Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ محمد مهدی تندگویان؛ معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با نامه وزیر ورزش و جوانان جهت اختصاص برنامه های روز جوان به سیل زدگان گفت: برای هفته جوان پیش از سال جاری، پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته بود و بنا داشتیم طبق روال همه ساله این برنامه ها برگزار شود که در پی دستور وزیر، محوریت برنامه‌های روز جوان به سیل زدگان اختصاص پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پایان سال به  همه استان‌ها این برنامه‌ها را ابلاغ کردیم و اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شده است اما با توجه به اتفاقاتی که رخ  داد به این جمع‌بندی رسیدیم که باید تغییر رویکرد داشته باشیم.

تندگویان تصریح کرد: این برنامه‌ها در هفته جوان شامل برنامه‌های مناسبتی و دوره‌هایی‌ تحت عناوین آموزشی و کارگاهی تنظیم شده بود.

وی در توضیح تغییر برنامه در هفته جوان اظهار کرد: علاوه بر اختصاص بودجه‌های برنامه‌ها برای کمک، اردوهای داوطلبانه اعزام جوانان به مناطق سیل‌زده را در کنار این موارد داشته‌ایم و در آینده نیز خواهیم داشت.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت‌های تشکل‌های مختلف حوزه جوانان برای کمک رسانی به سیل زدگان عنوان کرد: تشکل‌ها به صورت خود جوش از ابتدای سال جاری به سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان کمک کرده و در حوزه های مختلف به صورت فعال حضور داشته اند.

تندگویان اضافه کرد: عملا خانه‌های جوان سراسر  کشور به پایگاه‌های جمع آوری اقلام و اعزام نیرو به مناطق سیل زده تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در پی دستور وزیر، نامه‌ای به استان‌ها در این خصوص زدیم تا همه برنامه‌های هفته جوان و اعتبارات استان‌ها با رویکرد کمک به موضوع سیل‌زده‌ها انجام شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: یکی از برنامه‌های معاونت جوانان اعزام نیروهای جوان با تخصص‌های مورد نیاز در مناطق سیل‌زده است. همچنین با کمک هلال احمر اقلام و اعتبارات مورد نیاز جمع آوری می شود.

تندگویان بیان کرد: نیروهای داوطلب سراسر کشور را نیز نهایتا برای کمک به مناطق سیل‌زده با هماهنگی هلال احمر اعزام خواهیم کرد تا در اختیار هلال احمر باشند و سبب هم افزایی جهت کمک به مردم شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اعیاد پیش رو برنامه‌هایی مناسبتی نیز خواهیم داشت که با رویکرد گلریزان، برای کمک به سیل‌زدگان برگزارخواهد شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: تقریبا همه برنامه‌های پیش بینی شده در هفته جوان به حوزه کمک به سیل‌زدگان تبدیل شده است و در این خصوص از روز شنبه نیز هر 31 استان و هر استان یک کارشناس موظف شده اند که به استان ها اعزام شوند تا بر نحوه کمک‌رسانی و برگزاری برنامه ها نظارت کنند.

تندگویان اضافه کرد: نیمی از پرسنل معاونت جوانان از شنبه به استان‌ها می‌روند تا مسئولیت انجام این کار را بر عهده بگیرند تا در هفته جوان بتوان اقلام و کمک‌ها را جمع آوری و نیروهای داوطلب را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به برنامه هایی که این معاونت برای مناطق سیل‌زده در نظر دارد، عنوان کرد: برای سیل‌زدگان نیز برنامه‌هایی روحیه بخش در خود نقاط سیل‌زده برگزار می‌کنیم. یعنی اگر جشنی داشته باشیم که بنا بوده برای استان دیگر اجرا شود به استان سیل‌زده منتقل می شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: در سراسر کشور دفاتر مشاوره ای داریم و بناست مشاورین را به مناطق اعزام کنیم چرا که آسیب های روحی مردم بسیار بالا است و نیاز به مشاوره‌های روانشناسی و پزشکی دارند که دفاتر ما کاملا آمادگی این موضوع را خواهند داشت و اعزام خواهند شد.

تندگویان تصریح کرد: با توجه به 4 اداره کلی که داشته ایم کشور را به چهار پهنه تقسیم کردیم و مقرر شد تا هر مدیرکل، 8 الی 9 استان را برای ساماندهی مدیریت کنند و نهایتا درخود استان هایی که موضوع سیل اتفاق افتاده مدیرکل ها مستقر خواهند شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: شخصا به مناطق سیل‌زده مراجعه خواهم کرد تا بتوانیم کار داوطلبانه کشوری را سامان دهیم. تشکل‌ها و مجامع ما نیز در حال حاضر فعال هستند. مکان‌هایی در اختیار سیل‌زدگان قرار داده اند و خانه به خانه به سیل‌زدگان در حوزه‌های مختلف کمک می کنند.

تندگویان در پایان تصریح کرد: تقریبا برای هر استان سیل زده 7 الی 8 استان به عنوان استان معین جهت کمک و اعزام نیرو در نظر گرفته ایم.

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیل وزیر ورزش و جوانان هفته جوان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان محمد مهدی تندگویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی هفته هلال احمر ۳۰ عنوان برنامه در استان سمنان اجرایی خواهد شد، ابراز داشت: آغازگر برنامه‌ها طبق روال معمول غبارروبی مزار شهدا و تجدید پیمان با آرمان‌های جان باختگان راه امام راحل و انقلاب است.

وی ضمن بیان اینکه فردا سه شنبه هجدهم اردیبهشت ماه هلال احمر میزبان رسانه‌ها و خبرنگاران است، افزود: جزئیات اقدامات و برنامه‌های هلال احمر طی یک سال گذشته از طریق اصحاب رسانه به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه رژه خودرویی برای فردا سه شنبه برنامه‌ریزی شده است، ابراز داشت: دوره دوازدهم مسابقه استانی دادرس نیز طی امروز و فردا برگزار می‌شود.

درخشان بابیان اینکه تشریح برنامه‌های هلال احمر در نماز جمعه برای عموم مردم دیگر برنامه مهم است، در ادامه تصریح کرد: در میعادگاه نماز جمعه ایستگاه سلامت سنجش فشار خون نیز دایر خواهد بود.

وی از برگزاری مانور سراسری پناه گیری در مدارس با محوریت خانه‌های هلال برای روز ۲۳ اردیبهشت خبر داد و افزود: هدف از این برنامه توجه دانش آموزان و انتقال آگاهی غیر مستقیم به خانواده‌ها پیرامون روش صحیح پناه گیری هنگام بحران است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان اضافه کرد: اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، انجام طرح نیابت، برگزاری اردوی توان افزایی و مانور بهداشت و درمان و اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم تنها بخشی از برنامه‌های مهم هفته هلال را در بر دارد.

کد خبر 6098150

دیگر خبرها

  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان