Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@17:13:46 GMT

راهکار جمشید مشایخی برای ترویج اخلاق در جامعه

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۸۴۹۳

به گزارش پارس نیوز، روح‌الله جعفری (نویسنده، کارگردان، منتقد، پژوهشگر و مدرس دانشگاه) به‌مناسب سومین روز از درگذشت زنده‌یاد جمشید مشایخی درباره فرازهایی از فعالیت تئاتری و همچنین روند شکل‌گیری شخصیت فرهنگی‌هنری این بازیگر، گفت: استاد جمشید مشایخی انسانی شایسته و فروتن و فرزندی خلف و قدرشناس ملت بزرگ ایران، و هنرمندی بااخلاق و کاربلد بود که با همه وجود به فرهنگ و هنر این مرزوبوم عشق می‌ورزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از خصلت‌های انسانی برجسته زنده‌یاد مشایخی، حمایت و دستگیری از عزیزانی بود که در زندگی به مشکل برخورده بودند و او بدون آن‌که قصد خودنمایی کردن داشته باشد، به یاری این عزیزان می‌شتافت.

جعفری ادامه داد: او در حمایت از کار خیر، همیشه پیش‌قدم بود و هر کاری که در این خصوص می‌توانست، انجام می‌داد. به‌یاد دارم وقتی زنده‌یاد مشایخی در فروردین ۱۳۹۳ متوجه شد که گروه تئاتر گیتی قرار است در روز ۲۰ فروردین، عواید فروش بلیت نمایش «من چه‌جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» را برای حمایت از هنرمندان بیمار اختصاص دهد، پیامی پر از مهر و محبت نوشت و در آن اشاره کرد که کمک و دستگیری از همدیگر باید در جامعه نهادینه شود. راه پرداختن به این مهم، عشق ورزیدن و طی کردن رسم و رسوم عاشقی به خالق هستی و بعد موجوداتی است که خداوند، خلق کرده است.

زنده‌یاد جمشید مشایخی

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه یادآور شد: زنده‌یاد مشایخی بدون آن‌که به من و گروه اطلاع بدهد، این پیام را در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود. من بعد از انتشار این پیام بود که دریافتم ایشان به‌صورت خودجوش در این راه، همراه و هم‌قدم با گروه تئاتر گیتی شده و دلش برای هر حرکت خیری که می‌تواند در جامعه باعث خوشحالی مردم شود و گره‌ای را از گره‌های ریز و درشت زندگی آن‌ها باز کند، می‌تپد و در این راستا، پیش‌قدم است.

جعفری با بیان اینکه «زنده‌یاد مشایخی در بعد از انقلاب، به‌عنوان اولین رییس اداره‌ی تئاتر مشغول به کار در آن‌جا شد.» گفت: او این مسئولیت را پذیرفت که به هنرمندان خدمت کند و در این راه، گرفتار مصلحت‌اندیشی نشد. او با سانسور هنر، مخالف بود و معتقد بود که با سانسور، جامعه بااخلاق و بافضیلت نمی‌شود. او برای ترویج اخلاق در جامعه، راهکار داشت و خود به آن پایبند بود و این راهکار، ترویج افکار بزرگانی همچون فردوسی، حافظ، سعدی، عطار و... بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جمشید مشایخی فرهنگ و هنر عشق تئاتر پرنده جامعه اخلاق اخلاق جامعه جمشید مشایخی پارس ترویج راهکار پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم

برخی از فروشگاه‌ها در جنوب استرالیا برای جلوگیری از سرقت محصولات پروتئینی خود، روی آنها ردیاب ماهواره‌ای نصب می‌کنند. هر کدام از این ردیاب‌ها ۳۰ دلار برای فروشنده‌ها هزینه در بر دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم
  • (ویدئو) فراموش نکنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است