Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:23:07 GMT

تجهیزات آزمایشگاه‌های هوایی به روز نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۲۵۳۳

تجهیزات آزمایشگاه‌های هوایی به روز نیست

تهران - ایرنا - نایب رئیس فراکسیون هوافضا و هوانوردی مجلس شورای اسلامی گفت: تجهیزات آزمایشگاهی هوایی به روز نیست و فاصله زیادی با دنیا داریم، باید تعاملات بیشتری با دانشگاه‌های هوافضای دنیا داشته باشیم.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، قاسم احمدی لاشکی روز دوشنبه با اشاره به اینکه برای تقویت، تجهیز و ایجاد آزمایشگاه‌های هوایی نیاز به منابع مالی جدید است، افزود: امسال در بحث بودجه‌ای برخی از کارهایی که در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه هوافضا بود و بیشتر مربوط به فعالیت‌های پژوهشی مربوط می‌شد، اعتباراتی اختصاص داده شد و از نظر بنده این جزء ضرورت‌ها است و باید این منابع را تقویت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چقدر در حوزه هوافضا کارهای مرتبط با پژوهش و تحقیق را افزایش دهیم، قطعا به نفعمان است به همین دلیل اگر دوستان حوزه هوا فضا بتوانند به فراکسیون مراجعه داشته باشند، از طریق فراکسیون نیز می‌توانیم هماهنگی‌های لازم را از طریق کمیسیون صنعت، معدن تجارت به عمل آوریم و یا از طریق کمیسیون آموزش با معاونت علمی فناوری رئیس جمهور هماهنگی‌هایی به عمل آوریم، قطعا به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم نزدیک‌تر هستیم.
وی ادامه داد: طبیعتا همه جای کشور هر کار پژوهشی که بخواهیم انجام دهیم به آزمایشگاه نیاز است و هر جا کار پژوهشی باشد، کارهای جدیدتری نیز در حوزه تحقیقات جزء ضرورت‌ها است و ما نیز وظیفه داریم که کمک کنیم.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تجهیزات آزمایشگاه‌های هوایی به روز نیست و فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: اگر روسیه را با ایران در حوزه هوافضا مقایسه کنیم می‌بینیم که هنوز کار زیادی داریم. در حوزه ادوات جنگی پیشرفت بسیاری داشتیم اما در حوزه‌های پژوهشی و تحقیقاتی خیلی نتوانستیم به آن چیزهایی که دنیای توسعه یافته رسیده، برسیم.
نایب رئیس فراکسیون هوافضا و هوانوردی مجلس تاکید کرد: طبیعتا باید تجهیزات را به روز کنیم و تعاملات با دانشگاه‌های هوافضای دنیا را بیشتر کنیم و به دلیل اینکه ارتباط ایران با روسیه خوب است بنابراین بهترین زمان برای تعامل با آنها است چراکه طبق بازدیدی که از روسیه داشتم، فضای آنجا بسیار توسعه یافته است و اگر بتوانیم آنجا را ببینیم و بعد نیازهای روز و آزمایشگاه را بر اساس همان تعیین کنیم، قطعا می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: صد در صد در این حوزه کمبود بودجه داریم و با توجه به سیل اخیر، ممکن است برخی بودجه‌ها برای بررسی وضعیت سیل و حل مشکلات مردم هزینه شود و در نتیجه مشکلات بیشتر خواهد شد چراکه کارهای پژوهشی آسیب می‌بیند البته امیدوار هستم که این اتفاق نیافتد.
سیام*1744*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی تجهیزات آزمایشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی مرتبط با صنعت تجهیزات پزشکی کشور به ریاست رئیس پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه با برشمردن اقدامات انجام شده تاکنون، در خصوص فعالیت کمیته‌های رویدادهای جانبی نمایشگاه توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های حوزه وزارت بهداشت، وزارت صمت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی روند اقدامات انجام شده را تشریح نمودند.

نمایندگان بخش خصوصی حوزه تجهیزات پزشکی ضمن بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای برگزاری پرثمر و حضور حداکثری اعضای تشکل‌های خود در این نمایشگاه، خواستار حمایت‌های ویژه توسط نهادهای مرتبط در این نمایشگاه شدند.

در ادامه این جلسه مقرر شد، نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت صمت و همچنین معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ایام ۴ روزه نمایشگاه با هدف پاسخگویی و رفع موانع مخاطبان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی اقدام به راه اندازی میز خدمت نموده و راهنمایی‌های لازم در خصوص قانون جهش تولید را به عمل آورند.

از دیگر مصوبات این نشست، برگزاری رویدادهای داخلی و بین‌المللی در حاشیه نمایشگاه با حمایت‌های معاونت علمی و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی بود. همچنین مقرر شد صندوق نوآوری و شکوفایی میزان و نحوه حمایت مالی از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه را اعلام نماید.

در ادامه مصوبات مقرر شد نماینده شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران نسبت به پیگیری ارائه تخفیفات ویژه در اجاره بهای زمین این دوره از نمایشگاه، اقدام لازم را به عمل آورد.

در پایان مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه، گفت: قطعاً با حمایت تمامی ذی نفعان حوزه سلامت، برگزاری این دوره از نمایشگاه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث، ۲۹ اردیبهشت تا یک خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088604 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی