Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، اسفند ماه سال 97 سازمان بیمه سلامت ایران طی ابلاغیه‌ای، اعتبار دفاتر بیمه‌شدگان بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاریخ اعتبار پایان اسفد 97 را تا پایان خرداد 98 تمدید کرد.

این بخشنامه با هدف تسهیل در امور بیمه این گروه همچنین برای پیشگیری از ازدحام این گروه از بیمه‌شدگان در پایان سال 97 در دفاتر پیشخوان ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال برخی گزارش‌های واصله حکایت از عدم رعایت این بخشنامه در مراکز درمانی دارد؛ طبق اظهارات برخی از بیماران و مراجعان به بخش‌های درمانی کشور، با رعایت نکردن این بخشنامه از مراجعانی که اعتبار دفاتر بیمه آنها اسفند 97 به پایان رسیده بوده، هزینه‌های درمانی را به نرخ آزاد دریافت کردند!

این در حالی است که با وجود آگاه کردن متولیان این مراکز درمانی از بخشنامه بیمه سلامت ایران، باز هم حاضر به پذیرش بیمه درمانی آنها نشده‌اند.

نکته جالب توجه اینکه عدم رعایت این بخشنامه تنها به این مراکز درمانی ختم نمی‌شود و برخی از داروخانه‌ها نیز با اظهار بی‌اطلاعی از این بخشنامه، دفترچه بیمه‌ درمانی این دسته از بیمه‌شدگان را قبول نمی‌کنند.

اما یک نکته حائز اهمیت دیگر در این بخشنامه وجود دارد؛ متاسفانه در متن این بخشنامه تاریخ تمدید دفاتر بیمه‌شدگان "خرداد 97" ذکر شده است! این مسئله که ظاهراً به دلیل اشتباه تایپی در بخشنامه مذکور ایجاد شده، می‌تواند دست‌مایه عدم رعایت این بخشنامه شود.

با این تفاسیر این سؤال مهم مطرح است که ساز و کار ابلاغ این بخشنامه به چه نحوی بوده که برخی از مراکز درمانی و دارویی از آن اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند؟ از سویی سؤال دیگری که برای بیمه‌شدگان مطرح است چگونگی برخورد با مراکز متخلف است؛ بدون شک زمانی که بیماری برای دریافت خدمات مراجعه می‌کند و آن مرکز درمانی حاضر به پذیرش با دفترچه نشود ناچار خواهد بود که هزینه را آزاد بپردازد و باید پرسید این هزینه از جیب رفته چگونه جبران خواهد شد؟
این‌ها بخشی از سؤالاتی است که بیمه‌شدگان منتظر دریافت پاسخ آنها از سوی سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

متن بخشنامه سازمان بیمه سلامت مورخ 6 اسفندماه 97:

تسنیم

انتهای پیام/

20 / 20 بیمه سلامت بیمه شد گان بیمه سلامت رنج مضاعف اشتباه تایپی بخشنامه ابلاغی سازمان بیمه سلامت تاریخ اعتبار دفترچه بی خبر بودن داروخانه ها پرداخت هزینه آزاد درمان بی خبر بودن مراکز درمانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بیمه سلامت رنج مضاعف اشتباه تایپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند