلسه در ابتدا وکیل متهمان «ح.ی»، «ا.ح.م» و «م‌.ا.ا» به دفاع از متهم «ح.ی» و «م.ا.ا» پرداخت و طبق روال جلسات گذشته طی اظهارات تکراری تمامی اقاریر متهمان را غیرقابل قبول دانست؛ وکیل متهمان حتی کشف و ضبط مواد مخدر پیدا شده در منزل و ماشین متهمان را هم غیرقانونی دانست.
در ادامه جلسه کلیپی از اعترافات متهمان در مواجه رو در رو پخش شد که در ابتدای پخش کلیپ فرزند بزرگ‌تر معاون سابق قوه قضائیه با عصبانیت دادگاه را ترک کرد.
در این کلیپ علی‌رغم اینکه متهمان مدعی شده بودند که اقاریرشان تحت فشار بوده، در فضایی آرام باهمدیگر مواجه شده و بخشی از اقاریر طرف مقابل را بدون هیچ‌گونه فشاری تائید یا رد می‌کردند.
کلیپ منتشر شده به این شرح است:
۱- اعترافات «ح.ی»: پول‌هایی که به م ز واریز می‌شد از منشا رستمی صفا بوده که رابط بین ما و صفا هم م ح بوده که از نزدیکان و دوستان خانواده م است. ما پول ها را برای حفظ ارزشان به دلار و ارز تبدیل می‌کردیم.
تمام تمصمیمات مجموعه بین ما سه نفر بوده و هیچ کس حق این را نداشته که تنهایی کاری کند ما سه نفر یعنی من و دو برادر ا.ح.م بخاطر اینکه «م.ص.م» برادرش هست می‌گوید او هیچ کاره بوده وگرنه از اول ما سه تا در همه کارا باهم بودیم
ما تصمیمات کلان‌مان را بابزرگترمون می‌گرفتیم.
۲- اعترافات «م.ز»: خدا شاهده م ص م خودش به من زنگ زد و گفت این پولا همه برای ماهست و بعد گفت چرا واریز نمیکنی من منتظرم عجله دارم منم گفتم چشم الان واریز میکنم
۳- پخش فیلم دست نویس های ح ی که در آن ریز تمام خرج کردهای مجموعه را نوشته بود مانند خرج موتور و ماشین بنز و بی ام و و لکسوس، خرج جام جهانی، تنخواه‌ها، سهم هریک از افراد، پول های واریزی به م ح
خرج منزل فرشته و... که تماما به دلار و ارز و ریال با جزئیات درج شده بود.
۴- پخش بخشی از پیامک‌هایی که ح ی به م ز که درآن دستور واریز وجه به حساب افراد مختلف را داده است.
غیر از کلیپ در جلسه گذشته ح ی اعتراف کرد که خودرو پورشه و بنز در اختیار برادران است و خودرو ولوو در اختیار خودش بوده است. همچنین خودورو و مازراتی هم در عوض طلب‌شان معادل ۴دانگ بوده است که برای مجموعه است.
در ادامه جلسه نماینده دادستان بخشی از دلایل خود مبنی بر اثبات اتهامات متهمان را ذکر کرده و گفت: دریافت حق الزحمه به صورت سکه، نیم‌سکه، ربع‌سکه، دلار و ارز در اماکن عمومی مانند میدان آرژانتین و در ساعات پایانی شب و یا پاره کردن قرارداد بعد از اتمام کار خود حاکی از مسیر خلاف و اقدام غیرقانونی متهمان است.
وی همچنین به مواد مخدر مکشوفه از دو متهم «ا.ح.م» و «ح.ی» اشاره کرده و گفت: با توجه به اینکه مواد گل از منزل زعفرانیه متهم «ا.ح.م» کشف شده، صرفا ادعای «ح.ی» مبنی بر اینکه این مواد متعلق او بوده است، نمی‌تواند از اتهام نگهداری مواد برای فرزند اول معاون سابق قوه قضائیه بکاهد.

کد خبر 847162 برچسب‌ها دادگاه خبر ویژه قوه قضائیه

دیگر خبرها

  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • اگر به خودرو علاقه دارید این ویدئو را با صدای بلند ببینید! (فیلم)
  • ببینید| شوخی معنادار معین الدین سعیدی با خودروهای شاسی بلند /پس چرا به ما نگفتند؟!
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند