Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:46:48 GMT

همایش بین المللی آینده جهان اسلام برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۹۴۳۷

همایش بین المللی آینده جهان اسلام برگزار می شود

تهران- ایرنا- همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق 1414 شمسی با سخنرانی شخصیت های برجسته داخلی و خارجی و با حضور سفرای کشورهای اسلامی هشتم و نهم اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، سید حمزه صفوی مدیر عامل مؤسسه آینده پژوهی جهان اسلام و دبیر اجرایی همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق 1414 شمسی، با ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی کشورهای اسلامی اظهار کرد: با تحریک، دخالت و حتی نقش آفرینی بازیگران فرامنطقه ای و غفلت سران برخی از دولت های منطقه، جهان اسلام طی 20 سال گذشته با بحران با بحران های گوناگون مواجه بوده است و کانون این بحران ها منطقه غرب آسیا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد دانشگاه تهران گفت: با نگاهی واقع بینانه به وضعیت فعلی بسیاری از کشورهای اسلامی متوجه می شویم که هم اکنون تصویر امیدوارانه ای از همگرایی امت اسلام به چشم نمی خورد.
وی افزود: جهان اسلام در صورتی که به عنوان یک مجموعه همگرا و منسجم در معادلات ورود پیدا کند، می تواند ابتکار عمل را در دست گرفته و با کسب قدرت تشخیص و حتی خلق رویدادهای آینده، منافع ملت های اسلامی را تضمین کند.
صفوی خاطرنشان کرد: برای شناخت آینده روش های علمی آینده پژوهی، مفیدترین و دقیق ترین راهکار محسوب می شود که دانشگاه تهران و مؤسسه آینده پژوهی جهان اسلام با برگزاری همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق 1414 شمسی، چارچوب لازم را برای مشارکت جامعه علمی ایران و کشورهای دیگر را جهت تشریک مساعی و ایده پردازی نسبت به آینده ایجاد کرده اند.
مدیر عامل مؤسسه آینده پژوهی جهان اسلام، لازمه مواجهه فعالانه با روندها و تحولات آینده جهان اسلام را داشتن قدرت تحلیل، رهگیری و پیش بینی کلان روندها دانست و تصریح کرد: این همایش بین المللی با نگاه جمهوری اسلامی ایران، به دنبال شناخت تحولات و روندهای مهم جهان اسلام و سناریوهای مطلوب، ممکن و محتمل آینده است و نتایج آن می تواند دستمایه ای جهت تدوین نقشه راه و استراتژی متناسب با انواع سناریو شود.
صفوی از برگزاری 16 پنل تخصصی در این همایش بین المللی خبر داد و افزود: با مشارکت فعال شش دانشگاه بزرگ کشور توانستیم برنامه ریزی دقیقی برای برگزاری 16 پنل تخصصی در همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق 1414 شمسی داشته باشیم.
وی در تشریح موضوعات این پنل ها افزود: این پنل ها با موضوعات آینده سیاست و امنیت، اقتصاد، محیط زیست، علم و فناوری، تمدن، فرهنگ، ارزش ها و رسانه ها در جهان اسلام و با سخنرانی و ارائه مقاله اساتید داخلی و خارجی برگزار می شود و ما پیش بینی می کنیم محتوای غنی، مؤثر و اجرایی را از درون این پنل ها استخراج کنیم.
سیام*9612

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي همايش بين المللي جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیات مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیات ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات‌های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

 

 

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد