Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@16:42:19 GMT

آغاز استحکام بخشی و ایجاد سیل بند در مناطق پر خطر اهواز

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۱۷۴۳

آغاز استحکام بخشی و ایجاد سیل بند در مناطق پر خطر اهواز

شهردار اصفهان گفت: نیروهای اصفهانی با حضور در استان خوزستان از ساعاتی پیش عملیات استحکام بخشی مناطق پرخطر اهواز را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان امروز_دوشنبه_ ۱۹ فروردین ماه که به منظور مدیریت بهتر تیم امدادی اعزامی شهرداری اصفهان به استان خوزستان، سفر کرده است، اظهار کرد: شب گذشته ماشین آلات و تجهیزات و گروه امدادی شهرداری اصفهان در کنار دیگر نیروهای استان به خوزستان اعزام شده و نیروهای اصفهانی از ساعاتی پیش عملیات استحکام بخشی مناطق پرخطر اهواز را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بلافاصله پس از ورود به اهواز، جلسه ستاد بحران پیرامون اقدامات لازم برای امدادرسانی با حضور فرماندار و شهردار اهواز و معاون عمرانی استاندار اصفهان در محل فرمانداری این شهر تشکیل شد، در این جلسه تقسیم کار بین نیروها صورت گرفت و قرار شد نیروهای مستقر شده از اصفهان در مناطق سه و پنج شهر اهواز عملیات امدادرسانی را آغاز کنند.  

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۵۰ دستگاه و تجهیزات امدادی از سوی استان اصفهان برای عملیات امدادرسانی اعزام شده است، افزود: این دستگاه ها شامل ۳۵ کمپرسی، ۹ لودر، پنج بیل مکانیکی، یک دستگاه بولدوزر، ۱۳ دستگاه تریلی کمرشکن و کفی است، شهرداری اصفهان نیز پنج دستگاه کامیون کمپرسی، یک دستگاه بیل مکانیکی و  یک‌دستگاه لودر را به همراه گروه امدادی به سمت شهر اهواز اعزام کرده است.

وی اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی اصفهان در اهواز ملزم به استحکام بخشی و ایجاد سیل بند در مناطق پرخطر و تحت خطر آبگرفتگی شده‌اند و تا هر زمان که لازم باشد در این بخش‌ها اقدام به امدادرسانی خواهند کرد، همچنین بازدیدهایی از مناطق روستایی اهواز صورت می گیرد و در صورت نیاز از غواصان سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان برای امدادرسانی به روستاها استفاده خواهیم کرد.

نوروزی با اشاره به تصویب کمک سه میلیارد ریالی شورای شهر اصفهان به سیل زدگان در جلسه روز گذشته شورا عنوان کرد: در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر اصفهان، طرحی دو فوریتی به تصویب رسید که به موجب آن، شهرداری اصفهان می‌تواند کمکی ۳۰۰ میلیون تومانی به مناطق سیل‌زده ارسال کند. همچنین محموله‌های غذایی و بهداشتی از بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در حال ارسال است و این کمک‌ها ادامه خواهد داشت که امیدواریم با مجموع این کمک‌ها از سوی استان اصفهان و دیگر استان‌ها، بتوان بحران پیش رو را به خوبی مدیریت کرد.

به گزارش ایمنا، مسئولیت امدادرسانی برای جلوگیری و مهار سیلاب در شهر اهواز به اصفهان واگذار شده و نیروهای اعزامی از استان در حال فعالیت برای پیشگیری از سیلاب در این شهر هستند.

ستاد معین استانداری اصفهان مستقر در اهواز در نخستین گام اقدام به استحکام بخشی دیواره رودخانه کارون در مناطق سه و پنج شهر این شهر کرده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خوزستان شهرداری اصفهان قدرت الله نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: در ادامه نهضت آسفالت معابر پرتردد اهواز، عملیات زیرسازی و آسفالت خیابان صنایع با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است.

مهدی مراد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: خیابان صنایع با توجه به نزدیکی به شرکت‌های صنعتی، بیمارستان شهید بقایی و جاده خرمشهر یکی از پرترددترین معابر شهر اهواز است که در مراحل پایانی زیرسازی و آسفالت قرار دارد.

وی افزود: مساحت کل معبر ۲۱۷۵۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال عملیات زیرسازی و آسفالت آن آغاز شد، در حال حاضر اکیپ‌های اجرایی در دو مسیر رفت و برگشت (به عرض ۱۲ متر) به صورت هم زمان عملیات جدول‌گذاری به طول ۳۸۰۰ متر را انجام می‌دهند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصد پروژه احداث خیابان صنایع تصریح کرد: عملیات زیرسازی رو به اتمام است، آسفالت معبر طی روزهای آینده آغاز می‌شود و ابتدای خرداد ضمن تکمیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 750697

دیگر خبرها

  • بارش باران در اهواز
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی؛ امدادرسانی به ۵ هزار نفر
  • ببینید | آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها در مناطق سیل‌ زده
  • آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل زده استان ایلام
  • وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است