Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@06:09:59 GMT

نهبندان قطب مواد معدني در خراسان جنوبي است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۷۰۰۶

نهبندان قطب مواد معدني در خراسان جنوبي است

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - فرماندار نهبندان گفت: اين شهرستان قطب مواد معدني در خراسان جنوبي است و با راه اندازي صنايع جوار معدني و فرآوري مواد معدني مختلف مي تواند سهم بسزايي در رونق توليد استان داشته باشد.

ماشاءاله کريمان خراساني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تاکنون 118 پروانه بهره‌ ‌برداري معدن با ذخيره معدني بيش از 85 ميليون تن و استخراج ساليانه يک ميليون و 500 هزار تن در اين شهرستان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: نهبندان رتبه دوم را از نظر تعداد پروانه بهره‌برداري و گواهي کشف معدن در استان خراسان جنوبي دارد.
فرماندار نهبندان گفت: ظرفيت بخش خصوصي براي ايجاد اشتغال و رونق توليد در معادن و صنايع جوار معدني شهرستان به کار گرفته مي شود.
وي اضافه کرد: شهرستان نهبندان در بخش هاي مختلف دامداري و کشاورزي داراي ظرفيت ها و توانمندي هاي بسياري است که توليد کننده دوم محصول خرما در استان و پرورش دهنده نخست پرورش شتر از جمله اين ظرفيت ها است.
کريمان خراساني گفت: نهبندان به لحاظ داشتن آثار تاريخي و طبيعي متنوع، ظرفيت هاي بالايي در زمينه گردشگري دارد که توجه بيشتر به اين بخش ها و ايجاد زيرساخت ها براي حضور گردشگران به ويژه گردشگران خارجي مي تواند موجب اشتغال در اين شهرستان شود.
وي پرورش شتر را يکي از ظرفيت هاي مهم نهبندان عنوان کرد و افزود: با توجه به شرايط خشکسالي حاکم منطقه مي توان ظرفيت اشتغال خوبي در زمينه پرورش اين دام ايجاد کرد و به دنبال هستيم که زنجيره پرورش شتر در شهرستان تکميل شود.
وي گفت: يکسري کمبودها و مشکلات نيز در اين شهرستان وجود دارد که تلاش خواهيم کرد مشکلات را براساس اولويت بندي بررسي و پيگيري کنيم.
فرماندار نهبندان اظهار داشت: در شرايط امروز جامعه، حل مشکل بيکاري جوانان و بهبود معيشت مردم در گرو رونق بخشيدن به توليد ملي است و رونق توليد نيازمند مشارکت مردم، مسئولان و بخش خصوصي است.
وي افزود: براي تحقق شعار سال هدف گذاري هاي لازم در بخش هاي مختلف اقتصادي انجام شده است و اشتغال خوبي در شهرستان بر اساس ظرفيت ها ايجاد خواهيم کرد.
وي با بيان اينکه 2 طرح مهم صنعتي و معدني واحد فرآوري سنگ تزئيني (نقاشي روي سنگ) و واحد فرآوري مواد نسوز در انتظار اختصاص تسهيلات براي راه اندازي است گفت: با ابلاغ مرحله دوم تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري در مجموع به اين 2 واحد صنعتي و معدني، 13 ميليارد تومان تسهيلات پرداخت خواهد شد.
کريمان خراساني بيان کرد: در سال رونق توليد تلاش خواهيم کرد که اشتغال خوبي در زمينه ظرفيت هاي معدني، صنعتي، کشاورزي و دامداري شهرستان ايجاد کنيم و اشتغال هاي موجود را با جديت کامل حفظ کنيم.
وي با تاکيد بر اينکه شعار رونق توليد در گام اول با حمايت از توليد کنندگان محقق مي‌شود گفت: رونق توليد بسياري از مشکلات اقتصادي را رفع مي کند و نامگذاري سال جديد به نام رونق توليد نشان از بصيرت و دورانديشي مقام معظم رهبري است.
نهبندان در 200 کيلومتري جنوب بيرجند مرکز خراسان جنوبي قرار دارد.
7556*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد