Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@02:59:11 GMT

محور خواجه نفس- گمیشان «جاده ایثار» نامگذاری شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۵۶۵۹

محور خواجه نفس- گمیشان «جاده ایثار» نامگذاری شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سپاه گلستان در زمینه کمک به سیل زدگان از همان ابتدا کمر همت بست و بعد از دستور رهبر معظم انقلاب با توان مضاعف به امدادرسانی پرداخت.

وی افزود: علاوه بر کمک رسانی، خروج آب از منطقه هم در دستور کار قرار گرفت به همین منظور لایروبی در دو رودخانه اصلی گرگانرود و قره سو که حجم آب بالایی داشت شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معروفی ادامه داد: در رودخانه قره سو، گرگانرود، کانال مرکزی گمیشان و کانال های رهبری و صفاایشان و دیگر کانال های فرعی، در طول ۱۸ روز یک اقدام جهادی توسط نیرهای مسلح سپاه، ارتش و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه انجام شد که اکنون روانسازی آب را در منطقه می بینیم.

وی بیان کرد: حجم بالای بارش، ورودی کار سنگین کرد لذا کانال ها را لایروبی کردیم و به پشت تالاب رسیدیم.

معروفی تصریح کرد: سه شب با کمک ۱۲۰ نیروی مردمی و بسیجی و با بیل دستی تا صبح مسیر راه ها را باز کردیم اما باز هم جواب نداد و علیرغم اینکه بخش عمده ای از مسیر کانال مرکزی را تا نزدیک دریا باز کردیم اما باز به باتلاق خوردیم.

فرمانده سپاه نینوای گلستان اظهار کرد: در آن شرایط دوباره فعالیت را آغاز و با کمک شناورهای گروه ۴۵ جوادالائمه استان و بیل های مکانیکی ظرف ۷۲ ساعت کار شبانه روزی ارتباط با دریا برقرار و روان سازی آب انجام شد.

پروژه بند ولی

وی تصریح کرد: در حوزه ورودی آب به آق قلا، سپاه مسئولیت پروژه مهم ملی به نام «بند ولی» را بر عهده گرفت و پنج روز است که ۴۵ دستگاه برای اقدامات فنی در آن محل فعال هستند.

معروفی گفت: کارشناسان ارزیابی کردند که با حفر کانالی به طول هزار و ۸۰۰ متر در ۶ متر می توانیم آب را در مسیری قرار دهد که به سمت بیابان برود، به فضل الهی ظرف دو سه روز آینده، این مهم انجام و سوپاپ اطمینان منطقه خواهد شد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اظهار کرد: در قسمت بالای شهر گمیشان سدی خاکی در منطقه اسب سواری به همت آب منطقه ای، گروه ۴۵ جوادالائمه و قرارگاه سازندگی سپاه و ۱۷۰ بسیجی ایجاد می شود تا ورودی آب به کل آباد را متوقف کند.

ورودی آب به گمیشان به همت و تلاش مردم صفر خواهد شد

وی گفت: در کمربندی گمیشان به همت مردم و سپاه تقریباً ورودی آب صفر خواهد شد و در نقطه مقابل خروجی آب هم در حال انجام است؛ قطعاً با این اقدامات در ۲۴ ساعت آینده شهر گمیشان با کاهش چشمگیر سطح آب روبرو خواهد شد.

معروفی بیان کرد: هم اکنون ۱۲ درصد شهر گمیشان را آب فرا گرفته و امیدواریم با همت مردم و گروهای جهادی و دستگاه های اجرایی دولت بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: در محور خواجه نفس به گمیشان ۱۸ نقطه از جاده برای خروج از آب شکافته شد و در ادامه برای تردد با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، سپاه و گروه تیپ ۴۵ جوادالائمه ظرف ۶۰ ساعت، ۱۸ پل احداث شد.

معروفی اضافه کرد: از مسئولان تقاضا می کنم که نام این جاده را به واسطه ایثار مردم گمیشان و پاسداران «جاده ایثار» نامگذاری کنند تا در تاریخ ماندگار شود.

کد خبر 4585356

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان حسین معروفی سپاه نینوا گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد آزاد؛ محور کندوان باز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسیر جنوب به شمال جادهٔ کرج - کندوان که قرار بود از (۲ تا ۴ اردیبهشت) به‌دلیل انجام عملیات عمرانی مسدود باشد؛ امروز با توجه به شرایط جوی انسدادی لغو و تردد در جاده برقرار شد.

کد خبر 6086321 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • فیلم| آهنگ معروفی که سیدجواد هاشمی ساخته/واکنش هاشمی به فیلم آهنگ خواندنش
  • بارش برف در جاده شاهرود- توسکستان
  • رفع آب شستگی جاده امرآباد به شانق اراک تا ۲۴ساعت آتی انجام می شود
  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • تردد آزاد؛ محور کندوان باز شد
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران