Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@15:10:17 GMT

عرضه گوشت مرغ دولتی در کنار بازار آزاد چند نرخی!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۹۹۲۸

عرضه گوشت مرغ دولتی در کنار بازار آزاد چند نرخی!

رویداد۲۴ روز یکشنبه برخی مسئولان مربوطه اعلام کردند که گوشت مرغ تنظیم بازاری با قیمت مصوب کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به وفور در بازار وجود دارد و تأمین و توزیع آن برای همه فروشندگان این محصول انجام شده و مردم می‌توانند به راحتی نسبت به خرید گوشت مرغ با این قیمت اقدام کنند.

اما با وجود این اظهارات مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که گرچه در هر منطقه تعدادی از فروشندگان گوشت مرغ این محصول را با نرخ تنظیم بازاری کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی عرضه می‌کنند، اما هنوز فراوانی آن به حدی نرسیده که بازار از تعادل و ثبات برخوردار شود و هنوز برخی از فروشندگان گوشت مرغ را با قیمت آزاد، خرید و فروش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این اقدام مسئولان تنظیم بازار سبب کاهش قیمت گوشت مرغ شده و این محصول هم اکنون با قیمت کیلویی ۱۴ هزار تومان تا کمتر از ۱۵ هزار تومان به صورت آزاد فروخته می‌شود، اما سیاست‌های کنترلی و تنظیم بازاری به گونه‌ای نبوده که مرغ را از دو نرخی بودن خلاص کند و سبب ایجاد ثبات در بازار آن شود.

از سوی دیگر نیز گوشت مرغی که با نرخ آزاد خرید و فروش می‌شود، قیمت ثابتی نداشته و هر یک از فروشندگان با نرخ دلخواه خود محصولشان را می‌فروشند. یکی از این فروشندگان در منطقه انقلاب آن را کیلویی ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان می‌فروشد و دیگری ۷۰۰ تومان ارزان‌تر.

جالب اینکه هر یک از آن‌ها به دلیلی از داشتن سهمیه گوشت مرغ تنظیم بازاری محروم مانده‌اند. به گفته آن‌ها یکی به این دلیل که تنها مجوز فروش گوشت قرمز دارد و دیگری، چون مغازه‌اش را اجاره کرده و مجوز به نام صاحب ملک است نمی‌تواند گوشت مرغ تنظیم بازاری بگیرد.

البته پیش از این نیز مهدی یوسف‌خانی- رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی - گفته بود که به هیچ وجه قیمت‌های آزاد مرغ مورد تأیید نیست و مردم می‌توانند از گوشت مرغ کشتار روز تنظیم بازاری با قیمت کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در بازار استفاده کنند که به وفور یافت می‌شود.

به گفته وی "همه فروشندگان محصولات پروتئینی می‌توانند گوشت مرغ تنظیم بازاری را به قیمت کیلویی ۱۱ هزار تومان از میدان بهمن تهران تهیه کنند و آن را به قیمت کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش برسانند و برای اینکه تعداد فروشندگان این محصول به نرخ تنظیم بازاری بیشتر شود مردم بهتر است از مغازه‌هایی خرید کنند که این محصول را به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار می‌فروشند".

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مرغ تنظیم بازاری نرخ گذاری قیمت مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۸ اردیبهشت ماه

امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران با قیمت ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید؛

محصول  نرخ
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان 
سکه تمام طرح قدیم ۳۹ میلیون تومان
نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان 
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان 
سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان 
طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان
طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۸ اردیبهشت ماه