Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید فدراسیون فوتبال مشکلات اقتصادی دارد اما در این بین داور لیگ برتری خیلی اهمیتی ندارد و 10 بار داوری می‌کند و سالی حدودا 20 میلیون می‌گیرد.

طرفداری- علیرضا سهرابی، سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره داوری فوتبال ایران اظهار داشت VAR سیستمی است که مورد تائید فیفا است و فیفا توصیه کرده کشور‌ها مجوز‌های لازم را برای استفاده از VAR کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکسری شرکت‌های دانش بنیان داخلی اعلام آمادگی کردند که این کار را انجام دهند اما برخی کار‌ها را خود فیفا باید انجام دهد.

علیرضا سهرابی سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال, بعد از دیدار تیم‌های سایپا و پیکان, درباره وضعیت داوری فوتبال ایران گفت:

برای برگزاری یک بازی 17 قانون وجود دارد و داور یکی از آنهاست. توپ و زمین باید مناسب و با کیفیت باشد اما قانون پنجم داور است که تلاش می‌شود بهترین داوران برای این قسمت از قانون انتخاب شوند. در این بین بحث آمادگی بدنی داوران, آرامش و کمک‌هایی مانند سیستم خط و VAR وجود دارد که باید تقویت شود.

به نقل از تسنیم، وی راجع به راه‌اندازی سیستم VAR در مسابقات داخلی, تصریح کرد:

VAR سیستمی است که مورد تائید فیفا است و فیفا توصیه کرده کشور‌ها مجوز‌های لازم را برای استفاده از VAR کسب کنند. یکسری شرکت‌های دانش بنیان داخلی اعلام آمادگی کردند که این کار را انجام دهند اما برخی کار‌ها را خود فیفا باید انجام دهد. ما با آقای کولینا صحبت کردیم تا به جای برند‌های خارجی از تولیدات داخلی خودمان استفاده کنیم.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا کولینا در دربی تهران سیستم آفلاین VAR را تائید کرده است یا خیر, گفت:

او سیستم آفلاین را دید و گفت هنوز مواردی وجود دارد که باید تهیه شود اما مسئول اصلی تائید این کار کولینا نیست و باید مسئول اصلی برای تائید به ایران بیاید.

وی راجع به دلیل حضور کولینا در ایران توضیح داد:

حضور او هم بحث مراودات و هم بحث آموزشی بود. او برای جام جهانی 2022 قطر به این کشور رفته بود و ما درخواست کردیم که به ایران نیز بیاید تا امکانات‌مان را به او نشان دهیم. قول گرفتیم در تیرماه که کلاس پیش فصل داوری برگزار می‌شود او دو سه روزی به ایران بیاید و برای ناظران و داوران ما جلسه بگذارد که این هم جزو اقدامات توسعه داوری به حساب می‌آید.

سهرابی درباره دیدارش با رئیس کمیته مسابقات فدراسیون قطر, گفت:

سعی می‌کنیم مراودات‌مان را بیشتر کنیم تا مسئولان خارجی بیشتر به ایران بیایند و داوران و بازی‌های ما را نگاه کنند تا بتوانیم امتیاز ابلاغ‌های خارجی داوران‌مان را بیشتر کنیم. در جام ملت‌ها ما فقط یک تیم داوری داشتیم و تلاش می‌کنیم برای جام بعدی حداقل این تعداد را به 3 تیم داوری افزایش دهیم.

وی درباره سؤالی مبنی بر اینکه با پخش نشدن برنامه نود دیگر خیال داوران نیز راحت شده است, گفت:

اینطور نیست ما الان برنامه‌‌ای داریم و می‌خواهیم یک کانال درست و بخش آنالیز داوری را تقویت کنیم. خودمان فیلم بگیریم و به احترام مردم عزیز صحنه‌ها را نشان دهیم.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال راجع به حواشی به وجود آمده درباره کانال تلگرامی که برخی داوران در آن حضور داشتند, اظهار داشت:

هر کسی می‌تواند کانالی راه بیندازد اما این کار قانونی نیست. ما دنبال این نیستیم که پلیس بیاوریم و کسی را بگیریم, سعی می‌کنیم کار خودمان را ارتقا بدهیم و کانال راه بیندازیم. به طور مثال وقتی سه کارشناس بزرگ داوری مثل عسگری, مرادی و ترکی باشند و صحنه‌‌ها را آنالیز کنند شما قانع‌تر می‌شوید.

سهرابی درباره دستمزد داوران عنوان کرد:

فدراسیون فوتبال مشکلات اقتصادی دارد اما در این بین داور لیگ برتری خیلی اهمیتی ندارد و 10 بار داوری می‌کند و سالی حدودا 20 میلیون می‌گیرد؛ شما به فکر داوران لیگ یک و دو باشید که هیچ چیزی برای آنها وجود ندارد و فقط دارند هزینه می‌کنند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و سپاهان در شرایطی بازی اخیرشان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر را مقابل هم برگزار کردند و در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل رسیدند که حواشی این بازی که بیشتر مرتبط به سکوهای دو تیم بود، همچنان ادامه دارد.

مصطفی لشگری، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مسعود سعیدی، مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان شب گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهاراتی را علیه یکدیگر مطرح کردند و البته صحبت‌هایی هم درباره حمایت‌ها از دو باشگاه توسط فدراسیون و ... داشتند.

این اظهار نظرها توسط مدیران روابط عمومی و رسانه‌ای دو باشگاه با واکنش سریع کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همراه شده و احتمالا جرایمی برای هر دو طرف در نظر گرفته شود.

در اطلاعیه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیرامون این موضوع آمده است: «با توجه به حواشی رخ داده پس از مسابقه تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان و پیرو اطلاعیه قبلی در این باره، ابلاغ می‌شود مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مدیر رسانه‌ای تیم سپاهان جهت ادای پاره ‌ای از توضیحات در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر شوند.»

دیگر خبرها

  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • متئو لاهوز: به خاطر زدن تونل افتخار برای رئال مادرید، محروم شدم!
  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است