Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@02:53:46 GMT

کنترل دیابت با ترفندی جدید

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۶۶۶۸

کنترل دیابت با ترفندی جدید

 پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافتند شاید نوعی پروتئین بتواند از افت شدید قند در بیماران مبتلا به دیابت پیشگیری کند.

به گزارش مدیکال‌اکسپرس، افراد مبتلا به دیابت که برای کنترل قند خون خود از انسولین استفاده می‌کنند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به شرایط خطرناکی موسوم به "هیپوگلیسمی" (hypoglycemia) قرار بگیرند که در آن سطح قند خون، بیش از حد افت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پژوهش جدیدی که در "دانشگاه سنت لوئیس" (SLU) آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد شاید پروتئینی موسوم به "نورونوستاتین" (neuronostatin) بتواند راه‌های جدیدی برای درمان و پیشگیری از هیپوگلیسمی ارائه دهد.

تزریق انسولین بیش از حد به افراد مبتلا به دیابت می‌تواند به افت قند شدید، سرگیجه و خواب‌آلوگی منجر شود و در صورت ادامه افت قند، به نشانه‌هایی مانند سردرگمی، تشنج و از دست دادن آگاهی بیانجامد.

"استفان گرات" (Stephen Grote)، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه سنت لوئیس و از پژوهشگران این پروژه گفت: گزینه‌های بسیاری برای پیشگیری از هیپوگلیسمی و یا درمان آن وجود دارد. درک نوع و نحوه عملکرد نورونوستاتین می‌تواند اطلاعات ارزشمندی برای پیشگیری از هیپوگلیسمی ارائه دهد و دانش بسیاری برای نحوه کنترل قند خون فراهم کند.

پژوهشگران دریافتند که تزریق نورونوستاتین به موش‌ها موجب افزایش قند خون آن‌ها می‌شود. آن‌ها بافت پانکراس انسان را نیز مورد بررسی قرار دادند و دریافتند هنگامی که سطح قند خون پایین است، این بافت، نورونوستاتین بیشتری آزاد می‌کند. براساس نتایج این پژوهش، نورونوستاتین می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری و درمان هیپوگلیسمی در افراد مبتلا به دیابت داشته باشد.

گرات افزود: نورونوستاتین، یک عامل جدید است که می‌تواند دانش ما را در مورد پیشگیری و درمان هیپوگلیسمی افزایش دهد. ما باور داریم بررسی نورونوستاتین می‌تواند در نهایت راهی برای کمک به بیماران مبتلا به دیابت ارائه دهد.

رکنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دیابت کنترل دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور