Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه تخصیص اعتبار پیمانکاران در سال ۹۷ ابطال نشده، گفت‌: ۹۸ درصد بودجه سال ۹۷ محقق شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری فارس علی حیدر نوری مدیرکل دفتر تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به این سوال که شبهه‌ای مطرح شده مبنی بر اینکه سازمان برنامه و بودجه در ماه‌ پایانی سال 97 تخصیص منابع مربوط به پیمانکاران را ابطال کرده است‌، اظهار داشت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمانکاری بیاورید که تخصیص منابع را دریافت کرده اما ابطال شده است؛ مطلقا برای پیمانکاران تخصیص باطل شده نداشتیم. 

مدیرکل دفتر تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه هزینه‌های جاری سال 97 به طور کامل داده‌ایم، افزود: تخصیصی که باطل کرده باشیم وجود ندارد. اساسا تخصیص‌ها در کمیته‌ تخصیص صورت می‌گیرد که اعضای آن خزانه‌دار کل‌ کشور، دفتر ارزیابی خزانه‌دار، رئیس‌سازمان برنامه و بودجه و دفتر تلفیق بودجه به عنوان دبیرخانه حضور دارند. 

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه در مورد وضعیت وصول درآمدهای بودجه سال 97 کل کشور تصریح کرد: بیش از 98 درصدی بودجه سال 97 محقق شده است و این موضوع را عملکرد و پرداخت‌های خزانه نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، عنوان کرد: درآمد نفت (واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای) حدود 106 تا 107 هزار میلیارد تومان کامل وصول شده است. 

براساس بودجه سال گذشته رقم مصوب درآمدهای نفت و فرآورده‌های نفتی 101 هزار میلیارد تومان و مجموع آن یعنی واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای 107 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است.

همچنین درآمدهای مصوب متشکل از درآمد مالیاتی و گمرک 142 هزار میلیارد تومان و مجموع 216 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

از محل واگذاری دارایی‌های مالی نیز 63 هزار میلیارد تومان مصوب شد که علمکرد این بخش تا پایان آذر ماه طبق گزارش بانک مرکزی  65 هزار و 370 میلیارد تومان است. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برنامه بودجه بودجه 97 درآمدهای نفتی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • پیکانپور از سازمان غذا و دارو رفت
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است