Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ترامپ و کاخ سفید باید به خودشان اماده باش بدهند ودر فرودگاه واشنگتن جنازه سربازان خود را تحویل بگیرند.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در واکنش به قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی توسط امریکا اظهار داشت: مشخص شد که نقشه تنظیم شده از سوی امریکایی ها، اروپایی ها، رژیم صهیونیستی و کشور‌های مرتجع منطقه برای به زانو درآوردن ایران از طریق تضعیف و انزوای سپاه پاسداران نزد افکار عمومی ملت ایران کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیرو‌های امریکایی و کشور‌های مرتجع منطقه هم، چون سعودی‌ها آسیب پذیری جدی در میدان کازار امنیتی و نظامی دارند افزود: شاهد مثال آن هم یکی دو عملیات تروریستی است که در ایران انجام دادند و جمهوری اسلامی در پاسخ به این عملیات تروریستی موشک‌های نقطه زن خود را تا چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر پرتاب کرده و مقر تروریست‌ها را مورد هدف قرار دادند و این پیامی برای نیرو‌های امریکایی، سعودی وهم پیمانانشان در منطقه بود که نمی‌توانند با قدرت نظامی و اطلاعاتی سپاه مقابله کنند.
کریمی قدوسی تصریح کرد: راهکار آن‌ها این گونه طراحی شده بود که با دست مسئولان جمهوری اسلامی زمینه انزوا و تضعیف سپاه پاسداران را در داخل فراهم کنند و آن چیزی نبود جز کنوانسیون‌های استعماری به ویژه CFD که عملا مجموعه‌های سپاه را مورد هدف قرار می‌داد و نقش موثر نیروی قدس را در تثبیت امنیت مردم مسلمان سوریه، یمن و عراق تحت پیگرد قرار می‌داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: کنوانسیون‌های استعماری عملا سپاه را در حوزه خدمات مهندسی، پولی و بانکی، مدیریتی و به کارگیری تمام علمی کشور در حوزه عمران وآبادانی تضعیف می‌کرد بنابراین امروز کاملا دم روباه بیرون زده و در می‌یابیم که ترامپ منتظر بود پیش از اجرایی کردن این تصمیم جمهوری اسلامی به تصویب CFD، پالرمو و امثالهم اقدام کند که در این صورت شاید امریکایی‌ها این تصمیم را دیرتر اجرایی می‌کردند.
نماینده مردم مشهد یادآور شد: چرا که تصویب این کنوانسیون‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام دست ترامپ را از نظر قانونی و موضع گیری باز می‌کرد و می‌توانست ادعا کند که طبق کنوانسیون‌های بین المللی و بررسی‌های صورت گرفته نیروی قدس ایران در کشور‌های مسلمان منطقه فعالیت می‌کند و عملا قواعد بین المللی را زیر پا می‌گذارد.
وی در ادامه افزود: از آنجایی که خوشبختانه این اتفاق در مجمع تشخیص مصلحت نظام رخ نداد و موضع گیری‌های دقیقی در مجمع صورت گرفت ترامپ وقت را از دست رفته دید و تصمیم خود را یک تنه اجرایی کرد.
کریمی قدوسی قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی از سوی امریکا را یانگر این موضوع دانست که امریکایی‌ها از تصویب CFD، پالرمو و دیگر کنوانسیون‌های استعماری در مجمع تشخیص مصلحت نظام ناامید شده اند. در شرایطی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از ان همه فداکاری در هشت سال دفاع مقدس در خوزستانی که غریب به ۳۰۰ هزار خون شهدای ارتش، بسیج و سپاه به زمین ریخته شده امروز همان مردان جبهه و جنگ در عرصه خدمت رسانی سرتا پا گل در حال خدمت رسانی به مردم مظلوم خوزستان، لرستان و.. هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید براینکه ما سپاه پاسداران را سپاه صاحب الزمان می‌دانیم گفت: عمر امثال ما در این میدان هزینه شده و با همه وجودمان سپاه را سپاه صاحب زمان می‌دانیم و این اقدام امریکا بزرگترین هدیه روز سپاه است.
نماینده مردم مشهد ادامه داد: در حالی که تمامی جنایات بشر زیر سر امریکاست، اما مشاهده می‌کنیم که این کشور سپاه پاسداران را تروریست معرفی می‌کند، اما دشمن از این به بعد خواهد دید که نفوذ سپاه در بین جوانان یمنی، عراقی، سوری، پاکستانی و.. بدون انکه سپاه نقشی داشته باشد چه بر سر منافع نامشروع امریکایی‌ها و نیرو‌های نظامی این کشور در منطقه خواهد آورد.
وی تصریح کرد: به نظرم ترامپ و کاخ سفید باید به خودشان آماده باش دهند که در فرودگاه‌های واشنگتن جنازه سربازان خود را تحویل بگیرند و انقدر درگیر این موضوع شوند که حتی فرصت بازگشت به کاخ سفید را نداشته باشند چرا که هواپیما پشت هواپیما جنازه نیرو‌های نظامی امریکا در منطقه برای ایالات متحده ارسال خواهد شد.
کریمی قدوسی یادآور شد: از امروز به بعد تمامی سربازان امریکایی منطقه از نظر قوانین اسلام و جمهوری اسلامی و مردم منطقه تروریست هستند و تروریست‌ها باید منطقه را ترک کنند و اگر ترک نکردند خفت بار آن‌ها را بیرون خواهیم کرد و شاهد خواهیم بود در طی حماقت ترامپ به زودی منطقه از لوس وجود امریکایی‌ها پاک خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطر نشان کرد: با بیرون راندن نیرو‌های نظامی امریکا از منطقه عملا کشور‌های مسلمان منطقه هم، چون یمن آزاد می‌شوند و عظمت، اقتدار و تمدن اسلامی در دنیا هم، چون خورشیدی خواهد درخشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سپاه کاخ سفید ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین طی نشست سران گروه ۲۰ در اوساکا ژاپن - ژوئن ۲۰۱۹

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی