Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمدالله مرادی، رئیس شورای هیئت مذهبی شهرستان خرم‌‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با ببان اینکه امام حسین(ع) امام سوم شیعیان، شهید کربلا و ملقب به ثاراللّه است که نهضت عاشورا بر محور فداکاری و جان‌فشانی آن حضرت شکل گرفت، گفت: سرور و سالار شهیدان تاریخ بشری را پر از حماسه و ایثار کرد و درس آزادگی و عزت به انسان‌ها آموخته و با تقدیم خون خویش در کربلا درخت اسلام را آبیاری و مسلمانان را بیدار ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: از ولادت حسين بن على (ع ) كه در سال چهارم هجرت بود تا رحلت رسول الله (ص ) كه شش سال و چند ماه بعد اتفاق افتاد مردم از اظهار محبت و لطفى كه پيامبر راستين اسلام (ص ) درباره حسين (ع ) ابراز می‌کرد به بزرگوارى و مقام شامخ پيشواى سوم آگاه شدند.
مرادی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) یکی از این اسوه‌های کامل و الگوهای همه جانبه برای جامعه‌امروز به ویژه جوانان است، تصریح کرد:؛ آنچه از حضرتش باید  آموخت، نه تنها درس حماسه و جهاد و ظلم‌ستیزی، که درس عبودیت، سخاوت، جوانمردی، ارزش‌گرایی و انس با قرآن و تکریم انسان است.
رئیس شورای هیئت مذهبی شهرستان خرم‌‌دره تاکید کرد: از برجسته‌ترین جنبه‌های شخصیت سیدالشهدا، محبت پروردگار و دلدادگی او به خداوند و امر و رضای اوست.
این مسئول با اشاره به علاقه وافر امام حسین(ع) به نماز و با بیان اینکه یکی از جنبه‌های فرهنگی این قیام، احیای نماز است، گفت: اجازه گرفتن امام‌حسین(ع) در وسط جنگ برای اقامه نماز در نهضت کربلا بسیار بارز است و یکی از سرفصل‌های مهم آن به حساب می‌آید.
وی با تاکید بر اینکه به برکت ایثارگری امام حسین(ع) روح قیام عاشورا در همه جای جهان جاری شده است، گفت: عاشورا امروز دیگر مکتبی منحصر به ایران و کشورهای شیعه نیست از منطقه ما گرفته تا آفریقا و قلب اروپا و آمریکا نام حسین(ع) شنیده می‌شود.
مرادی خاطر نشان کرد: جلوه زیبای جهانی شدن فرهنگ عاشورایی را طی سال‌های اخیر در راهپیمایی عظیم اربعین می‌توان به طور عینی دید؛ آدم‌هایی با ملیت‌ها و زبان‌های مختلف، از ایران، عراق، افغانستان، سوئد، آمریکا، کانادا و ...همه دل‌هایشان یکی می‌شود و به سوی یک هدف حرکت می‌کنند این‌ها همه نشان می‌دهد که عاشورا، حالا دیگر یک مکتب انقلابی و مبارزاتی جهانی است که می‌تواند همه رهایی‌طلب‌ها و عدالتخواهان دنیا را به هم پیوند دهد و شبکه بین‌المللی مقاومت را ایجاد کند.
مرادی از برگزاری جشن‌های مختلف در شهرستان به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین(ع) خبر داد و تصریح کرد: اکثر  مساجد و هیئت مذهبی شهرستان میزبان جشن‌های اعیاد شعبانیه خواهند بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان امام حسین ظلم ستیزی ایثار عبودیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس بزرگ امام خمینی درگذشت

    عصر ایران- خانم معصومه حایری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی  و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح امروز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

   وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست.

   از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

   او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب کند.

  با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما چند سال پیش گفت‌و‌گویی با او در عصر ایران منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • حرف‌های جالب عروس بزرگ امام: نمی‌خواستم ازدواج کنم اما.. /آقا مصطفی، روحانیِ مدرنی بود و در حجاب سختگیری نداشت
  • عروس بزرگ امام : نمی خواستم ازدواج کنم، قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشورهای خارجی سفر کنم؛ اما..
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت