Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: قاسم ساعدی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به بحران سیلاب در سوسنگرد اشاره کرد و اظهار داشت: قرار است که خروجی آب سد‌ها از امروز به ۲۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه برسد و همین مسئله سبب نگرانی مردم شده است.

مردم نمی‌توانند از خانه و کاشانه خود دور باشند

وی افزود: مدیریت ستاد بحران دستور تخلیه شهر‌هایی مثل سوسنگر، رفیع، بستان را صادر کرده است، اما مردم وابسته به زندگی خود هستند و نمی‌توانند خودشان را به راحتی قانع کنند که در یک چادر زندگی کنند ناگفته نماند که پس از هشدار‌هایی هم که مدیریت ستاد بحران در جهت تخلیه منازل داده است؛ تاکنون بیش از ۸۰ درصد مردم این شهر خانه‌های خود را تخلیه نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه تصریح کرد: متاسفانه دولت باید استراحت گاه‌هایی را در اطراف دشت آزدگان تجهیز می‌کرد که این کار را انجام نداده است و این اردوگاه‌ها را در اهواز تشکیل داده است که انجام این کارباب میل مردم نیست چرا که مردم نمی‌توانند از خانه و کاشانه خود دور باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: استانداری تهران که به دستور وزیر کشور استان معین خوزستان به شمار می‌رود، روز گذشته معاون عمرانی استانداری تهران و هئیت همراه خود از مناطق مختلف شهر سوسنگرد بازدید کردند و مقرر شده است که از امروز امکاناتی از قبیل: ماشین آلات، چادر، پتو، مواد غذایی و گروه‌های امدادرسانی را در جهت خدمت‌رسانی به این شهر بفرستند.

وی به سفر سردار سلیمانی در شهر سوسنگرد اشاره و تصریح کرد: سردار سلیمانی هم در جمع مردم سوسنگرد حضور پیدا کردند و از برخی از نقاط این شهر بازدیدی داشتند.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: احتمالا کل شهر سوسنگر به زیر آب برود و مردم باید در جهت تخلیه خانه‌های خود به هشدار‌های ستاد مدیریت بحران توجه داشته باشند.

‌استاندار خوزستان: سد کرخه پر شد/تخلیه ‌سوسنگرد، بستان، رفیع، کوت سید نعیم، ابوحمیضه و حمیدیه
گره استان‌ها ـ استاندار خوزستان ‌آخرین وضعیت سدهای استان را تشریح کرد و گفت: ورودی و خروجی سد دز کاهش پیدا کرده، اما سد کرخه پر شد و باید فکری کنیم چون پایین دست تحمل این حجم از خروجی آب را ندارد.

غلامرضا شریعتی درباره آخرین وضعیت بحران سیل در استان اظهار داشت: ورودی و خروجی سد دز کاهش پیدا کرده ‌و نیز کارون تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

‌وی با بیان اینکه ورودی و خروجی کرخه همچنان ‌ثابت و بالامانده ‌که باید فکری کنیم چون پایین دست تحمل این حجم از خروجی را ندارد، افزود: سد کرخه پر شده و باید برنامه‌ریزی کنیم بلکه بتوانیم تصمیم دیگری بگیریم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در خصوص برخی شهرها از جمله سوسنگرد، بستان، رفیع، کوت سید نعیم، ابوحمیضه و حمیدیه از جنبه احتیاطی و پیشگیرانه تصمیم گرفتیم تخلیه شوند که به ساکنین مناطق در معرض خطر این موضوع اعلام شد.

وی ادامه داد: لازم است زنان، خردسالان و سالمندان محل را در این شهرها ترک کنند و جوانان هم می توانند در محل مستقر باشند که در صیانت از شهر در برابر سیلاب به ما کمک کنند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در رابطه با اهواز و کارون 3200 متر مکعب بر ثانیه از آن آب رد می‌شود و سیل بندها را تقویت کردیم با این حال در شیبان سیل بند شکسته شد و فرماندار برای احتیاط از مردم خواست شیبان را تخلیه کنند اما سیل بند در حال ترمیم است.

وی عنوان کرد: در اهواز مسئله خاصی نداریم و این آبگرفتگی هم از سد کرخه و از طریق کانال سلمان روی داده که باید جلوگیری کنیم و مدیر و کارشناسان آب و برق قول داده اند تا امشب آن را کنترل و مدیریت کنند. همچنین دستگاه های ذیربط هم برای کمک به سازمان آب و برق مامور شده اند که مشکل خاصی نباشد.

دستور استاندار خوزستان برای خروج مردم از ‌مناطق پر‌خطر/آبریز کارون ‌در حال افزایش است
گروه استان‌ها ـ استاندار خوزستان با اشاره به ‌رها‌سازی آب از سدها گفت: ‌تاکنون به نحوی مدیریت شده ‌شهرهای حوزه آبریز کرخه درچار آبگرفتگی نشوند، اما چون با تهدید مواجه‌ایم‌ خواستار تخلیه‌ زنان‌، خردسالان و سالمندان از مناطق پر‌خطر هستیم.

غلامرضا شریعتی با اشاره به این‌که ورودی آب در کرخه همچنان به رقم بالای 2000 است، اظهار داشت: آب‌هایی که در حال رهاسازی از سد است مدیریت می‌شود و به نحوی عمل شده که تاکنون شهرهای حوزه آبریز کرخه درچار آبگرفتگی نشوند، اما چون با تهدید مواجه هستیم در شهرهایی اعلام تخلیه داده شد که جدا خواستار تخلیه زنان، خردسالان و سالمندان هستیم.

وی افزود: حوزه آبریز کرخه مثل قبل است و در حال رصد هستیم و در اهواز و آبریز کارون دبی رودخانه در حال افزایش است که در حال حاضر دبی ورودی کارون در مقطع اهواز 3200 مترمکعب برثانیه است، رقم قابل ملاحظه‌ای است و در حال مدیریت هستیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: امروز در شیبان به علت شکستن سیل‌بند فرماندار دستور تخلیه صادر کرد و تلاش هستند‌ سیل بند ترمیم شود و سیل بند دوم نیز احداث شود برای رعایت احتیاط لازم دستور تخلیه صادر شد.

وی گفت: آب‌گرفتگی ورودی اهواز به علت حجم آب زیاد کرخه در بالاتر از حمیدیه از کانال شهید چمران به کانال حمیدیه در 50 کیلومتری است که مشکلاتی را برای ما پیش آورد اما قسمتی از آن منحرف شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سیل سوسنگرد تخلیه منازل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام آماده بارش در استان‌های غربی، مرکزی و جنوبی؛ آخرین وضعیت جوی در روز‌های آینده را تشریح کرد و نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی کشور هشدار داد.

به گزارش روزنامه رسالت، حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره هشدار‌های بارش‌های سیل آسا در کشور اظهار کرد: براساس هشدار سطح نارنجی که صادر شده است، سامانه بارشی جدید از سه شنبه هفته جاری وارد کشور شده و تا پایان روز جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را خواهد داشت.

وی افزود:سطح نارنجی به معنای احتمال بروز مخاطره است و به همین دلیل استان‌های مختلفی که متاثر از این سامانه بارشی هستند در حالت آماده باش قرار دارند. این سامانه بارشی مخاطراتی مانند رگبار شدید باران، رعد وبرق، ورزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک و رخداد تگرگ را ممکن است به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: سامانه روز‌های سه شنبه در استان‌های کرمانشاه، شمال خوزستان و غرب لرستان فعال خواهد بود و به همین دلیل مدیریت بحران استان‌های اشاره شده در حالت آماده باش قرار دارند و دستگاه‌ها و تجهیزات نیز فراهم شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: روزچهارشنبه سامانه بارشی استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، جنوب و غرب استان اصفهان، نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر را تحت ثاتیر قرار می‌دهد. هم استان‌ها نامبرده شده و استان‌های مجاور و معین این آمادگی را دارند که ماشین آلات تجهیزات را فراهم کرده اند و اطلاع رسانی‌ها از طریق استانداری‌ها و صدا سیما و رسانه‌ها انجام شده است.

ظفری عنوان کرد: روز جمعه استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی و نیمه غربی سمنان، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های البرز و تهران تحت تاثیر قرار می‌گیرند و یک وسعت گسترده تمام کشور را در روز جمعه تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل احتمال اینکه جاده‌ها لغزنده و معابر دچار آبگرفتگی شوند وجود دارد. همچنین احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی نیز وجود دارد. در ارتفاعات رخداد صاعقه و تگرگ را داریم و متاسفانه این صاعقه می‌تواند خطرناک باشد و هشدار می‌دهیم به افرادی که در بلندی‌ها و ارتفاعات حضور دارند و عشایر که دقت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در مناطقی شاهد باد شدید خواهیم بود احتمال وارد شدن خسارات به سازه‌های موقت و داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی وجود دارد و از طرفی هم ممکن است در ناوگان حمل و نقل اختلال به وجود آید.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در توصیه‌ای به مردم گفت: سازمان مدیریت بحران کشور و مدیریت بحران استان‌ها درحالت آماده باش قرار دارند و از مردم می‌خواهیم در حاشیه‌های رودخانه‌هایی که احتمال طغیان آن‌ها وجود دارند قرار نگیرند و توقف نکنند و از رفتن به ارتفاعات و کوهنوردی خودداری کنند. همچنین عشایر از چرای دام‌ها در ارتفاعات خوداری کنند. کشاورزان نیز تدابیر لازم را برای محصولات کشاورزی خود داشته باشند تا خسارات احتمالی کمتر شود.

دیگر خبرها

  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • شلیک به یک پزشک در خوزستان
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد