Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@20:13:08 GMT

به عنوان یک انسان باید از خودمان پاسداری کنیم

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۸۵۶۲

به عنوان یک انسان باید از خودمان پاسداری کنیم

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم دینی گفت : امام حسین علیه السلام با خون خود ویارانشان پاسداری از دین کردند.این همان مفهوم پاسداریست که می تواند روی ابعاد وجود انسان تاثیر گذار باشد وسعادت دنیا وآخرت را رقم بزند.

حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی میزان در رابطه با مفهوم پاسداری گفت: اگر زندگی وهمه ی ابعاد آن را به عنوان یک نظام با قلمروهایی که مرزهای متعدد آبی و زمینی دارد در نظر بگیریم، پاسداری یعنی از همه این مرزها نگهداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به صورتی که از یک جبهه غافل نشویم تا از ناحیه دشمن مورد حمله قرار گیریم.

وی ادامه داد: به عنوان یک انسان باید از خودمان پاسداری کنیم ، یعنی از همه ی ابعاد زندگیمان مواظبت کنیم.

این کارشناس علوم دینی افزود: امام حسین علیه السلام با خون خود ویارانشان پاسداری از دین کردند.این همان مفهوم پاسداریست که می تواند روی ابعاد وجود انسان تاثیر گذار باشد وسعادت دنیا وآخرت را رقم بزند.

حجت الاسلام سقای بی ریا گفت: تحقق پاسداری از دین می تواند در امر معروف ونهی از منکر رخ دهد، چرا که امر به معروف ونهی از منکر به معنی انتقال هنجارهای والای مومنین است ، که این هنجارها با ارزش ها در رابطه هستند. در واقع رفتار انسان از طریق هنجارهایی است ، که بر اساس ارزش های شکل گرفته بیان می شود. امر معروف ونهی از منکر باعث شناخته شدن وانتقال این ارزش ها می شود.

وی در پایان گفت : باید از همه امکانات خود چه فردی وچه اجتماعی برای رسیدن به کمال وحفظ ارزش وهنجارهای الهی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پاسداری امام حسین سقای بی ریا کارشناس دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه تیم استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج‌ فارس است، گفت: امیدواریم که این تیم بتواند علاوه بر اینکه در ابعاد ملی و منطقه‌ای می‌درخشد، در ابعاد جهانی هم بدرخشد.

به گزارش ایسنا، علی‌عسکری پس از پایان نخستین جلسه هیات‌ مدیره باشگاه استقلال تهران، درخصوص خرید ۸۵ درصد سهام این باشگاه توسط گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، اظهار داشت: خدا را شاکریم که تیم استقلال جزو خانواده هلدینگ خلیج‌فارس شد و به این تیم خوش آمد می‌گوییم.

وی با بیان اینکه تیم استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج‌ فارس است، گفت: امیدواریم که این تیم بتواند علاوه بر اینکه در ابعاد ملی و منطقه‌ای می‌درخشد، در ابعاد جهانی هم بدرخشد. برای دستیابی به این مهم، احتیاج به وحدت، همدلی، انضباط، همیت و برنامه‌ریزی است.

نایب‌ رئیس هیات‌ مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌ فارس، افزود: در صورت موفقیت استقلال در ابعاد جهانی، می‌تواند فرهنگ، تمدن، باورها و توانمندی‌های ملت ایران به جهانیان نشان بدهد. از خدا می‌خواهیم این تیم در این راه موفق شود. در این مسیر اخلاق‌مداری، توکل بر خدا و توسل مؤثر است.

علی‌عسکری تصریح کرد: ما حامی جدی تیم استقلال هستیم. امیدواریم این تیم با حمایت هواداران، مدیریت خوب و همچنین مدیریت فنی خوب و حرفه‌ای بتواند، در طراز جهانی بازی و قله‌های موفقیت را فتح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی