Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه، در جمع نمازگزاران مسجد جامع با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای، اظهار داشت: با پذیرش برجام بخش اعظم فعالیت‏هاى هسته ‏اى ایران محدود و یا تعطیل شد و ایران عملاً یکى از فرصت‏ها و نقاط قوت مهم خود را در تعاملات بین‏ المللى و البته باهدف کسب اعتماد غرب هزینه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام حسینی افزود: برجام می‌بایست موجب لغو جامع کلیه تحریم‏ هاى شوراى امنیت سازمان ملل متحد و هم‏چنین تحریم‏ هاى چندجانبه و ملى مرتبط با برنامه هسته‏ اى ایران و نیز شامل گام‏ هایى براى ایجاد دسترسى در حوزه‏ هاى تجارت، فناورى، مالى و انرژى مى‏شد، که نشد.
حسینی با بیان اینکه مرور رفتار غرب در عبور از برجام و تلاش براى مهار ایران نشان دهنده ضرورت پاسداشت و تقویت فناوری هسته‌ای است، ادامه داد: روز ملی فناوری هسته‌ای برای این است که بدانیم چه مسیر پر فراز و نشیبى را در طول ۴۰ سال براى دستیابى به این فناورى مدرن طى کرده‏ و در این راه چه دانشمندان بزرگی به شهادت رسیدند.
وی خاطرنشان کرد: انرژى هسته‏ اى از عمده ‏ترین مباحث علوم و تکنولوژى هسته ‏اى است که نقش عمده ‏اى را در تأمین انرژى کشورهاى مختلف خصوصاً کشورهاى پیشرفته دارد. اهمیت و کاربرد روزافزون انرژى و منابع مختلف تهیه آن، در حال حاضر جزء رویکردهاى اصلى دولت‏‌ها و یکى از مظاهر مهم زندگى جدید است.
امام‌جمعه ابرکوه عنوان کرد: امروزه بحران‏ هاى سیاسى، اقتصادى و مسائلى نظیر محدودیت ذخایر فسیلى، نگرانى‏ هاى زیست‌محیطی، ازدیاد جمعیت، رشد اقتصادى و ... مباحث جهان‌شمولی هستند که با گستردگى، فکر اندیشمندان را در یافتن راهکارهاى مناسب در حل معضلات انرژى در جهان به خود مشغول داشته ‏اند.
حسینی اضافه کرد: در همین راستا تدوین یک استراتژى که مرکب از بررسى تمامى شاخصه ‏هاى تأثیرگذار در انرژى و تعیین راهکارهاى مناسب جهت کاراتر نمودن انرژى و الگوى بهینه مصرف آن است، در رأس برنامه ‏هاى زیربنایى اکثر کشورهاى جهان قرار دارد؛ لذا در میان حامل‏هاى مختلف انرژى، انرژى هسته‏ اى جایگاه ویژه ‏اى دارد.
وی تصریح کرد: یکى از دستاوردهاى انقلاب اسلامى ایران بدون هیچ‌گونه تردیدى در حوزه انرژى هسته ‏اى است و شاید مذاکرات هسته ‏اى ایران در طول سال‏هاى اخیر و سنگ‌اندازی‌هایی که بیش‌ازپیش از سوى دشمنان نظام اسلامى علیه مردم ایران صورت مى‏ گیرد، تأییدى بر همین مدعا باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یادآور شد: هدف صلح‌آمیز ایران در کاربردهاى انرژى هسته‏ اى در زمینه تولید برق، استفاده در بخش دامپزشکی، دام‌پروری و دسترسی به منابع آبی است.
حسینی با اشاره به سالروز قطع رابطه امریکا با ایران اظهار کرد: کاخ سفید در قطع رابطه سیاسى علاوه بر زمینه‏ سازى براى اقدام نظامى علیه ایران، اهداف دیگرى را نیز در محاصره سیاسى، اقتصادى و انزواى ایران دنبال مى‏ کرد که در تمامى آن اهداف ناکام ماند.
امام‌جمعه ابرکوه افزود: توطئه آمریکا علیه ایران اگرچه در طى سال‏هاى اخیر ادامه یافته و ترامپ نیز همان نسخه ۴۰ سال پیش کارتر را دنبال مى‏کند؛ اما استمرار این توطئه‏‌ها استحکام و آبدیدگى انقلاب را در پى داشته و سبب شده است که انقلاب علاوه بر تحکیم و تثبیت در داخل، در منطقه و جهان نیز گسترش یابد و از سوی دیگر قدرت آمریکا رو به افول رود.
وی خاطرنشان کرد: امروز تجلى عزت و استقلال ایران اسلامى، تحکیم و تثبیت اقتدار دفاعى امنیتی کشور، رسیدن ایران به خودکفایی در عرصه‏ هاى مهم دفاعى و امنیتى و کاهش توان دشمن در اثرگذاری بر فرآیندهاى داخلى‏، از جمله مهم‌ترین دستاورد‌های قطع ارتباط با آمریکا و عدم تسلیم در برابر این عقرب جراره است.
امام‌جمعه در ادامه دستاورد‌های ایران به ناکامى عوامل سر سپرده و نفوذی دشمن در داخل، آشکار شدن ماهیت دشمن براى مردم در داخل و خارج، تقویت وحدت و انسجام ملى، گسترش تفکر انقلاب اسلامى در جهان و رشد روحیه استکبارستیزی در میان مردم ایران و مسلمانان جهان اشاره کرد.
حسینی یادآور شد: شکل‏ گیرى نیروهاى جبهه مقاومت در منطقه و تحکیم و تثبیت موقعیت آنان، شکست استراتژى‏ هاى آمریکا در منطقه و ناکامى پیاپی به‌رغم تحمل ۷ هزار میلیارد دلار هزینه و افول قدرت آمریکا که به لطف خدا در جهان نمایان است، از دیگر موفقیت‌های ایران اسلامی به شمار می‌رود.
انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کمودور واسیلوس گریپاریس (Commodore Vasilios Griparis)، فرمانده عملیات اروپایی موسوم به ASPIDES، اظهار داشت: «از زمان آغاز عملیات ASPIDES در 19 فوریه 2024، سطح تهدیدات بدون تغییر باقی مانده است.»
 
این بیانیه نشان دهنده اعتراف آشکار به شکست در محدود کردن عملیات یمن با هدف قرار دادن کشتی‌های وابسته به دشمن صهیونیستی، آمریکا و انگلیس است.
 
پس از آنکه فرانسه و دانمارک از خروج دو ناوچه به دلیل خطر مقابله با پهپادها و موشک‌های یمنی خبر دادند، آلمان نیز ناوچه خود را از دریای سرخ خارج کرد.

همچنین بلژیک پس از ناکامی در آزمایش رهگیری یک پهپاد، ناوچه خود را از محل خارج کرد. این امر تایید می‌کند که حملات یمن ناتوانی‌های قابل توجهی را در قدرت دریایی غرب آشکار کرده است.
 
پیش از این، بریتانیا پس از چندین حمله پهپادهای یمنی، کشتی جنگی Diamond را با کشتی ریچموند جایگزین کرد که این نشان دهنده ضعف قابل توجهی در توانایی نیروی دریایی بریتانیا برای مقابله با عملیات‌های یمن بود. این امر در مورد ناوچه‌های اروپایی نیز صدق می‌کند.
 
بسیاری از فرماندهان و افسران ناوهای جنگی بریتانیایی و آمریکایی در دوره گذشته اظهاراتی مبنی بر ناتوانی خود در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای یمنی بیان و تاکید کرده‌اند که حملات یمن در طول زمان مرگ‌بار، دقیق‌تر و مکرر می‌شود.

آنها همچنین اذعان داشتند آنچه در حال رخ دادن است، نشان دهنده بزرگترین چالش دریایی از زمان جنگ جهانی دوم است.
 

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاهیان آمریکا یکی از دستاورد‌های طوفان‌الاقصی است
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود