Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جریان نشست روز گذشته لوکزامبورگ، درباره نقش و همکاری این اتحادیه در روند صلح افغانستان گفتگو کردند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تصویب قطعنامه‏‌ای، ضمن حمایت از روند صلح افغانستان، از آمادگی برای ضمانت این روند در صورت توافق طرف‌های دخیل خبر دادند.

در همین ‎راستا، آنها با تصویب قطعنامه حمایت از روند صلح افغانستان اعلام کردند که اتحادیه اروپا حاضر است این روند را ضمانت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این قطعنامه، روند صلح افغانستان باید همه شمول، مورد تأیید کابل و کاهش دهنده خشونت‌ها در این کشور باشد.

همچنین در این قطعنامه آمده که روند صلح افغانستان باید از تهدیدهای تروریسم جهانی جلوگیری کرده، تداوم دولت و قانون اساسی در آن ضمانت و حقوق بشر همه اقوام افغان رعایت شود.

این قطعنامه افزوده که در صورتیکه طرفین دخیل در روند صلح افغانستان به توافق برسند، اتحادیه اروپا حاضر است این توافق را ضمانت کرده و همچنین حاضر است از این توافق حمایت سیاسی و مالی کند.

پیش از این، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که این اتحادیه به صورت مشترک با آمریکا و دولت افغانستان کار می‌کند تا زمینه صلح بین الافغانی فراهم شود.

وی در سفرش به افغانستان نیز طرح پنج ماده‌ای شامل حمایت از روند صلح، ادامه حمایت از نیروهای امنیتی، حمایت از دستاوردهای حقوق بشری و حمایت از دولت کابل را مطرح کرده بود.  / مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد