Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@16:33:04 GMT

مجلس و دولت درکنارهم برا رفع مشکلات گام بردارند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۹۷۵۱

مجلس و دولت درکنارهم برا رفع مشکلات گام بردارند

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - نماينده مردم شهرستان خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس و دولت بايد در کنار هم مشکلات ناشي از سيل را برطرف کنند.

به گزارش ايرنا، محمدرضا ملکشاهي راد روز سه شنبه در نشست ستاد بحران استان در سالن جلسات استانداري لرستان اظهار داشت: کميسيون عمران موثرترين کميسيون مجلس است که با اراده محکم از نزديک مشکلات ناشي از سيل را خواهد ديد و در صحن مجلس گزارش مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: مدتي از بحران را لرستان با دست خالي اقدامات انجام داد اما ايراداتي بر کارکرد دستگاه ها وجود دارد همچنين سيل اين استان بايد مکتوب و به نسل هاي آينده منتقل شود امروز بايد نقض هاي مديريت بحران برطرف شود.
نماينده مردم شهرستان خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه سيل تا چهارماه قابل پيش بيني است، بيان کرد: قبل از سيل بايد مکان هايي ايجاد مي شد که مردم به آنجا پناه مي بردند.
ملکشاهي راد ادامه داد: دلايلي وجود دارد که نشان مي دهد وزارت نيرو کوتاهي کرده که عدم لايروبي رودخانه ها يکي از اين دلايل است، چرا وزير نيرو دستور لايروبي را نداده و حريم رودخانه پوشانده شد.
وي اضافه کرد: همين يک دليل براي وزارت نيرو کفايت مي کند که ما در دادگاه فائق آييم تا مردم به خسارت خود برسند.
وي افزود: بايد تنخواه در اختيار استاندار لرستان قرار بگيرد تا اقدامات لازم را انجام دهد.
نماينده مردم شهرستان خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: به دليل خروش سيلاب و طغيان رودخانه زندگي مردم مختل شد که بايد امکانات اوليه مردم تامين و در ساختار مديريت بحران تعريف شود.
ملکشاهي راد بيان کرد: بخشي از خسارات بايد به مردم پرداخت شود تا مسايل اجتماعي بوجود نيايد، بسياري از مزارع کشاورزي روستاييان ازبين رفته است.
در اثر سيل روز دوشنبه 12 فروردين در لرستان رودخانه هاي اين استان در شهرستان هاي مختلف طغيان و سد مروک درود نيز سرريز کرد ستاد مديريت بحران استان قبل از وقوع سيل اطلاع رساني وسيعي را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالي هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
اکنون برق، آب و گاز بسياري از مناطق شهري و روستايي قطع شده، پل هاي بسياري در مسيرهاي اصلي و فرعي فروريخته و بسياري از روستاهاي سيل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، اليگودرز و دوره چکني راه دسترسي ندارند.
مردم شهرهاي پلدختر و معمولان و روستاهاي اطراف حاشيه کشکان از 12 فروردين 24 ساعت و به مدت يک شبانه روز را بدون دريافت خدمات امدادي و هرگونه امکاناتي در پشت بام منازل يا کوه هاي اطراف گذراندند.
تمامي راه هاي ارتباط زميني به منطقه قطع شده بود و شرايط جوي اجازه پرواز هوايي را نمي داد، اما از نخستين ساعات 13 فروردين با بهبود شرايط جوي و ايجاد يک راه دسترسي در مسير آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرساني به مردم آغاز شده است.
برآورد اوليه از خسارت سيل اخير در لرستان 15 هزار ميليارد ريال است و بر اساس اعلام پزشکي قانوني تاکنون 15 نفر در اين سيل جان خود را از دست داده اند ولي هنوز گزارش رسمي مبني بر تلفات جاني در پلدختر اعلام نشده است که همين مي تواند ناشي از اطلاع رساني خوبي باشد که قبل از سيل در اين منطقه صورت گرفته است.
3210/7273
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وحدت و انسجام میان قوا گفت: حل مشکلات کشور در گرو ارتباط تنگاتنگ و مستمر کمیسیون های تخصصی مجلس با مجموعه دولت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت سوار بر یک کشتی هستند و هر گونه تصمیم و عملکرد اشتباه به همه آسیب می زند.

وی افزود: هیچ کس مخالف انتقاد نیست تضارب آراء خوب است اما بر مبنای همدلی و وحدت و باید بدانیم که هر گونه اختلاف افکنی بین مردم و یا بین مسئولان و یا بین دستگاه ها بازی کردن در پازل دشمن و مخالف فرمایشات رهبری است.

یوسفی خاطرنشان کرد: باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که هر گونه اختلاف افکنی و ایجاد دودستگی در نهایت ناکارامدی دستگاه های مختلف و انباشت مشکلات مردم را در پی خواهد داشت، در نتیجه باید از هر گونه اختلاف افکنی و چند دستگی در کشور بپرهیزیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت در کنار هم می توانند مشکلات کشور را حل کنند و قطعا همراهی مجلس با دولت می تواند انجام امور را تسریع کند.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان در خطبه های نماز عید فتطر بر حفظ وحدت میان قوا و دستگاه های مختلف تأکید کردند و عنوان کردند که انتقاد خوب است اما باید ضمن بیان انتقادات از هر گونه تخریب تحت عناوین مختلف پرهیز شود.

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد