Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا نوشت: فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران(هوانیروز) اعلام کرد که به منظور کمک به سیل زدگان استان خوزستان پایگاه هوانیروز مسجد سلیمان در حالت آماده باش قرار گرفته است.

به گزارش شریان نیوز، امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی اظهارداشت: علاوه بر آماده باش صد درصد پایگاه هوانیروز مسجد سلیمان سه فروند بالگرد نیز برای کمک به سیل زدگان به بالگردهای ارتش در این شهر اضافه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، اکنون 6 فروند بالگرد هوانیروز در شهر اهواز مشغول خدمت رسانی به مردم شریف این منطقه هستند.
فرمانده هوانیروز ارتش اعلام کرد: فعالیت بالگردهای هوانیروز ارتش همچنان در غرب کشور به ویژه در شهرهای معمولان، پل دختر و روستاها و مناطق سیل زده استان ها های لرستان، گلستان و کرمانشاه ادامه دارد.امیر قربانی خاطرنشان کرد: ما آماده ایم تا به محض درخواست ستاد بحران استان خوزستان از بالگردهای بیشتری از جمله بالگرد ترابری سنگین شنوک جهت امداد رسانی استفاده کنیم.
ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور امدادرسانی به مردم سیل زده استان خوزستان یک قرارگاه عملیاتی تحت عنوان ذوالفقار تشکیل داده است.
افزایش بارشها از اول فروردین در کشور و افزایش آورد آب از استانهای بالادست به پشت سدهای خوزستان و در نتیجه رهاسازی آب از سد کرخه و دز باعث طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون و جاری شدن سیلاب در مناطق پایین دست استان شده است.
تا کنون بیش از 210 روستا و 6 شهر در استان خوزستان به دلیل خطر آبگرفتگی و سیل ناشی از طغیان رودخانه ها دستور تخلیه گرفته اند و امداد رسانی هوایی و زمینی به سیل زدگان ادامه دارد.براساس جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده است تاکنون 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان برپا شده و 30 هزار و 400 نفر در آنها اسکان داده شده اند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آماده‌باش نیروهای این جمعیت درپی هشدار بارندگی‌های شدید، گفت: با توجه به تداوم بارندگی‌ها، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی همچنان ادامه دارد.

وحید شعبانی عصر امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان خوزستان درپی ورود سامانه بارشی در آماده‌باش قرار گرفته است و با توجه به تداوم بارندگی‌ها، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به فراهم بودن تجهیزات برای مقابله با سیلاب احتمالی، ادامه داد: با هدف امدادرسانی درپی بارندگی‌ها، نیروهای امدادی و تیم‌های امداد و نجات در تمام پایگاه‌های ثابت و سیار، کشیک‌های شعب و تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان خوزستان در آماده‌باش کامل هستند.  

او گفت: امدادگران، نیروهای عملیاتی و تجهیزات امدادی تا پایان هشدار هواشناسی در آماده‌باش هستند و در صورت بروز حوادث احتمالی، پاسخگوی نیازها باشند.

وی افزود: مردم بخصوص ساکنان مناطق کم‌برخوردار تا پایان زمان هشدار، از تردد غیرضروری پرهیز کنند. همچنین به‌دلیل امکان سیل و طغیان رودخانه‌ها، عشایر از اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • معضل کانال‌های فاضلاب رو باز در مسجد سلیمان استان خوزستان
  • آبی‌های خوزستان آماده بازی بزرگ (عکس)
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فوتبال
  • امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد
  • بازدید فرمانده هوانیروز ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان
  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان