Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از کارگران شاغل در مجتمع  نیشکر هفت تپه به خبرنگار ایلنا گفتند: در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تعدادی افراد بازنشسته در بخش‌های مدیریتی این واحد تولیدی جایگزین نیروهای جوان و بیکار در بخش‌های اداری، مالی، حراست، بازرگانی، کشاورزی، کارخانه و اداره تجهیزات... شده‌اند که خلاف قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها با بیان اینکه به‌کارگیری نیروهای بازنشسته در مجتمع نیشکر هفت تپه رواج دارد، افزودند: در خصوص پیگیری این موضوع جمعی از کارگران شاغل مجتمع نیشکر هفت تپه، نامه‌ای را به اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان ارسال کرده‌ایم.

به گفته این کارگران؛ در قانون مدیریت کشوری اصل بر استخدام و به‌کارگیری کسانی است که شاغل هستند و کسی که استخدام است و به سمتی می‌رسد این انتخاب موجب ترقی و ایجاد امیدواری و رشد در آن اداره می‌شود ولی اگر یک نفر بازنشسته به عنوان مدیر اداره‌ای انتخاب شود این انتخاب موجب ایجاد نارضایتی و از بین رفتن امید در میان کارمندان و کارگران آن واحد می‌شود و این ناامیدی موجب فساد می‌شود.

این کارگران که به نمایندگی از سایر کارگران این مجتمع صنعتی و کشاورزی سخن می‌گفتند، در ادامه  افزودند: به‌رغم تصریح قانون درخصوص منع به‌کارگیری مجدد بازنشستگان و افراد بازخرید شده، هم‌اکنون تعدادی از نیروهای شاغل مجتمع نیشکر هفت تپه را افراد بازنشسته تشکیل می‌دهند که با پست‌ها و مسئولیت‌های متعدد در بخش‌های مختلف مجتمع جدا از آنکه از تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند، حقوق‌های قابل توجهی نیز از شرکت دریافت می‌کنند.

طبق اظهارت کارگران شاغل هفت تپه؛ صدها جوان بیکار تحصیل‌کرده در منطقه هفت تپه وجود دارند که کسی به فکر آنها نیست و به‌کارگیری افراد بازنشسته ظلم آشکاری در حق آنها و خانواده‌هایشان است.

فردین خسروی (رئیس  اداره تامین اجتماعی شعبه هفت تپه) با تایید پیگیرهای جمعی از کارگران هفت تپه در جذب تعدادی از افراد بازنشسته در این مجتمع به ایلنا گفت: دستور پیگیری این موضوع باتوجه به نامه ارسالی جمعی از کارگران هفت تپه به اداره کل تامین اجتماعی به شعبه هفت تپه ابلاغ شده  و به زودی پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه طی روزهای آینده این موضوع را از طریق بازرسان این شعبه پیگیری می‌کنیم، افزود: محرز شدن این موضوع نیاز به بررسی اسناد مالی و سایر مدارک  دارد که به زودی از سوی بازرسان تامین اجتماعی بررسی خواهد شد.

 طبق اظهارات وی، به‌طور معمول به‌کارگیری افراد بازنشسته در برخی واحدها معمولا با هدف انتقال تجربه برای نیروی کار جوان صورت می‌گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هفت تپه مجتمع هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، اعلام کرد: «اعتبارات رفاه و تأمین اجتماعی از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان (همت) در سال ۱۳۹۹ به ۶۳۰ همت در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در این مدت، متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به یکهزار و ۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان برای کمک به تغذیه کودکان دچار سو تغذیه

در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود نوشت: تعداد مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۳.۲ میلیون خانوار به ۳.۹ میلیون خانوار افزایش یافته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: همچنین، در دولت سیزدهم برای کمک به تغذیه کودکان دچار سو تغذیه، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ و مبلغ ۱,۷۲۸ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6097076

دیگر خبرها

  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا