Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@10:40:27 GMT

مهلت ۳ ساله به سیل‌زدگان مازندران و گلستان

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۴۷۹۹

به گزارش فارس، عبدالمهدی بخشنده، معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه نخستین جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی کشور در سال 98، در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و اظهار کرد: دو استان گلستان و مازندران علاوه بر پرداخت کمک های بلاعوض کشاورزان تا سه سال تسهیلات شان امهال می‌شود.

معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در جلسه امشب گزارشی از خسارات وارده به بخش کشاورزی درباره سیل اخیر به جلسه ارائه دادیم و‌ همان طور که ۱۵ استان کشور درگیر سیل اخیر بودند میزان خسارت وارده در استان های مختلف متفاوت بوده است؛ ۷۶ درصد خسارات وارده به بخش کشاورزی مربوط به ۴ استان خوزستان،گلستان، مازنداران و لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه در سایر استان ها سیل فروکش کرده و خسارات گسترش پیدا نمی کند اما متاسفانه در استان خوزستان با توجه به رهاسازی آب در رودخانه ها و بازشدن دریچه سدها متاسفانه روز به روز درحال گسترش است، البته خوزستان را به صورت ویژه ای در دست رصد داری.

«خسارت وارده به کشاورزان خوزستانی بسیار گسترده است و در جمع بندی بخش کشاورزی در این استان‌های مختلف ۶۸۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است. هم اکنون ۹۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی کشور یر آب هستند و صد و‌ هشت هزار هکتار از باغات ما در استان های مختلف آسیب دیده است.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ تقی صادقی افزود: ۱۰ گروه و تک نواز خراسان شمالی در این جشنواره هنرنمایی می‌کنند.
وی گفت: هفتمین جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های رضوی از سلسله جشنواره‌های فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است که با همکاری بنیاد ملی رضوی در استان برگزار می‌شود و هنرمندان موسیقی مقامی استان در این رویداد حضور می‌یابند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: هوشنگ جاوید دبیری جشنواره آوا‌ها و نوا‌های شرق کشور شامل استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی را بر عهده دارد و حسین حصاری دبیر تخصصی این رویداد در استان است.
دراین جشنواره رضا محمدی فرزند زنده یاد سهراب محمدی در کنار پیشکسوتانی هم، چون خسرو حداد، عیسی قلی پور و روشن گل افروز در این جشنواره هنرنمایی خواهند کرد.

خراسان شمالی بیست و هفتم اردیبهشت میزبان این رویداد با هنرنمایی هفت گروه موسیقی و چهار تک نواز پیشکسوت است و استان‌های مازندران و گلستان نیز بیست و سوم و بیست و پنجم ماه جاری میزبان این رویداد هستند.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو ظرفیتی برای تبادلات اقتصادی است
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی