Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@09:13:30 GMT

نکاتی مهم در مورد آمپول دپوپروورا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۵۸۸۴

نکاتی مهم در مورد آمپول دپوپروورا

آمپول دپوپروورا که نام ژنریک آن مدروکسی پروژسترون استات است حاوی پروژسترون است که تزریق آن موجب جلوگیری از بارداری به مدت سه ماه می‌شود.

آمپول دپوپروورا یک داروی ضد بارداری خیلی موثر است. از هر هزار خانمی که از این آمپول طی یک سال استفاده می‌کنند، فقط یک یا دو نفر از آن‌ها ممکن است باردار شود. اثر این آمپول‌ها ۱۲ هفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در هنگام استفاده از این آمپول‌ها، این موارد را به اطلاع پزشک خود برسانید: در صورتی که باردار هستید، در صورتی که به نوزاد خود شیر می‌دهید، در صورتی که خون‌ریزی‌های نامنظم و غیرمعمول دارید، در صورتی که سابقه سکته داشته‌اید، در صورتی که سابقه لخته شدن خون در رگ‌های پاهایتان داشته‌اید، در صورتی که بیماری کبدی دارید، در صورتی که بیماری قلبی یا کلیوی دارید، در صورتی که سابقه افسردگی شدید داشته‌اید.

بهترین زمان برای تزریق آمپول دپوپروورا، پنج تا شش هفته پس از زایمان است، در صورتی که زودتر از این مدت اقدام به تزریق آمپول شود، خطر بروز خون‌ریزی‌های شدید و طولانی مدت افزایش می‌یابد.

در صورتی که شش هفته پس از زایمان، تزریق آمپول دپوپروورا انجام شود، هیچ مشکلی را برای تغذیه نوزاد ایجاد نخواهد کرد و از میزان شیردهی نیز کم نخواهد شد.

عارضه اصلی این آمپول، ایجاد اختلال در قاعدگی است. اغلب قاعدگی‌ها نامنظم شده و گاهی اوقات بیشتر طول می‌کشند. خون‌ریزی اغلب شدید است. شما ممکن است دچار یک خون‌ریزی کم، اما طولانی مدت شوید که در صورت نیاز می‌توان آن را درمان کرد. پس از چند بار تزریق، قاعدگی شما ممکن است به طور کامل متوقف شود. این وضعیت در هنگام مصرف آمپول دپوپروورا طبیعی است و هیچ آسیبی به شما نخواهد رسید.

در صورتی که آمپول دپوپروورا را متوقف کنید، قاعدگی شما دوباره به صورت منظم در خواهد آمد، گرچه برگشت به حالت طبیعی ممکن است برای بعضی از خانم‌ها تا ۱۸ ماه طول بکشد.

بیشتر خانم‌ها می‌توانند پس از گذشت ۸ ماه که از آخرین تزریق‌شان گذشت بدون مشکلی باردار شوند. با این حال در بعضی مواقع ممکن است مدت بیشتری طول بکشد.

استفاده از آمپول‌های دپوپروورا آسان بوده و به مدت ۱۲ هفته اثر آن باقی می‌ماند. روش خیلی خوبی برای پیشگیری از بارداری بوده و در فعالیت جنسی اختلالی ایجاد نمی‌کند. ممکن است از بروز بعضی بیماری‌ها مانند سرطان تخمدان، سرطان رحم و عفونت‌های لگنی جلوگیری کند و موجب کاهش خون ریزی‌های قاعدگی و درد‌های زمان قاعدگی شود. می‌تواند بوسیله خانم‌هایی که به عللی نمی‌توانند از استروژن استفاده کنند، به کار گرفته شود. روش کاملا خصوصی بوده و نیازی نیست که سایر افراد از به کار بردن این روش از سوی شخصی مطلع شوند.   منبع: بهداشت نیوز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بارداری دارو قرص ضد بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد

دکتر ابراهیم شهریاری گفت: در تاریخ ۹ اردیبهشت امسال، خانمی ۳۰ ساله به همراه همسرش به یکی از مراکز درمانی بخش خصوصی «مطب» مراجعه کرد.

وی ادامه داد: به دنبال تزریق آنتی بیوتیک، خانم دچار شوک آنافیلاکسی شد.

دکتر شهریاری افزود: بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و کار احیا انجام و خانم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت رسول اکرم کلاله بستری شد و اکنون نیز درحال درمان است.

وی با اشاره به شکایتی که در این خصوص شده است، گفت: در نظام پزشکی، پرونده تشکیل و به دادستانی ارجاع شد و اکنون درحال بررسی است.

 

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تزریق خون جدید در فدراسیون دوومیدانی/کار خوب کاربلدها
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • یک شایعه‌ی جذاب درباره‌ی همکاری مسی و رونالدو
  • احتمال حضور رونالدو و مسی در یک تیم قوت گرفت
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • تصمیم بزرگ دیوید بکام؛ مسی و رونالدو در یک تیم!
  • پیشنهاد اینترمیامی به ستاره پرتغالی/ رونالدو و مسی در یک تیم
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد