Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-07@13:10:16 GMT

بخش پنهان اقتصاد مالیات نمی‌دهد؛ فشار روی مولدها

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۰۳۴۶

بخش پنهان اقتصاد مالیات نمی‌دهد؛ فشار روی مولدها

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، قوانین مالیاتی یکی از موضوعاتی است که سال‌ها مورد بحث تولیدکنندگان و قانون‌گذاران بوده است. تولیدکنندگان معتقدند که با توجه به اینکه واحدهای تولیدی موتور محرک کشور هستند و در اشتغالزایی نقش مستقیم دارند، باید مشمول معافیت‌های مالیاتی از جمله مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر عملکرد و اخذ عوارض گمرکی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا خرداد ماه سال گذشته گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد که واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و همچنین ماشین‌آلات خط تولید واحدهای تولیدی دارای مجوز تأسیس از وزارتخانه‌های ذیربط از پرداخت چهار درصد علی‌الحساب واردات قطعی معاف هستند. اما در مورد اشکال مختلف مالیات و همچنین ساختار نظام مالیاتی کشور هنوز اختلاف نظرهایی وجود دارد.

در این رابطه محمدرضا مرتضوی - دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران - اظهار کرد: مالیات نباید فقط از واحدهای شناسنامه‌دار دریافت شود، بلکه باید به سراغ اقتصاد زیرزمینی برویم و از آن‌ها نیز مالیات دریافت کنیم.

وی با اشاره به لزوم تعیین سهم بخش‌های مختلف اقتصاد در کل مالیات کشور، گفت: ایجاد تمرکز روی نقل و انتقالات مالی به طوری که کسی نتواند درآمد خود را مخفی کند، می‌تواند جان تازه‌ای به نظام مالیاتی کشور ببخشد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه تنوع در درآمدهای مالیاتی موضوع مهمی است، تصریح کرد: بخش‌هایی از اقتصاد کشور مالیات نمی‌دهند و در عوض تلاش می‌شود که درآمدهای مالیاتی از بخش مولد اقتصاد دریافت شود که این روش ضد توسعه است.

مرتضوی در پایان با اشاره به نقش توسعه‌ای مالیات در دنیا، اظهار کرد: درآمد حاصل از مالیات باید در راستای تولید، اشتغال و توسعه کشور مصرف شود، اما در ایران در مواردی مالیات توسعه را محدود می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ماليات توليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی

سازمان امور مالیاتی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از شرکتهای خام فروش صادراتی بابت مالیات عملکرد وصول کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش عمکلرد سازمان مالیاتی در فروردین ماه امسال حدود 1000 میلیارد تومان مالیات از شرکتهای صادرکننده مواد خام و نیمه خام وصول شده است.

لازم به ذکر است، کل سال 1402 حدود 11.5 هزار میلیارد تومان از این شرکتها مالیات و عوارض صادراتی دریافت شده بود.

گفتنی است، این عوارض مرتبط با مالیات عمکلرد شرکتهای صادرکننده مواد خام طبق حکم بند ن تبصره 6 وصول شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد
  • دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت
  • «مشاغل خاص» زیر تیغ عدالت مالیاتی
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی