Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@07:48:12 GMT

شهرداری رشت به یاری هموطنان سیل زده شتافت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۶۱۸۳

شهرداری رشت به یاری هموطنان سیل زده شتافت

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین علوی غروب روز دوشنبه در هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت اظهار داشت: ماشین آلات و نیروهای انسانی شهرداری رشت برای کمک به سیل زدگان به مناطق سیل زده پلدختر و معمولان اعزام شده، ضمن این که موکب های شهرداری رشت نیز در شهرهای سیل زده به مدت یک ماه مستقر می شود.
وی از شهروندان خواست تا با ارایه کمک های نقدی و غیرنقدی خود به جمعیت هلال احمر به یاری هموطنان سیل زده بشتابند و در رفع مشکلات آنها نقشی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علوی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به موضوع انتخاب شهردار رشت با بیان این که در این مدت زحمات زیادی از سوی شورای اسلامی این کلانشهر برای انتخاب شهردار کشیده شده ، تصریح کرد: در تصمیمات مهم شهر همانند گذشته از بزرگان شهر مشورت می گیریم.
بهراد ذاکری دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه بیان داشت: اعضای شورا قبل از انتخاب حسین علیقلی زاده شهردار منتخب ، درباره احراز صلاحیت او از وارت کشور وارد مذاکره شده بودند و اعلام شده بود که مشکلی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: بایستی دلایل عدم احراز شهردار منتخب کلانشهر رشت به صورت مکتوب ارسال شود، تا دلایل قانع کننده ای از سوی وزارت کشور مطرح نشود، این عدم احراز را نمی پذیریم.
اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت در چهارم اسفندماه سال گذشته حسین علیقلی زاده را ، با 11 رای اعضای شورا ، به عنوان شهردار منتخب این کلانشهر انتخاب کرده بودند که صلاحیت وی برای تصدی پست شهرداری رشت از سوی وزارت کشور تایید نشده است.
مسعود نصرتی قزوینی نژاد آخرین شهردار کلانشهر رشت که با انتخاب اعضای شورای دوره پنجم، با شعار رشت به سوی شکوفایی به عنوان شهردار رشت سکان مدیریت شهری این کلانشهر را به دست گرفته بود، سی ام تیرماه سال گذشته پس از 10 ماه استعفایش را به رئیس شورا تقدیم کرد، اعضای شورای اسلامی رشت با انتخاب و معرفی علی بهارمست به عنوان سرپرست شهرداری این کلانشهر، برای انتخاب شهردار جدید رشت اقدام کردند.
پیشتر، پس از معرفی گزینه ها برای تصدی پست شهرداری رشت و معرفی برنامه های نامزدها در صحن شورا، حامد عبداللهی (از اعضای شورای رشت) به عنوان شهردار منتخب این کلانشهر از سوی اعضای شورا انتخاب شد که وزارت کشور او را برای تصدی پست شهرداری تایید نکرد.
موضوع بار دیگر در صحن شورا مطرح و حجت جذب از اعضای شورای اسلامی این کلانشهر به عنوان شهردار منتخب برگزیده شد که در نهایت صلاحیت حجت جذب به دلیل نداشتن 9 سال سابقه مدیریت میانی از سوی وزارت کشور احراز نشد؛ در نامه ارسالی از سوی وزارت کشور به رئیس شورا ، اعلام شده بود که شرایط جذب شهردار منتخب شورای اسلامی کلانشهر رشت بر اساس آیین نامه اجرایی هیات وزیران مبنی بر داشتن 9 سال سابقه مدیریت میانی، مطابقت ندارد و شورا بایستی در اسرع وقت نسبت به انتخاب شهردار اقدام کند.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.
7286 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آیین نامه اعضای شورای جمعیت هلال احمر سیل شورای اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند

شهردار پیرانشهر گفت: شوراهای اسلامی شهر، رکن مردم سالاری در کشور هستند که در گسترده‌ترین حالت ممکن، مردم را در تأثیرگذاری بر سرنوشت خویش و چگونگی تعیین وضعیت محل و مکان زندگی خود کمک می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، به مناسبت روز ملی شوراها، فرماندار و شهردار پیرانشهر با حضور در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ضمن تبریک این روز به اعضای شورای شهر از آنان قدردانی کردند؛ صفر تفاخر شهردار پیرانشهر در این دیدار با تجلیل از فعالیت‌های مثبت و تأثیرگذار اعضای شورای اسلامی شهر، در جهت پیشبرد امور و توسعه هر چه بیشتر شهر، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر، رکن مردم سالاری در کشور هستند که در گسترده‌ترین حالت ممکن، مردم را در تأثیرگذاری بر سرنوشت خویش و چگونگی تعیین وضعیت محل و مکان زندگی خود کمک می‌کنند.

وی با تاکید بر بر لزوم همراهی و هماهنگی میان شهرداری و شورا در حل مشکلات و اداره امورات شهر افزود: همکاری میان این دو نهاد در شهر پیرانشهر، در بالاترین حالت ممکن خود، ثمرات فراوانی به همراه داشته است.

شهردار پیرانشهر گفت: با پیشرفت‌های بسیار خوبی که در بهبود امور و انجام شایسته طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در سطح شهر داشته‌ایم، رضایت مردم شریف شهر پیرانشهر را تا حد قابل توجهی به‌دست آورده‌ایم.

تفاخر وفاق، همدلی، برادری و پرهیز از حاشیه را رمز موفقیت شوراها دانست و خاطر نشان کرد: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری همواره برادرانه و بر اساس اصول و موازین قانونی به حرکت خود جهت رسیدن به شرایط مطلوب حرکت می‌کنند.

خضر کاک درویشی فرماندار پیرانشهر نیز ضمن تبریک این روز، بر اهمیت شورا و استفاده از خرد جمعی و تجمیع قوا برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد.

وی افزود: اعضای شورا منتخبان مردم و چشم امید شهروندان هستند که برای شناسایی، برنامه‌ریزی و رفع مشکلات شهر و شهروندان گردهم آمده‌اند.

فرماندار پیرانشهر تصریح کرد: با توجه به تأثیر عمیق شورا بر روند اجرایی مدیریت شهری، لازم است آگاهی، مردم داری، توجه به نیازها و اولویت‌ها، تعهد و تخصص در تصمیم گیری‌های شورا نقش اصلی را ایفا کند.

علی روشندل رئیس شورای اسلامی شهر پیرانشهر نیز ضمن تشکر از فرماندار و شهردار ابراز امیدواری کرد که همکاری شورا و شهرداری همچون گذشته تداوم داشته باشد.

کد خبر 748867

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند