Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:33:33 GMT

مین های تروریست ها تهدیدی برای غیرنظامیان سوریه است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۴۴۱۳

مین های تروریست ها تهدیدی برای غیرنظامیان سوریه است

دمشق- ایرنا- ' فیصل مقداد ' جانشین و معاون وزیر امورخارجه سوریه روز دوشنبه تاکید کرد که مین هایی که در سال های اخیر توسط تروریست ها در سوریه کار گذاشته شده است، تهدیدی بزرگ برای غیر نظامیان است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سوریه (سانا)، وی که در دیدار با خانم 'هنرییت ویسترین ' دبیرکل هیات کمک های نروژ سخن می گفت افزود، تعداد قربانیان مین های کاشته شده توسط تروریست ها در ماه های اخیر رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سوریه 9 سال است که درگیری اقدامات تروریستی مورد حمایت برخی کشورهای غربی، عربی و رژیم صهیونیستی بود.
تا سال 1395 تروریست ها حدود 80 درصد از مناطق سوریه را اشغال کرده بودند که پس از همکاری دوستان این کشور مانند ایران و روسیه اکنون فقط 20 درصد از مناطق سوریه در اشغال تروریست ها است.
مقداد در این دیدار با تشکر از کمک های بشردوستانه سازمان های نروژی به سوریه در سال های اخیر در ارتباط با مشکلات ناشی از مین های باقیمانده در سوریه و راه های کشف و خنثی سازی آنها تبادل نظر کرد.
وی افزود، دولت سوریه تلاش های زیادی برای مقابله با تهدید مین های بجا مانده از تروریست ها نظیر افزایش آگاهی های عمومی، اقدامات لازم هنگام مواجهه با مین ها، مواد منفجره باقیمانده و اشیاء مشکوک در سوریه انجام می دهد.
دبیرکل هیات کمک های نروژ نیز در این دیدار اعلام کرد که این کشور آماده است تا در ارتباط با پاکسازی مین ها با سوریه همکاری کند.
ویسترین افزود، نروژ تاکنون با برخی کشورها در این زمینه همکاری کرده است و می تواند تمام تجارب و تخصص های موجود در ارتباط با آن را در اختیار سوریه قرار دهد.
هر هفته شماری از شهروندان سوری در مناطق مختلف این کشور به دلیل برخورد با این مین ها کشته و یا زخمی می شوند.
24 فوریه 2019 (5 اسفند 97) در شهر حماه در مرکز سوریه 24 نفر در اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با مین کنار جاده ای کشته شدند.
خاورم*1436**شبس1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه نروژ مين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم

به گزارش جماران؛ علی نصری، کارشناس روابط بین الملل در حساب خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

اینکه چه کسی با چه هدفی از قدرت نظامی ایران تعریف و تمجید میکند نکته ظریف، مهم و قابل تأملی‌ست.

فرق است بین یک تحلیلگر نظامی مستقل که از توان «بازدارندگی» ایران میگوید و آن افسر «سابق» موساد یا سخنگوی IDF یا خبرنگار وابسته اسرائیل که مخزن سوخت ۱۱ متری موشک ایرانی را جلوی دوربین نمایش میدهد و آن را «وحشتناک» توصیف میکند.

هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست. در بسیاری از مواقع، هدف به‌راه اندازی موج جدید «ایران‌هراسی»، احیای مجدد پروسه «امنیتی‌سازی» و معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است.

با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند، تحریم‌های جدید وضع میکنند، فشارها را بر کشور بیشتر میکنند، و افکار عمومی را از جنایات جنگی اسرائیل در غزه به «تهدید ایران» برای جهان منحرف می‌سازند. 

 در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم.

 

دیگر خبرها

  • هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • علیه ایران اسلامی، هر تهدیدی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه