Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@23:52:38 GMT

جلوگیری از انفجار گوشی در فصل گرما

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۷۳۷۴

جلوگیری از انفجار گوشی در فصل گرما

هر ساله تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند تحت تأثیر مجاورت با هوای گرم و قرار گرفتن در زیر نور آفتاب به مدت طولانی با ترکیدن و انفجار باتری مواجه می‌شوند که این مساله علاوه بر آسیب و صدمات مالی جبران ناپذیر، خطر جدی برای سلامتی کاربران و دارندگان دستگاه‌های الکترونیکی مذکور محسوب می‌شود.

حالا کارشناسان فعال در حوزه فناوری به تازگی با انتشار گزارشی جدید در وب سایت زد دی نت، از کاربران درخواست کرده‌اند که با رعایت برخی نکات ایمنی از انفجار گوشی هوشمند خود جلوگیری به عمل بیاورند تا بدین ترتیب احتمال بروز خطرات را به حداقل برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زیر به مجموعه مختصری از این نکات ایمنی خواهیم پرداخت:

۱. از قرار دادن گوشی زیر نور آفتاب بپرهیزید

یکی از مهلک‌ترین اشتباهاتی که کاربران گوشی‌های هوشمند معمولاً به آن مرتکب می‌شوند، قرار دادن دستگاه‌های الکترونیکی از جمله گوشی هوشمند در زیر نور آفتاب است که خطرات این اقدام در صورتی که قرار گرفتن در زیر نور آفتاب به مدت طولانی و شدت نور بیشتری باشد، بسیار بیشتر خواهد بود.

۲. گوشی خود را در خودرو جا نگذارید

یکی دیگر از کارهای اشتباهی که معمولاً موجب انفجار باتری گوشی‌های هوشمند می‌شود، جا گذاشتن گوشی در خودرو بخصوص پشت شیشه ماشین است. محیط داخل کابین خودرو با توجه به بسته و کوچک بودن آن و همچنین عدم وجود جریان هوا به خصوص وقتی که خودرو در جای گرم و زیر نور آفتاب پارک شده باشد، به سرعت گرم می‌شود به گونه‌ای که دمای داخل کابین از دمای هوای بیرون گرم‌تر می‌شود. همین امر موجب می‌شود هرگونه وسیله‌ای که در درون خودرو وجود دارد، نیز گرم‌تر از حد مجاز شود که در نهایت می‌تواند منجر به انفجار باتری گوشی شود.

۳. گوشی خود را در محیط بسته و کوچک قرار ندهید

محیط‌های دربسته و کوچک همچون داشبورد خودرو نیز می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. به همین سبب کاربران گوشی‌های هوشمند نباید تصور کنند که با قرار دادن گوشی در داشبورد، می‌توانند آن را از صدمات نور آفتاب در امان بدارند.

۴. باتری معیوب را هرچه سریع‌تر تعویض کنید

لازم است بدانید که باتری معیوبی که مشکل شدیدی در شارژ نگه داشتن دارد، نسبت به سایر باتری‌های سالم موجود در گوشی‌های هوشمند ضریب خطر بیشتری برای انفجار، ترکیدن و آسیب دیدگی دارد. بنابراین بهترین کار آن است که در صورت بروز هرگونه عیب و ایراد جدی در باتری گوشی، در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

۵. در صورت گرمای بیش از حد، تمامی اتصالات گوشی را قطع کنید

در صورت مشاهده و حس هرگونه گرمای بیش از حد نرمال، به سرعت تمامی اتصالات گوشی نظیر بلوتوث، وای فای، اینترنت همراه (دیتا) و غیره را قطع کنید تا از فشار آمدن به باتری و گوشی جلوگیری به عمل آورده شود.

۶. در صورت گرمای بیش از حد، گوشی را فوراً خاموش کنید

و در نهایت، آخرین و بهترین کاری که کاربران در صورت مشاهده گرمای بیش از اندازه در گوشی هوشمند خود باید انجام دهند، خاموش کردن دستگاه است که این کار با ضریب بالایی از انفجار و ترکیدن گوشی جلوگیری می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: انفجار گوشی فصل گرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس

جنوب و جنوب شرق آسیا طی هفته گذشته درگیر موج گرما بودند و دما در این مناطق تا ۴۵ درجه سانتیگراد نیز بالا رفت.

به گزارش ایسنا، همچنین در پی صدور هشدارهای سلامتی، هزاران مدرسه در کشورهای مختلف در این منطقه مجبور به تعلیق کلاس‌های حضوری خود شدند.

از فیلیپین تا تایلند و هند تا بنگلادش، کارشناسان هواشناسی هشدار دادند که ممکن است دما در روزهای آینده از ۴۰ درجه سانتیگراد فراتر رود.

در فیلیپین، مقامات دولتی کلاس های حضوری در تمام مدارس دولتی را به دلیل گرما به مدت دو روز تعلیق کردند.

پس از اینکه دمای هوا روز شنبه در «مانیل»، پایتخت فیلیپین در این فصل از سال به رکورد ۳۸.۸ درجه سانتیگراد رسید، انتظار می‌رود هوای گرم تا اواسط ماه مه ادامه داشته باشد.

در همین حال در بنگلادش هم مدارس پنج منطقه از جمله «داکا»، پایتخت این کشور به دلیل موج گرما تعطیل باقی ماندند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که اداره هواشناسی این کشور هشدار گرمای جاری را از روز یکشنبه به مدت ۷۲ ساعت تمدید کرد.

گفته می‌شود حداقل هشت نفر از جمله دو معلم مدرسه در روز یکشنبه در شش منطقه از جمله داکا جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش اداره هواشناسی بنگلادش، امواج گرما به مدت ۲۹ روز تا روز دوشنبه سراسر کشور را تحت تاثیر قرار داد که طولانی ترین موج گرمای ثبت شده در تاریخ این کشور از سال ۱۹۴۸ میلادی تاکنون است.

تایلند هم تحت تاثیر موج گرما قرار گرفته است. گرمازدگی امسال حداقل جان ۳۰ نفر را در تایلند گرفته است.

همچنین در کامبوج، میانمار و ویتنام هم کارشناسان هشدار دادند که دمای هوا در روزهای آینده ممکن است از ۴۰ درجه سانتیگراد فراتر رود.

به گزارش آناتولی، دمای جهانی در سال گذشته به بالاترین حد خود رسید و سازمان ملل اعلام کرد آسیا با سرعتی ویژه در حال گرم شدن است.

میزان گرم شدن زمین در طولانی‌مدت اکنون در مقایسه با دوران پیشاصنعتی زمین، پیش از انقلاب صنعتی و دورانی که بشر هنوز استفاده از سوخت‌های فسیلی را شروع نکرده بود، حدود ۱.۱ تا ۱.۲ درجه سانتی‌گراد است.

هرچند جهان با وجود همه تلاش‌ها برای مهار گازهای گلخانه‌ای در مسیر رسیدن به میزان افزایش دمای حدود ۲.۵ درجه سانتی‌گراد تا سال ۲۱۰۰ است. سازمان ملل اعلام کرده است که حفظ حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش دما به سرعت در حال ناممکن شدن است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد