Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:54:44 GMT

آبخوانهای سوران در شاندیز در حال بازسازی است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۲۸۸۴

آبخوانهای سوران در شاندیز در حال بازسازی است

مشهد- ایرنا- فرماندار شهرستان بینالود (طرقبه شاندیز) گفت: آبخوانهای سوران در شاندیز توسط عوامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در حال بازسازی است تا با شدت گرفتن بارشها ، سرریز آب در مسیر جاده قوچان روان نشود.

سید حسن حسینی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رودخانه های کنگ و زشک به رود چهل بازه شاندیز می ریزند که شرکت آب منطقه ای برای تزریق این آب به سفره های زیرزمینی 9 آبخوان و آب بند در مسیر این رود در سوران احداث کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: تعدادی از این آبخوانها توسط اهالی و تعدادی نیز در پی بارشهای اخیر تخریب شدند که هم اکنون نیروهای آب منطقه ای در محل مشغول بازسازی این آبخوانها هستند تا آب این رود در مسیر جاده قوچان روان نشود.
وی گفت: بارندگی در این شهرستان آغاز شده که بر اثر آن امکان تردد خودرو در جاده روستایی جاغرق به کردینه وجود ندارد.
حسینی افزود: آب رودخانه های این شهرستان به سد طرق و بند گلستان می ریزد و از ظرفیت 34 میلیون مترمکعبی سد طرق 15 میلیون متر مکعب آن آب دارد و بند گلستان نیز 2.5 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که حدود 10 روز است این بند سرریز شده و دریچه های خروجی آن برای تخلیه آب باز شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون تمام نیروها و سازمان های ذیربط و خدمات رسان شهرستان طرقبه شاندیز در حالت آماده باش هستند.
شهرستان طرقبه شاندیز نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه ها و هوای مطبوع است.
بر اساس برخی آمارها بخش شاندیز سالیانه پذیرای حدود پنج میلیون نفر گردشگر است که حدود 30 درصد آنها از خارج خراسان رضوی به این منطقه سفر می کنند.
بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش باران از عصر امروز در مناطق مختلف این استان به ویژه نیمه شمالی آن شدت می گیرد و احتمال آبگرفتگی معابر، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیلها در شهرستان های کلات، درگز، قوچان، چناران، ارتفاعات بینالود و مشهد وجود دارد.
وضعیت ناپایداری جوی و بارش باران به صورت پراکنده تا روز چهارشنبه 21 فروردین در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.
7505/ 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بارندگي طرقبه شانديز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

کد خبر 6089118

دیگر خبرها

  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است