Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، به گفته فعالان ناظر بر حقوق بازداشت‌شدگان در امارات متحده عربی، لاله شاهروش، یک شهروند ایرانی‌تبار بریتانیا به دلیل آن که در فیسبوک خود همسر تازه شوهر سابقش را "اسب" خطاب کرده، ممکن است به دو سال زندان محکوم شود.

 

لاله شاهروش که برای شرکت در مراسم تشییع شوهر پیشین خود به امارات رفته بود، بلافاصله توسط ماموران امنیتی در فرودگاه بازداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته گروه های حقوق بشری وی دوبار زیر عکس های همسر سابق خود در صفحه فیس بوک و پس از ازدواج مجدد وی در فاصله میان سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ پیام های توهین آمیز گذاشته است.

 

وزارت خارجه بریتانیا نسبت به این بازداشت اعتراض کرد و گفته که از خانم شاهروش حمایت می‌کند.

 

لاله شاهروش نزدیک به هجده سال با همسر سابق و متوفی خود زندگی کرده بود که حاصل زندگی آنها یک فرزند دختر هم بود. لاله شاهروش نزدیک به ۱۱ ماه به همراه همسر سابق خود در امارات متحده عربی ساکن بوده است.

 

او بعد از این دوره اقامت در امارات با دخترش به بریتانیا بازگشته، اما همسرش در آن کشور مانده و مدتی بعد این زوج از هم جدا شده‌اند.

 

در آن زمان خانم شاهروش با دیدین عکس‌های شوهر سابقش در فیسبوک دریافته که او ازدواج کرده است.

 

خانم شاهروش در آن زمان دو کامنت به زبان فارسی روی عکس‌های شوهر سابق و همسر تازه او گذاشته که در یکی از آنها با لعن و نفرین همسر سابقش نوشته است: "تو مرا به خاطر این اسب رها کردی."

 

بر اساس قوانین مربوط به جرایم سایبری در امارات متحده عربی، فرد به خاطر اظهار نظری که باعث هتک حرمت دیگران شود، ممکن است با مجازات زندان یا جریمه نقدی روبرو شود.

 

گروه "بازداشت در دوبی" می‌گوید لاله شاهروش ممکن است به دو سال زندان و پرداخت ۵۰ هزار پوند جریمه محکوم شود، هر چند که کامنت‌هایی که باعث دستگیری او شده در زمان سکونت او در بریتانیا منتشر شده است.

 

این گروه می‌گوید خانم شاهروش و دخترش روز ده مارس (حدود یک ماه پیش) برای شرکت در مراسم تدفین همسر سابقش که به دلیل سکته قلبی درگذشته بود، به دوبی سفر کرده بودند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فیس بوک امارات توهین بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنا : بازداشت برادرزاده شمخانی

خبرگزاری برنا بازداشت موعود شمخانی را تأیید کرد.
 
این خبرگزاری نوشت: یک منبع آگاه خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.
 
موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل بازداشت عضو شورای شهر و رییس یکی از ادارات سردشت در آذربایجان غربی شمخانی : هیچ ابهامی در طبیعی بودن فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی وجود ندارد

دیگر خبرها

  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • جدیدترین تصویر از همسر ایرانی ژوزه مورایس
  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • بازداشت «موعود شمخانی» تأیید شد
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • برنا : بازداشت برادرزاده شمخانی
  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد
  • تصویری جدید از همسر ایرانی سرمربی مسلمان شده سپاهـان
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از همسر ایرانی ژوزه مورایس