Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیل اخیر در کنار آسیب های بسیاری که بر جای گذاشت یک هشدار جدی برای مخاطرات طبیعی در کشور به شمار می رود که باید برای مهار تلفات آن تدابیر جدی تری اتخاذ کرد.

به گزارش صدای ایران دکتر غلامرضا سلیمانی که در "گردهمایی سراسری معاونین، روسای سازمان های وابسته و مدیران کل ستادی و استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی" سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: علی رغم اینکه سال خوبی به لحاظ بارندگی داشتیم اما متاسفانه این بارش ها در بخشی از نقاط کشور به جاری شدن سیلاب منجر شد و زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار داد که شرکت های بیمه ای نیز با آن درگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس کل بیمه مرکزی با قدردانی از حضور موثر و به موقع شرکت های بیمه در مناطق آسیب دیده، به تشریح خدمات صنعت بیمه در سیل اخیر پرداخت و افزود: مدیران و مسئولان شرکت های بیمه با فعال کردن کمیته های ویژه در سطح استان ها در عرض کمتر از چهل و هشت ساعت پرداخت خسارات را آغاز کردند.

دکتر سلیمانی حرکت برخی از شهرداران مناطق سیل زده را در تهیه بیمه نامه حوادث برای شهروندان، ارزشمند توصیف کرد و گفت: شهرداران گنبد، آق قلا و برخی از شهرهای خوزستان و لرستان تعدادی از واحدهای مسکونی را تحت پوشش بیمه حوادث قرار داده اند که این امر از اهمیت صنعت بیمه و درک ظرفیت ها و قابلیت های آن توسط مسئولان حکایت دارد.

رییس شورای عالی بیمه نسبت به نگاه جدی تر نهادهای مرتبط به لایحه تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی، تاکید کرد و توجه بیشتر تصمیم سازان را به این صندوق سرنوشت ساز که با کمک دولت می تواند تمامی واحدهای مسکونی کشور را تحت پوشش بیمه قرار دهد، خواستار شد.

دکتر غلامرضا سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار "رونق تولید" که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مطرح شده، اظهار داشت: در قانون رفع موانع تولید، موضوع ضمانت نامه های بیمه ای در کنار ضمانت نامه های بانکی به تصویب رسیده و پس از رفع برخی ایرادات و ابلاغ آن صنعت بیمه نیز می تواند در بخش ضمانت نامه هایی که به تسهیلات و اعتبارات بخش تولید کمک می کند، وارد شوند.

رییس شورای عالی بیمه موضوع توسعه همکاری های منطقه ای را از دیگر برنامه های نهاد ناظر صنعت بیمه در سال جاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر روابط مناسب بیمه ای بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد و زمینه های مشارکت با کشورهای دیگر منطقه نیز فراهم شده که در سال جاری وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به خروج شرکت های خارجی از ایران پس از تشدید تحریم های ظالمانه، خاطرنشان کرد: در بخش های پرریسک، شرکت های بیمه داخلی وارد شدند و نه تنها پوشش بیمه ای کشتی های داخلی را بر عهده گرفتند بلکه برای تحت پوشش قراردادن کشتی های خارجی - از مبدا - نیز اعلام آمادگی کردند.

دکتر سلیمانی در پایان از ورود صنعت بیمه به بازار سرمایه و انتشار اوراق بهادار بیمه ای با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توسعه بازار بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور از دیگر برنامه های ما برای سال جاری است که با تلاش تمامی فعالان صنعت بیمه دور از دسترس نخواهد بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بیمه بیمه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گندم مشخص شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان با توجه به بارش‌ها در استان‌های مختلف کشور به کشاورزان توصیه کرد و به مهر گفت: با توجه به بارندگی در برخی مناطق و دمای بالا، فضایی برای آفات گندم از جمله زنگ زرد، لکه سفید، سن زدگی و.... به وجود آمده که ضروری می‌کند کشاورزان رصد دائمی از مزارع داشته باشند.

بیشتر بخوانید: قیمت تضمینی گندم چند شد؟

وی افزود: در برخی مناطق با وجود اطلاع رسانی کشاورزان غفلت کردند و خسارت‌هایی به مزارع گندم وارد شد. اما بیشتر گندم کاران اگر چه سموم به اندازه کافی وجود نداشت به هر ترتیبی سمپاشی را انجام داده و از خسارت‌های سنگین‌تر جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش آگاهی و هشدارهایی که داده شد تقریباً در بسیاری از استان‌ها زنگ زرد و سایر آفات مهار شده است.

وی تاکید کرد: رصد مزارع با دقت بیشتر انجام شود زیرا در حال حاضر در بیشتر استان‌های کشور شاهد بارش هستیم و پس از آن با رطوبت و گرما هوا رو به رو خواهیم بود که فضای مناسبی برای رشد آفات است.

پیش‌بینی میزان تولید

ایمانی در ادامه سخنان خود به خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: سال گذشته کل تولید حدود ۱۳ میلیون تن بود که بیش از ۱۰ میلیون تن خرید تضمینی انجام شد. پیش بینی می‌شود امسال با افزایش تولید خرید تضمینی این محصول استراتژیک به حدود ۱۱ میلیون تن برسد.

وی گفت: اگر عوامل غیرمترقبه طبیعی مهار شود امکان تولید ۱۳ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد.

مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور یادآور شد: گندمزارهای استان‌های شمالی با توجه به خشکسالی و رطوبت هوا و افزایش دما شرایط مساعدتری برای بروز آفات دارند. همچنین بارش در ۱۵ استان کشور بالا بوده و این باعث می‌شود تا گندم کاران دقت بیشتری به مزارع خود داشته باشند.

دل‌نگرانی گندم‌کاران

ایمانی با اشاره به نگرانی گندم کاران درباره خرید تضمینی محصولاتشان عنوان کرد: یکی از دغدغه کشاورزان مربوط به مطالبات بوده و امیدوارند امسال پرداخت مطالبات کشاورزان همچون سال قبل با دیرکرد چند ماهه انجام نشود.

وی درباره قیمت خرید تضمینی گندم هم گفت: امسال خرید تضمینی گندم هر کیلو گرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و خرید تضمینی گندم دوروم هم که در صنایع غذایی مانند ماکارونی مورد استفاده قرار می‌گیرد ۱۸ هزار تومان است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1229594 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • قیمت گندم مشخص شد
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • پس از بارش های اخیر همچنان۱۱ استان درگیر کم بارشی
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان