Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی همراه فرماندار این شهر با مرادنیا استاندار کردستان دیدار و در خصوص برخی مسائل شهرستان بحث و گفتگو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، بالاخره بعد از مدت زمان طولانی ماه از پشت ابر بیرون آمد و در فضای مجازی و با خبر دیدار نماینده مردم بیجار با استاندار کردستان چشممان به جمال منور نماینده همیشه غایب دیار گروس روشن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ای که در طول سه سال و اندی که از مدت فعالیتش می گذرد هر چند وقت یکبار مانند صاعقه ای می آید و سپس برای مدت طولانی در پس ابرها پنهان می شود.

 

در حالیکه انتظار می رفت نماینده مردم بیجار که با رای مردم مظلوم این دیار، کرسی سبز بهارستان را با شعار "بیجار مرا حرفیست "و هزاران وعده و وعید فتح کرده در ایام نوروز در کنار موکلین خودش باشد و شنونده درد و رنج آنها ،بعد از گذشت 18 روز به زادگاه خودشان مشرف شدند و در اولین دیدار سال 98 با استاندار کردستان در خصوص مهمترین مشکلات این شهرستان که برخی از آنها بعنوان طرح های تاریخی و میراث فرهنگی باید ثبت کرد بحث و گفتگو کردند.

 

در این دیدار که عصر روز گذشته با حضور علی اکبر ورمقانی فرماندار بیجار در دفتر استاندار برگزار شد، از کارشناسی مجدد در خصوص مکان یابی پروژه احیا آهن اسفنجی که مراحل نهایی خود را طی می کند بحث و گفتگو شد و مقرر شد ظرف یک ماه آینده از طریق استانداری نتیجه اعلام خواهد شد.

 

این در حالی است که این سومین یکی ماهی است که تا کنون از راه نرسیده و جانمایی پروژه مهم آهن اسفنجی در هاله ای از ابهام به سر می برد و مصداق سخن ما مصاحبه نماینده مردم بیجار با خبرنگار کردتودی در تاریخ 22 آبان سال 1397 است.

 

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در آن مصاحبه با بیان اینکه شرکت ایمیدرو در نامه ای طی ماه های قبل نظر کارشناسی خود را به استانداری و فرمانداری شهرستان بیجار اعلام کرده است،گفت: استانداری تا کنون در این مورد برای روشن شدن اذهان مردم شهرستان بیجار هیچگونه اطلاع رسانی نکرده است.

 

کریمی با اظهار گلایه از استاندار،اظهار داشت:تعلل در اطلاع رسانی پذیرفتنی نیست و به هیچ وجه برای مردم شهرستان بیجار قابل قبول نیست .

 

 

وی با بیان اینکه فردا از طریق نامه مکتوب به استاندار اعتراض خود را نسبت به عدم اطلاع رسانی اعلام خواهم کرد ،گفت:امیدواریم هر چه سریعتر عملیات اجرایی احیای آهن اسفنجی شهرستان بیجار در منطقه زاغه پولاد آغاز شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه کار جانمایی این پروژه اقتصادی در منطقه زاغه پولاد قطعی است،بیان داشت :سیاسی بازی و راضی کردن یک عده در استان جلوی پیشرفت این کار را گرفته و از همین تریبون اعلام میکنم به دستگاه های ذی ربط و متولیان امر به این مسئله مهم نگاه شهرستانی داشته باشند نه نگاه بخشی و روستایی.

 

وی با تاکید بر اینکه این پروژه مختص شهرستان بیجار است ،اعلام کرد:اگر بخواهیم به صورت بخشی به این منطقه نگاه کنیم موجب ضرر و زیان جبران ناپذیر برای شهرستان خواهد شد.

 

کریمی خطاب به دست اند کاران این امر گفت:اگر بخواهیم نظرات غیر کارشناسی را اعمال کنند چه بساء موجب منصرف شدن سرمایه گذار شود که زیبنده نیست و انموقع چه کسی جوابگوی مردم این شهرستان خواهد بود.

 

ترس مردم بیجار از این است جانمایی پروژه آهن اسفنجی هم به سرنوشت پروژه افسانه ای راه بیجار همدان که قریب 50 سال بعنوان برگ برنده برای تصاحب کرسی سبز بهارستان شده تبدیل شود و نوه و نتیجه های ما بتوانند این جانمایی را با چشمان خود ببینند.

 

یکی دیگر از مسائل مهمی که در این دیدار به آن پرداخته شد اختصاص زمین جهت سامان دهی صنوف آلاینده در شهر بیجار است ، این در حالی است که فرماندار بیجار در جلسه ای که با حضور نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی و ادارات مربوطه در تاریخ 14 خرداد سال 1397 در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: ساماندهی، انتقال و تجمیع صنوف مزاحم و آلاینده سطح شهر بیجار باید با کارشناسی مجدد و با توجه به طرح تفضیلی شهر، ظرف یک هفته آینده به نتیجه برسد.

 

 

وی افزود: مدیران ادارات مسکن، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست و شهرداری شهر بیجار موظف هستند با برسی سه ورودی اصلی شهر بیجار، نسبت به جانمایی و تملک 6 هکتار زمین اقدام نمایند.

 

فرماندار شهرستان بیجار گفت: یک شنبه هفته آینده، محل مورد نظر احداث مجموعه صنوف آلاینده با توجه به موقعیت شهر بیجار معرفی و اقدامات عمرانی به سرعت آغاز خواهند شد.

 

هر چند شاید موعد آن یک هفته تا کنون سر نرسیده است اما امیدواریم سه هفته ای دیگری که برای فراخوان واگذاری زمین جهت سامان دهی صنوف آلاینده که در نشست شب گذشته مطرح شده حقیقت داشته باشد و هدف انجام فعالیت های تبلیغاتی نباشد.

 

 

یکی دیگر از مسائل به زعم آقایان، مهمی که در این جلسه در خصوص آن گفتگو شده است جاده افسانه ای بیجار همدان است ، جاده ای که در منجلاب بی توجهی غفلت به پروژه قرن شهرت یافته و باید جز پروژه های مهم میراث فرهنگی ثبت شود ، جاده ای که اگر هر نماینده ای چند کیلومتر از آن را درست می کرد 20 سال قبل به بهره برداری کامل رسیده بود.

 

در جلسه شب گذشته نماینده بیجار با استاندار مقرر گردید تسریع در اجرای پروژه صورت پذیرد به نحوی که در هفته دولت جاده بیجار همدان بطور کامل مورد بهره برداری قرار گیرد ، این در حالی است که عبدالمحمد زاهدی استاندار سابق کردستان، در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار که در پنجم مرداد ماه سال 1395 برگزار شد، از بهره برداری جاده بیجار - همدان تا پایان سال مالی 95 خبر داد، اما به نظر می‌رسد بهره برداری از این محور همچنان در دست انداز اعتبارات گیر افتاده است و با پایان یافتن سال مالی 96 همچین وعده ای محقق نشد.

 

گازرسانی به ۲۲ روستای تابع شهرستان و تزریق اعتبارات لازم به شهرداری بیجار جهت عمران شهری و حمایت از طرح های اشتغالزایی و تخصیص اعتبارات لازم (صندوق کارآفرینی امید) از دیگر مسائل مهم شهرستان بیجار بود که در این جلسه در خصوص آن بحث و گفتگو شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات بیجار با برنامه‌ریزی محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین محبیان شامگاه سه شنبه در جلسه با فعالان اجتماعی این شهرستان اظهار کرد: معاون پارلمانی رئیس جمهور به زودی به بیجار سفر می‌کند و در این سفر دستاوردهای خوبی بالاخص در حوزه زنجیره فولاد رقم خواهد خورد.

وی افزود: مطالبات شهرستان باید برنامه ریزی شده باشد و پروژه‌های حوزه آب بالاخص از محل سد سیازاخ و سد تالوار و شهرک صنعتی شماره دو بیجار بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: حق آبه بیجار باید از سد تالوار تأمین شود و این یک مطالبه عمومی و مردمی است.

محبیان عنوان کرد: در بحث مسکن ملی خوشبختانه شهرستان بیجار پیشتاز است و اکنون در مرحله ساخت قرار داریم.

وی رفع مشکلات شهرستان بیجار و تلاش در راستای توسعه این شهرستان را ضروری خواند و اعلام کرد. این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی اعلام کرد: فردا در سفر استاندار به بیجار میز خدمت در روستاهای خسروآباد و نجف آباد برپا می‌شود و عمده مشکلات شهرستان با حضور مدیران کل استان کردستان بررسی می‌شود.

کد خبر 6099871

دیگر خبرها

  • «سد باهوش» ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه قطار شهری اصفهان-نجف‌آباد آماده کلنگ‌زنی است
  • بیجار قطب تولید گندم در کشور است / لزوم رفع مشکلات مردم
  • نماینده اصلح باید شناخت کافی از دغدغه‌های مردم داشته باشد
  • رفع مشکلات بیجار با برنامه‌ریزی محقق می‌شود
  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • از حصار کشی در پارک لاله تا وعده چمران مبنی بر عدم قطع درختان