Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:33:47 GMT

نابودی شنای مورد نظر در دسترس می‌باشد!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۹۲۲۴

نابودی شنای مورد نظر در دسترس می‌باشد!

زمزمه‌های واگذاری استخر آزادی درحالی شنیده می‌شود که در صورت اجرایی شدن آن باید گفت؛ نابودی شنای مورد نظر در دسترس می‌باشد! ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مولوی در مثنوی معنوی‌اش گفته بود: «چون که صد آید، نود هم پیش ماست.» شاید برای همین است که حالا دست گذاشته‌اند روی صد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر واگذاری تکه‌ای از تن رنجور ورزشگاه آزادی که با همان بدن خسته و تازیانه خورده‌اش از گذر سال‌ها، باز هم دم مسیحایی و نفس حیات می‌بخشد به پیکر ورزش ایران، نمونه‌ای بارز است از تلاش برای دست بردن و چنگ زدن بر صد.

پیش از این ورزش ایران، با خبر واگذاری بخشی از مجموعه ورزشی شیرودی و ورزشگاه کشوری خو گرفته بود. می‌شنیدیم بخش‌هایی از باشگاه انقلاب را آرام آرام به بخش‌های خصوصی واگذار می‌کنند. از استخر ورزشگاه کشوری که خصوصی شد، چه سودی به ورزش قهرمانی ایران رسید؟ غیر از این‌که آرام آرام تک تک شناگرهای قهرمانی ایران مجبور به کوچ به ورزشگاه آزادی شدند؟

وقتی بحث واگذاری به بخش خصوصی می‌شود، دو نگرانی شکل می‌گیرد. هر دو بیم هم، زاده دیده‌های ما در سال‌های اخیر از روند خصوصی‌سازی‌هاست. نخست اینکه سرنوشت ورزشکاران و خود آن رشته قهرمانی چه خواهد شد؟ این روند عادی‌سازی از دست دادن فضاهای ورزشی به جای تعمیم و افزایش اماکن ورزش برای ورزشکاران رشته‌های قهرمانی، نگران کننده شده است. شاید منطقی‌تر بود که طی سال‌های گذشته، هر یک از استان‌های ایران مجهز به یک مجموعه ورزشی مانند «آزادی» یا لااقل «کشوری» شده بودند. حال که فرصت و عزمش نبوده، لااقل همان دارایی‌های قبلی را هم که نباید از کف داد.

دومین نگرانی اما به روند انتخاب‌های قبلی در زمان خصوصی‌سازی و مزایده برمی‌گردد. مزایده‌هایی که گاه و بیگاه با خبرهایی یا شایعاتی همراه می‌شد که نشان می‌داد فرزندان برخی از مدیران رده ‌بالا برنده‌های از پیش تعیین شده این مزایده‌ها هستند. این واگذاری‌ها که نه از سر دلسوزی برای ورزش که برای محکم‌ کردن پایگاه اقتصادی برخی از افراد بود، ورزش ایران را هم در مسیر قهقرایی قرار داد.

حالا می‌گویند ممکن است استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی را تبدیل به فضایی برای غواصی ونجات غریق (از آموزش تا قهرمانی) کنند. شخصیت حقیقی یا حقوقی که حاضر شده است میلیاردها تومان هزینه خرید چنین مجموعه عظیمی کند، آیا از آموزش غواصی یا راه دادن غواص‌ها به استخر قهرمانی سود مالی خواهد برد؟ قطعا این چنین بیاناتی بیشتر برای گمراه کردن یا مسکوت کردن اعتراضاتی است که می‌خواهند مقابل این از دست رفتن آخرین سرمایه ملی شنای ایران را هم بگیرند.

وزارت ورزش و جوانان می‌تواند جلوی چنین خسرانی را از امروز بگیرد. هرچند که مدیران رده بالای وزارت ورزش شاید اهمیتی به آینده شنا و سایر ورزش‌های قهرمانی ایران پس از تغییر دولت ندهند و بیشتر در اندیشه آینده خود باشند، اما ورزش ایران روی شانه‌های آنها حقی حجیم دارد.

اگر مسند و مسلک و احترام و شهرتی بوده، از قبل ورزشی است که حالا چوب حراج به دامنش زده‌اند. ورزش شنای ایران با این تصمیم در آستانه نابودی قرار خواهد گرفت.

گزارش: آمنه سلیمانی

ایلخان نوری: استخر آزادی می تواند مورد استفاده شناگران نیز باشددرهای «آزادی» با «پول» باز می‌شوندفرشاد کرمی: واگذاری استخر آزادی به بخش خصوصی فاجعه است

 

انتهای پیام/

R7870/P/S3,33/CT7 واژه های کاربردی مرتبط شنا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شنا شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: والیبال ایران باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند

معاون امور مجلس رئیس جمهوری گفت، والیبال ایران باید از جایگاه جهانی خود دفاع و دل مردم را شاد کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد حسینی امروز (سه‌شنبه - 18 اردیبهشت) در حاشیه تمرین تیم ملی والیبال اظهار داشت: دولت نگاه ویژه‌ای دارد و در جلسات همیشگی دولت، مباحث ورزشی مطرح می‌شود که دستاوردها و برنامه‌های ورزشی طی یک گزارش به اطلاع همه می‌رسد. در گذشته این‌چنین نبود و با وجود اخبار ورزشی، دلیلی برای بررسی در جلسات دولت وجود نداشت. امروز هم به جمع والیبالیست‌ها آمدیم تا سلام گرم رئیس جمهوری و اعضای دولت را برسانیم و برای شما آرزوی موفقیت کنیم.

پاداش میلیاردی ملی‌پوشان والیبال در صورت صعود به المپیک

 

وی ادامه داد: از آن‌جایی که همه نگاه‌ها به شماست، باید با عزم و اراده بیشتری کار کرد. طبق فرمایشات امام صادق (ع) اگر نیت و اراده ضعیف نشود، بدن نیز ضعیف نخواهد شد. به عملکرد شما امیدواریم و حتماً موفق خواهید بود. تحولات بزرگی در والیبال انجام شد که امروز در دنیا حرفی برای گفتن داریم و دولت هم نگاه مثبتی به مسائل ورزشی دارد و همیشه دنبال گسترش ورزش قهرمانی و همگانی است. باید همه ورزش‌ها را با توجه به استعدادها و توانایی‌هایی که داریم در نظر بگیریم و چیزی را از قلم نیندازیم. نمایندگان مجلس نیز به دنبال مسائل ورزشی هستند و در حوزه‌های خودشان ورزش را گسترش می‌دهند.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری با اشاره به مسیر پیشِ روی تیم ملی والیبال گفت: امیدواریم تیم والیبال ایران نیز بتواند سهمیه المپیک را کسب کند. این هفته‌های آخر خیلی سخت خواهد بود، ولی باید هر طور که هست از جایگاه جهانی خودمان دفاع و دل مردم ایران شاد کنیم.

حسینی با تأکید بر تفاوت بودجه رشته‌های ورزشی خاطر نشان کرد: باید نگاه عادلانه‌ای در بودجه رشته‌های ورزشی داشته باشیم، مخصوصاً رشته‌های تیمی مثل والیبال که جایگاه بسیار خوبی در عرصه بین‌المللی دارند. سعی می‌کنم با رئیس جمهور و مسئولان مربوطه صحبت کنم تا دغدغه ورزشکاران را در بحث مالی از بین ببریم و آنها تنها به ورزش حرفه‌ای خودشان فکر کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای فوتبال ایران؛ بودجه 1200 میلیاردی برای بازسازی ورزشگاه آزادی
  • سهمیه شنای المپیک بگیریم وایلدکارت منتفی می‌شود
  • حسینی: والیبال باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • شناگر قشم در رقابت‌های شنای آزاد کشور خوش درخشید
  • حسینی: والیبال ایران باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • رئیسی: وعده مدیریت ورزشی با مدیر ورزشی را عملی کردیم
  • سخنرانی رئیسی در آیین تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی آغاز شد
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد
  • مهم‌ترین ورزشی که می‌تواند شما را جوان نگه دارد (فیلم)