Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@21:03:35 GMT

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی یزد معرفی می شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۳۴۵۵

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی یزد معرفی می شوند

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، «محمدصادق کوچک‌زاده» پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه حوزه هنری یک نهاد عمومی و برخاسته از انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این نهاد رسالتی، چون تولید محصولات با موضوع انقلابی به‌ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی، رسیدگی به موضوع دفاع مقدس و ثبت خاطرات و نشر رزمندگان و سبک زندگی در حوزه‌های هنری و ادبی را عهده‌دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درواقع استان یزد به‌عنوان یکی از سه شهر محوری انقلاب اسلامی با رهبری شهید آیت‌الله صدوقی به شمار می رود؛ اما متأسفانه پس از گذشت چهل سال از عمر انقلاب هنوز نتوانسته‌ایم در حوزه ثبت، نشر و مستندسازی تاریخ انقلاب اسلامی استان یزد کار ارزشمند و درخوری را داشته باشیم.
رئیس حوزه هنری استان یزد با اشاره به وجود سختی‌های پژوهشگران استان یزد برای رسیدن به یک متن و مطلب متقن در عرصه‌های هنری و ادبی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کتاب تاریخ تحلیلی انقلاب اسلامی در یزد به کوشش محمدجواد بهبود زاده در دو جلد و هزار و ۷۰۰ صفحه در دست تولید و در مرحله چاپ است که درصددیم تا این اثر در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی شود.
کوچک‌زاده با بیان اینکه رویکرد حوزه هنری استان یزد بر تاریخ شفاهی در حوزه فرهنگ و مطالعات پایداری است، تصریح کرد: پروژه کتاب «پاتک زید» در خصوص عملیاتی که یزدی‌ها در آن نقش مؤثر داشتند؛ همچنین ثبت خاطرات انقلابیون در واقعه تسخیر ساواک یزد، چون پدر شهید فقیهی و خانم مجیبیان در حال انجام است.
این مقام مسئول بیان داشت: حوزه هنری استان یزد در قالب شعر و داستان تاکنون توانسته پنج کتاب در شعر ازجمله، چاییز تبسم از طباطبایی ندوشن، توپ طلایی از فاطمه غلامی، قندچین مجموعه اشعار محفل قندشکن تا صبح بسوز مجموعه اشعار و نوحه‌های آیینی را به مرحله چاپ برساند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هفته جاری هنر انقلاب اسلامی در آیین تجلیل از چهره‌های برتر هنری استان رونمایی می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان یزد از رونمایی کتاب «تاریخ تحلیلی انقلاب اسلامی در یزد» به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و عنوان کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی امسال از ۲۰ تا ۲۶ فروردین‌ماه با حضور هنرمندان و فعالین فرهنگی استان در راستای آیین تجلیل از هنرمندان برتر سال ۹۷ و معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در یزد برگزار می‌شود.
کوچک‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: حوزه هنری استان یزد متعهد شده تا جدیدترین پردیس سینمایی را در مرکز استان یزد ایجاد کند؛ چنانچه این پردیس سینمایی با دوطبقه پارکینگ و پنج طبقه سالن سینمایی می‌توان تحولی در عرصه فرهنگ سینمایی یزد باشد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سرگزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: این طرح از مدت چهار ماه گذشته با هدف شناسایی افراد مستعد و برتر در رشته‌های هنری داستان، شعر، نمایش و موسیقی در از مدارس شمال استان آغاز شده است.
وی افزود: در اجرای این طرح تعداد صدنفر دانش آموز برتر و علاقمند در رشته‌های هنری داستان، شعر، نمایش و موسیقی شناسایی خواهند شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این طرح استعدادیابی رشته‌های هنری در جنوب و مرکز استان نیز اجرا خواهد شد و افراد علاقمند و برتر شناسایی و آموزش خواهند دید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه